Gå til innhold

Hvorfor skriver du som anonym i trivielle tråder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver som anonym nå, for å støtte de som alltid skriver som anonyme :tongue::opplyser:

Men hvorfor gjør dere det? Jeg forstår behovet for anonymitet i kropp og helse-underforumet, eller hvis man ellers skriver om noe som er litt flaut eller litt vondt. Men det jeg har lagt merke til er at mange skriver som anonyme også i helt vanlige, kjedelige tråder der emnet (og meningene) ikke vil ødelegge ditt renomé på forumet selv om du poster med brukernavn (om det var det du var redd for?).

Jeg vet at opptil flere brukere her inne ser hvem man er bak brukernavnet, selv bryr jeg meg ikke, men det er viktig å vite at man aldri er helt anonym selv om man huker av på anonym-knappen. 

Anonymkode: fbb2f...298

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver som anonym nå, for å støtte de som alltid skriver som anonyme :tongue::opplyser:

Men hvorfor gjør dere det? Jeg forstår behovet for anonymitet i kropp og helse-underforumet, eller hvis man ellers skriver om noe som er litt flaut eller litt vondt. Men det jeg har lagt merke til er at mange skriver som anonyme også i helt vanlige, kjedelige tråder der emnet (og meningene) ikke vil ødelegge ditt renomé på forumet selv om du poster med brukernavn (om det var det du var redd for?).

Jeg vet at opptil flere brukere her inne ser hvem man er bak brukernavnet, selv bryr jeg meg ikke, men det er viktig å vite at man aldri er helt anonym selv om man huker av på anonym-knappen. 

Eh, ser hvem man er bak anonymiteten, skulle det stå ;)

AnonymBruker
Skrevet

Rett og slett fordi jeg føler for det. Er så mange creepy og utidige brukere her, er ikke interessert i å kverulere i en ny tråd om noe jeg skreiv i 2009. 

Anonymkode: a32e0...ff0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig lett å identifisere dersom jeg ikke skrev noe anonymt. Ikke nødvendigvis av hva jeg skrev i hver enkelt tråd, men om en setter trådene opp mot hverandre hadde det blitt lett.

Anonymkode: c2f19...42b

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, ser hvem man er bak anonymiteten, skulle det stå ;)

Hvordan ser de det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Rett og slett fordi jeg føler for det. Er så mange creepy og utidige brukere her, er ikke interessert i å kverulere i en ny tråd om noe jeg skreiv i 2009. 

Ser den, men de som er creepy er de samme som vet hvordan de ser bak anonymiteten da, dessuten er skrivemåte en enkel ting. 

Skrevet

Fordi jeg ikke gidder å få uinteressante tråder opp i "mine innlegg".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SjiraffenLaffen skrev:

Hvordan ser de det?

Ikke spør meg, men de har avslørt seg på diverse måter og jeg har lest at en bruker her inne t.o.m har innrømmet det.

Skrevet
2 minutter siden, SjiraffenLaffen skrev:

Hvordan ser de det?

Moderatorene (antar de er en del fremdeles) kan se IP-adresser på anonyme innlegg. Det er bla slik de fanger opp ABer som diskuterer med seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt veldig lett å identifisere dersom jeg ikke skrev noe anonymt. Ikke nødvendigvis av hva jeg skrev i hver enkelt tråd, men om en setter trådene opp mot hverandre hadde det blitt lett.

Anonymkode: c2f19...42b

Du burde kanskje ikke utlevere deg så mye, da? Snakker dessuten ikke nødvendigvis om tråder der man snakker om intime greier, men helt vanlige tråder... 

"Babyen min liker ikke potet", og så svarer man som anonym: "det gjorde ikke min heller, men man må forsøke endel ganger før de venner seg til smaken". Hvorfor skulle man være anonym der? OK, kanskje dårlig eksempel, men håper du skjønner hva jeg mener.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Petra75 skrev:

Fordi jeg ikke gidder å få uinteressante tråder opp i "mine innlegg".

Hvorfor ikke? Hvorfor er det viktig for deg?

Skrevet

Jeg skriver anonymt i enkelte saker som ikke har med ryktet mitt i forumet å gjøre, men at det finnes de som vet hvem jeg er IRL, og det er ikke alt jeg gidder at blir koblet til meg selv om det er i utgangspunktet uinteressant. Kan ha med jobb å gjøre - med tidspunkt på dagen man poster for eksempel ;-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Sissan1 skrev:

Jeg skriver anonymt i enkelte saker som ikke har med ryktet mitt i forumet å gjøre, men at det finnes de som vet hvem jeg er IRL, og det er ikke alt jeg gidder at blir koblet til meg selv om det er i utgangspunktet uinteressant. Kan ha med jobb å gjøre - med tidspunkt på dagen man poster for eksempel ;-)

Det synes jeg er en god grunn, men da bør du kanskje heller tenke at du bør vente med å poste da ;) Integritet vet du.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser den, men de som er creepy er de samme som vet hvordan de ser bak anonymiteten da, dessuten er skrivemåte en enkel ting. 

Du tror ikke de fleste fikser litt på måten de skriver på som anonym?  Og jeg vil jo gå ut i fra at disse moderatorene har et regelverk å forholde seg til... Skulle ikke Katten sjekke noe om dette personvernet...mener å huske noe slikt.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror ikke de fleste fikser litt på måten de skriver på som anonym?  Og jeg vil jo gå ut i fra at disse moderatorene har et regelverk å forholde seg til... Skulle ikke Katten sjekke noe om dette personvernet...mener å huske noe slikt.

Nei, jeg tror faktisk ikke at de gjør det. Noen gjør nok det, men langt ifra de fleste..... Joda, jeg snakker ikke om moderatorene, jeg snakker om "vanlige brukere" :) Jeg driter i hva moddene ser altså. De tar alltid feil også......

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjør du det? 

Anonymkode: 2eaef...fb6

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror faktisk ikke at de gjør det. Noen gjør nok det, men langt ifra de fleste..... Joda, jeg snakker ikke om moderatorene, jeg snakker om "vanlige brukere" :) Jeg driter i hva moddene ser altså. De tar alltid feil også......

Jaja, er ikke så interessant at jeg tror noen skulle gidde å bruke tid og krefter på å finne ut hvem jeg er, de hadde nok blitt utrolig skuffet. :laugh:

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg er en god grunn, men da bør du kanskje heller tenke at du bør vente med å poste da ;) Integritet vet du.

Hehe, sant. Men har en litt spesiell situasjon akkurat nå, som ikke alle vet om eller trenger å vite om, som gjør dette til et unntak. Derfor poster jeg jo under navn nå også. Skal nok gjøre som du sier når det er over ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver stort sett som anonym, fordi jeg kan :) Tenkte meg ikke om når jeg lagde bruker her, og tok ett nick som er lett gjenkjennlig at er meg hvis noen skulle finne på å google det, og har ikke fantasi nok til å finne på ett nytt nick.. Og da er det ikke kult om f.eks naboen googler meg og ser at jeg spør etter alt mulig her inne, eller mine meninger om ditt og datt... Hadde jeg ikke kunnet være anonym hadde jeg nok heller ikke vært spesielt aktiv på forumet...

Anonymkode: 4152a...037

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke poenget med å ha en etablert/ kjent bruker. Er ingen grunn til å skrive som bruker

Anonymkode: 26f25...4d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...