Gå til innhold

Hva spiser dere før dere skal trene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jogger meg en tur på cirka 1 mil hver morgen, men får alltid et veldig stikkende sting/hold. Har derfor prøvd ulike matvarianter før trening; et eple, en banan, en halv banan, litt juice osv. ALT gir meg det samme stinget, som gjør slik at jeg må senke farten og gå fort. I dag drakk jeg kun et glass med vann og tok frokosten når jeg kom hjem igjen. Det fungerte heller ikke... Noen som har noen tips? Hva spiser dere evt. før en jogge- eller løpetur?

Anonymkode: ef846...ef7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva du spiser/drikker får du lett hold om det går under en time fra mat til trening. 

Anonymkode: b98a2...0d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

8-12km 3 ganger i uken.

Spiser 1 time før treningen starter og får aldri hold. Går mest i knekkebrød med skinke + Honning/Vann/Galia/Cantaloupe melon eller 2x beger med yoplait yoghurt :) Frukt/bær med mye væske i hjelper meg, samme effekten med yoghurtene.

Er ikke så veldig glad i frokost, stapper bare i meg 200kcal for å komme meg gjennom treningen

Anonymkode: 86992...58d

Gjest Tamsi
Skrevet

Jeg er ikke så nøye på hva jeg spiser, men jeg må ha minst to timer mellom om jeg skal jogge. Det beste er en redbull og noe annet som metter sånn passe, litt havregryn eller et rundstykke. 

Skrevet

Jeg jogger ikke om morgenen, men jeg trener hardt, med mye høy-intensiv cardio. Jeg spiser ingenting. Jeg drikker gjerne en energidrikk (Fres el.) eller BCCA, men ellers ingenting. Føler ikke behov for mat, og rekker heller ikke å fordøye noe når jeg begynner treninga ti min etter at jeg har våkna. Føler ikke at det går utover energien at jeg ikke har spist.

Skrevet

Jeg trener også gjerne om morgenen og spiser da ingenting før trening. Hvis jeg spiser et eple eller banan eller noe, får jeg bare sting. Trene først og spise etterpå. 

Jeg var mye mer var på hva jeg kunne spise og drikke før trening før. Nå når jeg trener oftere er det ikke like viktig... For min del har sting litt sammenheng med kondis, men det kan jo bare være meg...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener sjelden så tidlig at jeg må ta det før frokost. Spiser som regel et måltid 1-2 timer før trening, uansett treningsform (jogging, sykling, ellipse, styrketrening, gruppetimer etc.). Hva jeg spiser varierer veldig, akkurat det jeg har lyst på! Så lenge det er passe tid mellom måltidet og treningen, går det fint uansett :) Hvis jeg likevel har en hektisk dag og må trene når det har gått lengre enn 1-2 timer siden siste ordentlige måltid, så hiver jeg i meg litt frukt (særlig banan), proteinbar, sjokolademelk etc. rett før treningen. Sånn lett mat går fint uten å få sting, for min del. 

Anonymkode: 62f72...84b

AnonymBruker
Skrevet

Trener på kvelden her, er ingen morgenperson. Spiser middag, så 3-4 timer etterpå er jeg på mølla. Passer bare på å få i meg væske i tiden mellom middag og trening. Er heller ikke flink til å spise etterpå, vann tenker jeg er viktigtere. Blir så mett av det.

Anonymkode: d600f...2ad

Skrevet

@Runforit kan kanskje undervise litt?

Jeg spiser 5 knekkebrød med smøreost og skinke. Og 3 riskaker med honning. 

Gjest Minesveiper
Skrevet

Kommer egentlig ann på når på dagen jeg skal trene. Som regel blir det noe lett. 

Gjest Runforit
Skrevet
1 time siden, Cyrus skrev:

@Runforit kan kanskje undervise litt?

Jeg spiser 5 knekkebrød med smøreost og skinke. Og 3 riskaker med honning. 

Hold kommer faktisk sjeldent pga mat/drikke om du er en rutinert løper. Det har mye med pusteteknikk å gjøre. Da jeg knakk den koden så fikk jeg så og si aldri hold igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener som oftest om morgenen. Helt siden påske har jeg tatt treningen utendørs, som regel jogger jeg. Spiser en halv banan og ca 2dl vann med en fres tabellett. Så gjør jeg meg klar og er ute mellom 10-20 minutter etter det. Av og til er jeg ferdig på 30 min andre ganger etter 1 time.

trener jeg etter jobb/skole gjør jeg det før middag. Kroppen blir så sliten etter middagsmåltid, og da er det ekstra godt å slappe av om man har trent

Anonymkode: 44fd3...594

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...