Gå til innhold

Tinderswiping - hva er en pen dame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye swiping på tinder, både i Norge og utlandet, har jeg kommet frem til at det er egentlig ganske enkelt å definere hva som er en pen dame: slank kropp, langt hår og glatt og uskadd hud. Det er egentlig så enkelt som det. Dette er tre tegn på "ungdommelighet" og sterke gener, som vi menn er programmert til å bli tiltrukket (noe også forskning bekrefter). 

Så damer som klager på få bra matcher på tinder: slank dere, fiks huden og la håret gro. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en bolle, skru av pc'n og kom deg ut i verden. 

Anonymkode: 50342...48b

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Må foresten si til dere menn at det er få av dere som klarer å se mystiske ut. De fleste ser bare sure ut. Og selfie i speilet vitner bare om en person som er full av seg selv. Left! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipset! Grete Roede, hudlege og extensionfrisør, here I come! 

Anonymkode: 042de...527

• Liker 10
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må foresten si til dere menn at det er få av dere som klarer å se mystiske ut. De fleste ser bare sure ut. Og selfie i speilet vitner bare om en person som er full av seg selv. Left! 

Nå swiper jeg ikke menn på tinder, men jeg vil anslå at godt over 50% av jentene fra 18-35 har en selfie som profilbilde på tinder. Betyr det at de er full av seg selv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, tom1986 skrev:

Etter mye swiping på tinder, både i Norge og utlandet, har jeg kommet frem til at det er egentlig ganske enkelt å definere hva som er en pen dame: slank kropp, langt hår og glatt og uskadd hud. Det er egentlig så enkelt som det. Dette er tre tegn på "ungdommelighet" og sterke gener, som vi menn er programmert til å bli tiltrukket (noe også forskning bekrefter). 

Så damer som klager på få bra matcher på tinder: slank dere, fiks huden og la håret gro. 

Hva er langt? Ned til rumpa?

Anonymkode: df545...c58

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er langt? Ned til rumpa?

Anonymkode: df545...c58

Skulderlengde+

Anonymkode: 4393d...441

Skrevet

Har det å finne seg en partner blitt nettshopping?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Aamu skrev:

Har det å finne seg en partner blitt nettshopping?

Dessverre ja. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre ja. 

Ja, vi får se hvor bra det funker da :)

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Aamu skrev:

Ja, vi får se hvor bra det funker da :)

Vi ender opp med å utrydde oss selv :) 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ender opp med å utrydde oss selv :) 

Sikkert. Blir jo flere og flere frivillig barnløse også, nei og nei, hvordan skal det gå :) ?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, tom1986 skrev:

Nå swiper jeg ikke menn på tinder, men jeg vil anslå at godt over 50% av jentene fra 18-35 har en selfie som profilbilde på tinder. Betyr det at de er full av seg selv?

Høres riktig ut det ja.

Anonymkode: 91fb2...835

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, tom1986 skrev:

Jeg passer inn i hele denne "kategorien", og sant skal sies; jeg sprenger den! Veltrent, langt hår, pen og alt som betyr alt for deg! 

Men, ikke om jeg har noe interesse av et menneske med såpass svake sosiale koder som du tydeligvis besitter. Sånt som dette sier man bare ikke, ikke engang anonym på internett. Mennesker skal faktisk lese det du skriver, har du tenkt på det noen gang? At din egen datter kanskje leser dette i fremtiden? Har du ingen oppdragelse, venneflokk eller noe inni deg som klarer å advare deg mot eller utfordre tankene dine litt lengere enn dette, slik at du må begrense deg til dette trangsynte verdensbildet ?

Anonymkode: 07616...9fe

• Liker 10
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg passer inn i hele denne "kategorien", og sant skal sies; jeg sprenger den! Veltrent, langt hår, pen og alt som betyr alt for deg! 

Men, ikke om jeg har noe interesse av et menneske med såpass svake sosiale koder som du tydeligvis besitter. Sånt som dette sier man bare ikke, ikke engang anonym på internett. Mennesker skal faktisk lese det du skriver, har du tenkt på det noen gang? At din egen datter kanskje leser dette i fremtiden? Har du ingen oppdragelse, venneflokk eller noe inni deg som klarer å advare deg mot eller utfordre tankene dine litt lengere enn dette, slik at du må begrense deg til dette trangsynte verdensbildet ?

Dette er ikke et trangsynt verdensbilde. Det er slik verden er og det finnes masse forskning som underbygger dette (se f.eks. "Evolutionary psychology: the new science of the mind" av David Buss). At du ikke tåler å høre sannheten, tyder vel på at du er kun et pent ytre og ikke så mye mer. Trist.

• Liker 1
Gjest Mythic
Skrevet
21 minutter siden, tom1986 skrev:

Dette er ikke et trangsynt verdensbilde. Det er slik verden er og det finnes masse forskning som underbygger dette (se f.eks. "Evolutionary psychology: the new science of the mind" av David Buss). At du ikke tåler å høre sannheten, tyder vel på at du er kun et pent ytre og ikke så mye mer. Trist.

Rettelse: Din verden er sånn. For alle andre som lever ute i virkeligheten, og har gjort oss en erfaring eller ti, så framstår du som enkel, generaliserende, sneversynt, og med et slett menneskesyn. Og hun du siterer har jo alt du ønsker deg, så hvorfor er det trist at hun kun er et pent ytre? Det er jo det eneste du bryr deg om. 

Hva har du å tilby en vakker, veltrent dame med fin hud og langt hår, da? 

Skrevet
58 minutter siden, Mythic skrev:

Rettelse: Din verden er sånn. For alle andre som lever ute i virkeligheten, og har gjort oss en erfaring eller ti, så framstår du som enkel, generaliserende, sneversynt, og med et slett menneskesyn. Og hun du siterer har jo alt du ønsker deg, så hvorfor er det trist at hun kun er et pent ytre? Det er jo det eneste du bryr deg om. 

Hva har du å tilby en vakker, veltrent dame med fin hud og langt hår, da? 

Nei, det er ikke kun "min verden". Forskning, på tvers av kulturer, bekrefter det jeg skriver. Se referansen jeg viser til. At du ikke liker sannheten endrer ingenting. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må leve et fryktelig stusselig liv. Og nei, du sitter ikke med fasitsvaret uansett hvor mye du trasser om at du gjør det. 

Anonymkode: a1c0b...888

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS: du glemte alder. 

Anonymkode: 2cc85...7fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg passer inn i hele denne "kategorien", og sant skal sies; jeg sprenger den! Veltrent, langt hår, pen og alt som betyr alt for deg! Men, ikke om jeg har noe interesse av et menneske med såpass svake sosiale koder som du tydeligvis besitter. Sånt som dette sier man bare ikke, ikke engang anonym på internett. Mennesker skal faktisk lese det du skriver, har du tenkt på det noen gang? At din egen datter kanskje leser dette i fremtiden? Har du ingen oppdragelse, venneflokk eller noe inni deg som klarer å advare deg mot eller utfordre tankene dine litt lengere enn dette, slik at du må begrense deg til dette trangsynte verdensbildet ? Anonymkode: 07616...9fe

1 time siden, tom1986 skrev:

3 minutter siden, tom1986 skrev:

Nei, det er ikke kun "min verden". Forskning, på tvers av kulturer, bekrefter det jeg skriver. Se referansen jeg viser til. At du ikke liker sannheten endrer ingenting. 

Overskrift: Hva er en pen dame? "Etter mye swiping på tinder, både i Norge og utlandet, har jeg kommet frem til at det er egentlig ganske enkelt å definere hva som er en pen dame: slank kropp, langt hår og glatt og uskadd hud. Det er egentlig så enkelt som det. Dette er tre tegn på "ungdommelighet" og sterke gener, som vi menn er programmert til å bli tiltrukket (noe også forskning bekrefter). Så damer som klager på få bra matcher på tinder: slank dere, fiks huden og la håret gro."

Jeg ba deg om å tenke etter på hvordan du fremstiller ting. Om du leser psykologi og forskning, så har du faktisk et ansvar på hvordan du fremstiller dette stoffet rundt deg. Du henviser til og prøver å nå ut til damer som ikke får match på Tinder og nettdating. Det florerer av gode råd til disse både på internett og som faglitteratur og selvhjelp; hva er det du bringer til bordet? Har du lest deg opp om kommunikasjon? De fleste av oss har hørt om både Darwins lære og evolusjon, de fleste av oss har hørt om psykologisk evolusjon. Om du leser svaret mitt så har jeg ikke en eneste gang fortalt deg at menn ikke liker pene damer; det jeg skrev var "Jeg passer inn i hele denne "kategorien", og sant skal sies; jeg sprenger den! Veltrent, langt hår, pen og alt som betyr alt for deg! Men, ikke om jeg har noe interesse av et menneske med såpass svake sosiale koder som du tydeligvis besitter. Sånt som dette sier man bare ikke, ikke engang anonym på internett. Mennesker skal faktisk lese det du skriver, har du tenkt på det noen gang? At din egen datter kanskje leser dette i fremtiden? Har du ingen oppdragelse, venneflokk eller noe inni deg som klarer å advare deg mot eller utfordre tankene dine litt lengere enn dette, slik at du må begrense deg til dette trangsynte verdensbildet ?"

Jeg reagerer på måten du legger frem budskapet ditt på. Tips til deg på internett og når du chatter på Tinder; tenk at noen skal lese det du skriver.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...