AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Hei, dette høres nok veldig brutalt ut for mange, men for meg så er det ikke det, da jeg mer eller mindre er det allerede. Faren min er død. Jeg har aldri møtt han. Moren min har brukt 22 år av sitt liv (altså HELE mitt) til å få meg til å føles ut som det mest mislykkede menneske på denne jorden. Hun har fint forklart hvor uønsket jeg har vært for henne, under hele min oppvekst. Hun skulle ønske hun tok abort. Osv. Jeg blir 22 år om 2 mnd. Og etter en hendelse som skjedde i går, så fikk jeg nok. Jeg orker ikke å få mer emosjonelle arr. Jeg klarer det ikke mer. Moren min er psykopat, og har en helt egen måte å ødelegge meg på. Hun går inn for å ødelegge alt jeg gleder meg til. Hun har stjålet alle pengene mine. Hun brukte navnet mitt på ting, som tilslutt resluterte at jeg endte opp med et rulleblad i en alder av 18, jeg fikk masse brev fra politiet helt ut av det blå en dag, og der fikk jeg to straffer. Dette er en kort version. Livet mitt består av vold, psykisk vold, og emotionel vold. Det har vært et helvette av en annen verden. Hun har alkohol problemer, og hun har gjevnlig tatt med menn og barn hjem. Hadde mannen villet, hadde hun garantert villet hatt sex foran øynene mine.. hun eier IKKE skam på noen som helst måte. Dette er noe jeg har planlagt i mange år, men som jeg ikke vet hvordan jeg skal gå frem med. Jeg vet bare at det er mulig; MITT SPM ER: Hvordan kan jeg fjerne min biologiske mor, som mor? Hvor søker/skriver jeg for å få dette invilget? Anonymkode: e796f...f82 1
Vattenflaska Skrevet 21. juni 2016 #2 Skrevet 21. juni 2016 Du kan ikke fraskrive din mor som din biologiske mor? Men du kan kutte kontakten med henne. 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #3 Skrevet 21. juni 2016 Du trenger å komme deg bort fra henne og kutte all kontakt. Å leve slik er det INGEN som fortjener. Tror kanskje jeg vil anbefale deg å oppsøke hjelp for å bearbeide traumene du har/er gjennom. Ønsker deg alt godt videre i livet ditt <3 Anonymkode: e08ca...1b4 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #4 Skrevet 21. juni 2016 Jeg tror ikke det går an å fjerne henne som mor, med mindre du adopteres av noen andre og din mor erstattes av noen andre. Anonymkode: d7c2d...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #5 Skrevet 21. juni 2016 Like lite som barn velger sine foreldre kan barn velge bort sine biologiske foreldre. De er dine foreldre for evig og alltid, både i livet og i døden. Å diagnostiswre din mor, eller for den del andre mennesker, slik du gjør er lite flaterende for deg som person. Du er ikke med dine 22 år utdannet paykiater og dermed heller ikke kompetent til denne typen stigmatiserende omtale av din egen mor, uansett hvor sint du er på henne. Før internett sin tid satte folk inn annonser i avisene der de kunngjorde at de ikke påtok seg ansvar for NN sine økonomiske forhold i ulike utforminger. Du får snakke med Fylkesmannens kontor der du bor. Men bruker du de karakteristikaene på din mor som du har brukt i tråden her vil du neppe bli oppfattet seriøst. (Finner du noen som er villig til å adoptere deg, så er du juridisk deres barn.) Anonymkode: 8b4dc...912 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #6 Skrevet 21. juni 2016 Det skal være mulig å gå til rettslige skritt for å fjerne henne som din mor. Har hørt om tilfeller som har vært i media, da spesielt i europeiske land grunnet noe av det samme som du beskriver. I praksis kan du endre navn, flytte, få skjult nr skjult adresse, evt besøksforbud, registrere at du ikke skal ha henne som pårørende ved evt sykehusopphold osv. Anonymkode: 178d8...72f 7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #7 Skrevet 21. juni 2016 Du er myndig, og da behøver du ikke frigjøre deg fra henne juridisk. Du trenger bare kutte kontakten. Men det som er skremmende her, er at hun tidligere har benyttet dine personalia til å sette deg i gjeld. Det vil si at hun mye sannsynlig har all den informasjonen hun behøver for å kunne gjøre det igjen. Du bør snakke med advokat om dette. Jeg vet ikke hvordan dette fungerer, men kanskje kan du bytte personnummer, eller kanskje det finnes et register der du kan melde inn at det ikke kan tas opp kredittkort/lån, opprettes telefonabbonement/inngås avtaler om diverse unntatt ved personlig oppmøte. Du må kunne sikre deg at hun ikke benytter dine personalia til å sette deg i gjeld, eller skader deg på annen måte. Anonymkode: 76a1c...be1 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #8 Skrevet 21. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det skal være mulig å gå til rettslige skritt for å fjerne henne som din mor. Har hørt om tilfeller som har vært i media, da spesielt i europeiske land grunnet noe av det samme som du beskriver. I praksis kan du endre navn, flytte, få skjult nr skjult adresse, evt besøksforbud, registrere at du ikke skal ha henne som pårørende ved evt sykehusopphold osv. Anonymkode: 178d8...72f Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du er myndig, og da behøver du ikke frigjøre deg fra henne juridisk. Du trenger bare kutte kontakten. Men det som er skremmende her, er at hun tidligere har benyttet dine personalia til å sette deg i gjeld. Det vil si at hun mye sannsynlig har all den informasjonen hun behøver for å kunne gjøre det igjen. Du bør snakke med advokat om dette. Jeg vet ikke hvordan dette fungerer, men kanskje kan du bytte personnummer, eller kanskje det finnes et register der du kan melde inn at det ikke kan tas opp kredittkort/lån, opprettes telefonabbonement/inngås avtaler om diverse unntatt ved personlig oppmøte. Du må kunne sikre deg at hun ikke benytter dine personalia til å sette deg i gjeld, eller skader deg på annen måte. Anonymkode: 76a1c...be1 Alt dette fungerer ikke slik i praksis. Å få hemmelig adresse kode 6 eller kode 7 skal medføre fare for liv og helse, noe det ikke er her. (Ingen fare for at moren dreper ts.) Det samme gjelder for besøksforbud. Rettslige skritt for å få en biologisk mor fjernet som bilologsik mor er heller ikke mulig. Før dere slenger ut forslag synes jeg oppriktig deres skal sette dere inn i lover og regler for hvordan besøksforbud, hemmelig adress m.m. fungerer og hvem som kan få dette innvilget hos politiet, domstolen og folkeregisteret. Uansett, disse ordningene gis alltid bare for en kort periode ad gangen, maks ett år. Ofte kortere tid, og det skal dokumenteres at behovet er der fortløpende. Anonymkode: 8b4dc...912 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #9 Skrevet 21. juni 2016 jeg ville tatt den enkle utveien. å søkt for å få byttet navn og registrert det i folkeregister. Det er noe du kan gjøre uten å si fra til din mor. Da blir det nok slitsomt for henne en stund. Anonymkode: 48d8c...789 5
Gjest HappyWaffle Skrevet 21. juni 2016 #10 Skrevet 21. juni 2016 Gjør som jeg gjorde. Kutt kontakten brått og brutalt. Jeg skiftet nr, sørget for at jeg ikke kunne søkes opp på 1881 og endret etternavn. Har også flyttet slik at jeg ikke bor på samme sted som før (det var ikke med tanke på dette men jobb). Du får ikke fjernet henne som biologisk mor, men du kan fjerne deg fra livet hennes.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #11 Skrevet 21. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt dette fungerer ikke slik i praksis. Å få hemmelig adresse kode 6 eller kode 7 skal medføre fare for liv og helse, noe det ikke er her. (Ingen fare for at moren dreper ts.) Det samme gjelder for besøksforbud. Rettslige skritt for å få en biologisk mor fjernet som bilologsik mor er heller ikke mulig. Før dere slenger ut forslag synes jeg oppriktig deres skal sette dere inn i lover og regler for hvordan besøksforbud, hemmelig adress m.m. fungerer og hvem som kan få dette innvilget hos politiet, domstolen og folkeregisteret. Uansett, disse ordningene gis alltid bare for en kort periode ad gangen, maks ett år. Ofte kortere tid, og det skal dokumenteres at behovet er der fortløpende. Anonymkode: 8b4dc...912 Jeg har hemmelig nr og skjult adresse. Det er enkelt å få til uten å være under kode 6 eller 7. Du oppretter et nytt nr, logger deg inn på din side hos operatøren, velger å reservere deg mot oppføring i telefonkataloger osv. I tillegg reserverer du deg mot tlf salg og lign hos brønnøysundregisteret. Deretter ny epostadresse som kun benyttes for offentlige etater og de du stoler på. Det nye tlf nr utleverer du selvfølgelig ikke til andre enn nære og pålitelige. Endrer du navn også før du gjør dette, forsvinner du praktisk talt om du så flytter til et nytt sted der ingen kjenner deg. Da skal det veldig mye detektivarbeid for å finne deg igjen. I tillegg bør ts endre passord på absolutt alt det kan mistenkes at moren har hatt tilgang til. Saken om barnet som gikk til domstolene for å fjerne sine foreldre som biologiske foreldre er ikke så gammel, det er bare å google. Anonymkode: 178d8...72f 5
Torfa Skrevet 21. juni 2016 #12 Skrevet 21. juni 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Like lite som barn velger sine foreldre kan barn velge bort sine biologiske foreldre. De er dine foreldre for evig og alltid, både i livet og i døden. Å diagnostiswre din mor, eller for den del andre mennesker, slik du gjør er lite flaterende for deg som person. Du er ikke med dine 22 år utdannet paykiater og dermed heller ikke kompetent til denne typen stigmatiserende omtale av din egen mor, uansett hvor sint du er på henne. Før internett sin tid satte folk inn annonser i avisene der de kunngjorde at de ikke påtok seg ansvar for NN sine økonomiske forhold i ulike utforminger. Du får snakke med Fylkesmannens kontor der du bor. Men bruker du de karakteristikaene på din mor som du har brukt i tråden her vil du neppe bli oppfattet seriøst. (Finner du noen som er villig til å adoptere deg, så er du juridisk deres barn.) Anonymkode: 8b4dc...912 Ut av hele innlegget så var det at TS diagnostiserte sin mor du reagerte på og valgte å bruke mesteparten av innlegget ditt på. På toppen av der hele mener du at der er TS som ikke kommer til å bli opfattet som seriøst!? Jeg gremmes! TS vil på vegne av min generasjon gjerne beklage! De fleste av oss er oppegående folk som evner å føle empati, men ingen regel uten unntak har jeg forstått. Så beklager! Kutt all kontakt med din mor, det er mitt råd. Ingen skal måtte tåle det du har vært igjennom her med moren din. 17
Lou Salome Skrevet 21. juni 2016 #13 Skrevet 21. juni 2016 Skift navn, flytt, skift telefonnummer, epostadresse, fastlege og bank. Arbeidsplass/studiested? Husk å aldri oppgi henne som din nærmeste pårørende, finn en annen og få det registrert i kjernejournal hvis du har det. Har du mulighet til å kontakte en advokat/jussbuss/JURK og be om råd om det er noe du kan gjøre med rullebladet ditt, bare sjekke om det er noe som vil hefte ved deg eller om det vil bli sletta? De kan kanskje også gi deg andre råd i din situasjon. Det er ingen søknad, men det er lite juridiske bindinger mellom voksne og deres foreldre. Når den tid kommer kan du frasi deg arv. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #14 Skrevet 21. juni 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hemmelig nr og skjult adresse. Det er enkelt å få til uten å være under kode 6 eller 7. Du oppretter et nytt nr, logger deg inn på din side hos operatøren, velger å reservere deg mot oppføring i telefonkataloger osv. I tillegg reserverer du deg mot tlf salg og lign hos brønnøysundregisteret. Deretter ny epostadresse som kun benyttes for offentlige etater og de du stoler på. Det nye tlf nr utleverer du selvfølgelig ikke til andre enn nære og pålitelige. Endrer du navn også før du gjør dette, forsvinner du praktisk talt om du så flytter til et nytt sted der ingen kjenner deg. Da skal det veldig mye detektivarbeid for å finne deg igjen. I tillegg bør ts endre passord på absolutt alt det kan mistenkes at moren har hatt tilgang til. Saken om barnet som gikk til domstolene for å fjerne sine foreldre som biologiske foreldre er ikke så gammel, det er bare å google. Anonymkode: 178d8...72f Det du her beskriver er ikke å ha hemmelig/skjult adresse, jeg snakker om hemmelig adresse i ordets retteforstand, kode 6 eller kode 7 hos skatteetaten/folkeregisteret. Har man ikke det, kan hvem som helst enkelt få vite hvor en person bor. (Også "hemmelige" adresser lekkes, og er ikke så hemmelige som det er ment å skulle være.) 11 minutter siden, Torfa skrev: Ut av hele innlegget så var det at TS diagnostiserte sin mor du reagerte på og valgte å bruke mesteparten av innlegget ditt på. På toppen av der hele mener du at der er TS som ikke kommer til å bli opfattet som seriøst!? Jeg gremmes! TS vil på vegne av min generasjon gjerne beklage! De fleste av oss er oppegående folk som evner å føle empati, men ingen regel uten unntak har jeg forstått. Så beklager! Kutt all kontakt med din mor, det er mitt råd. Ingen skal måtte tåle det du har vært igjennom her med moren din. Tro du skal ta og lese tråden og alle svarene fra meg, en gang til. Anonymkode: 8b4dc...912 1
a l'orange Skrevet 21. juni 2016 #15 Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, dette høres nok veldig brutalt ut for mange, men for meg så er det ikke det, da jeg mer eller mindre er det allerede. Faren min er død. Jeg har aldri møtt han. Moren min har brukt 22 år av sitt liv (altså HELE mitt) til å få meg til å føles ut som det mest mislykkede menneske på denne jorden. Hun har fint forklart hvor uønsket jeg har vært for henne, under hele min oppvekst. Hun skulle ønske hun tok abort. Osv. Jeg blir 22 år om 2 mnd. Og etter en hendelse som skjedde i går, så fikk jeg nok. Jeg orker ikke å få mer emosjonelle arr. Jeg klarer det ikke mer. Moren min er psykopat, og har en helt egen måte å ødelegge meg på. Hun går inn for å ødelegge alt jeg gleder meg til. Hun har stjålet alle pengene mine. Hun brukte navnet mitt på ting, som tilslutt resluterte at jeg endte opp med et rulleblad i en alder av 18, jeg fikk masse brev fra politiet helt ut av det blå en dag, og der fikk jeg to straffer. Dette er en kort version. Livet mitt består av vold, psykisk vold, og emotionel vold. Det har vært et helvette av en annen verden. Hun har alkohol problemer, og hun har gjevnlig tatt med menn og barn hjem. Hadde mannen villet, hadde hun garantert villet hatt sex foran øynene mine.. hun eier IKKE skam på noen som helst måte. Dette er noe jeg har planlagt i mange år, men som jeg ikke vet hvordan jeg skal gå frem med. Jeg vet bare at det er mulig; MITT SPM ER: Hvordan kan jeg fjerne min biologiske mor, som mor? Hvor søker/skriver jeg for å få dette invilget? Anonymkode: e796f...f82 Hei TS Jeg vil absolutt anbefale deg å ta kontakt med et krisesenter. De er eksperter på alle typer vold, hvordan du kommer seg unna mennesker, hvordan du går frem for å motta voldsskadeerstatning (som det virkelig kan høres ut som du har behov for med tanke på rullebladet), hvordan du skriver brev og forholder deg til ulike instanser, og en hel masse annet. Det kan virke som du har behov både for å komme deg fysisk og formelt unna din mor, men også som at du har behov for å kunne bearbeide den barndommen hos noen som har god greie på dette. Det er mange ting å nøste opp i for deg. Krisesenteret er det stedet du begynner, Jeg ønsker deg virkelig all mulig lykke i denne prosessen og videre i livet ditt! 7
a l'orange Skrevet 21. juni 2016 #16 Skrevet 21. juni 2016 Og en ting til; gi F i de som kverulerer og sier du er dømt til å tilhøre din mor i hele ditt liv. Herregud, det er du ikke. Du er din egen og enten det må ordnes formelt eller ikke (noe jeg ikke er sikker på hvordan foregår, så vidt jeg vet dreier det seg bare om eventuell arverett) så har ikke hun noen rett på deg etter at du er fylt 18. Det høres ut som du er utsatt for den reneste terror fra moren din, og du har all mulig rett på å slippe unna terror 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #17 Skrevet 21. juni 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du her beskriver er ikke å ha hemmelig/skjult adresse, jeg snakker om hemmelig adresse i ordets retteforstand, kode 6 eller kode 7 hos skatteetaten/folkeregisteret. Har man ikke det, kan hvem som helst enkelt få vite hvor en person bor. (Også "hemmelige" adresser lekkes, og er ikke så hemmelige som det er ment å skulle være.) Anonymkode: 8b4dc...912 Kanskje du skal lese en gang til. Det er ingen som har snakket om skjult kode 6/7 før du ramlet inn i tråden. Jeg vet ikke hvorfor du trodde det engang. Et besøksforbud og skjult nr hemmelig adresse avhenger ikke av det. Og ja, om man har noen som absolutt skal lekke opplysninger er det vel familie/venner en bør kutte ut. Det er derfor jeg råder ts å være forsiktig med å dele ut info dersom h*n velger å gjøre dette. Anonymkode: 178d8...72f 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #18 Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Like lite som barn velger sine foreldre kan barn velge bort sine biologiske foreldre. De er dine foreldre for evig og alltid, både i livet og i døden. Å diagnostiswre din mor, eller for den del andre mennesker, slik du gjør er lite flaterende for deg som person. Du er ikke med dine 22 år utdannet paykiater og dermed heller ikke kompetent til denne typen stigmatiserende omtale av din egen mor, uansett hvor sint du er på henne. Før internett sin tid satte folk inn annonser i avisene der de kunngjorde at de ikke påtok seg ansvar for NN sine økonomiske forhold i ulike utforminger. Du får snakke med Fylkesmannens kontor der du bor. Men bruker du de karakteristikaene på din mor som du har brukt i tråden her vil du neppe bli oppfattet seriøst. (Finner du noen som er villig til å adoptere deg, så er du juridisk deres barn.) Anonymkode: 8b4dc...912 Siden du ikke vet noe som helst om mitt liv, så skal jeg fortelle deg her å nå at TO psykolger har "diagnosert" henne som psykopat men ellers takk for din bedrevitende melding! Anonymkode: e796f...f82 8
Stiani Skrevet 21. juni 2016 #19 Skrevet 21. juni 2016 Hvis du blir student kan du lovlig bo fast på et annet sted enn din folkeregistrerte adresse og hvis du velger å gjøre det så har du i praksis hemmlig adresse. I kombinasjon med å få all post tilsendt til en postboks i nærområdet gjør det deg svært vanskelig å spore opp.
Sugerøret Skrevet 21. juni 2016 #20 Skrevet 21. juni 2016 Mor må si fra seg retten,da kan du bli adoptert av noen andre.Du arver da ikke din bio-mor men fra adoptivforeldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå