AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Er det noen som har lest noen av bøkene til Eckhart Tolle? Jeg har begynt på "A New Earth" (er vel kommet omtrent halvveis) og kjøpte i går "Det er nå du lever" til mannen min (han er ikke så glad i å lese på engelsk). Iallfall, dette er jo virkelig helt fantastiske bøker! Så enormt mye livsvisdom og sannhet, han skriver ting som jeg aldri har forstått tidligere, men som virker så opplagt nåe jeg leser det han skriver. Og når disse tingene først går opp for en blir jo faktisk livet enda mye mer fantastisk! Hehe. dette høres jo nesten religiøst ut, så dere som ikke har lest bøkene må ha meg unnskyldt. Men generelt er jeg absolutt ikke noen religiøs person (heller ateist/agnostiker), og jeg oppfatter heller ikke bøkene til Tolle som spesielt religiøse (han skriver jo også litt om nettopp dette, at tankene hans ikke har med en konkret religion å gjøre, men heller at dette er ideer som i bunn og grunn går igjen i alle verdens religioner og livssyn- men de er på mange måter blitt glemt og forkvaklet gjennom årenes løp.) Jeg har jo bare såvidt begynt på dette "prosjeket", hvis man skal kalle det det, så jeg er ikke helt ved det Tolle kaller "oppvåkningen" enda, men jeg har begynt- og jeg føler i mye større grad at jeg evner å leve i nåtiden enn hva jeg har klart tidligere. Andre som har lest disse bøkene, og som har følt at de har vært livsendrende? Anonymkode: d5d80...4f9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Ja, har lest de bøkene samt Elisabeth kubler ross, døden eksisteret ikke, og ctimson circle kanaliseringer. Cc har et bibliotek med kanaliseringer datert tilbake til 1999. Anonymkode: 4a461...662
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #3 Skrevet 30. juni 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, har lest de bøkene samt Elisabeth kubler ross, døden eksisteret ikke, og ctimson circle kanaliseringer. Cc har et bibliotek med kanaliseringer datert tilbake til 1999. Anonymkode: 4a461...662 Takk for svar- hyggelig at det er i hvert fall én som har vært borti de bøkene jeg synes er så utrolig fantastiske! Men jeg googlet det andre du nevner ("Døden eksisterer ikke" og kanaliseringer), og det ligger jo ganske langt fra det jeg oppfatter at er budskapet i bøkene til Eckhart Tolle (i hvert fall de to bøkene jeg har lest). Slik jeg oppfatter det, handler de bøkene du nevner mer om kontakt med ånder osv, mens Eckhart Tolle skriver om hvordan man kan oppnå større enhet med sitt eget sinn, og få et fredeligere og lykkeligere liv ved å leve i nuet. Kommunikasjon med ånder er nok dessverre et godt stykke unna mitt interessefelt. TS Anonymkode: d5d80...4f9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #4 Skrevet 5. juli 2016 Jeg elsker de! Han er mindblowing i sin innsikt! Anonymkode: d21f8...457
Rumle Skrevet 5. juli 2016 #5 Skrevet 5. juli 2016 Jeg har ikke lest bøkene hans, men har sett litt forskjellige intervjuer osv med ham på youtube. Kanskje noe for deg? 1
Gjest Hapi Skrevet 5. juli 2016 #6 Skrevet 5. juli 2016 Ja bøkene hans er fantastiske, jeg har hørt gjennom dem på lydbok flere ganger, og hørt på utallige "talks" av ham om og om igjen. Men er ikke noe flink til å være "tilstede", så vet ikke om det har hjulpet meg til å få et bedre liv akkurat... Men vet at det er mange som har hatt veldig god nytte av dem. Ligger timesvis av gratis talks av han på YouTube https://www.youtube.com/watch?v=lDXkj12ymgo Her er en annen som jeg liker, Anthony DeMello: https://www.youtube.com/watch?v=4Y3Q7H2urto&list=PL9285D44ED7F7B18B
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå