AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Hei i går natt la jeg ut sensitiv sikkerhets informasjon om arbeidsplassen min. På ingen måte var det hensikten. Jeg klarte ved en feil å legge ut en Mail som absolutt ikke skal deles offentlig. Med en gang jeg ble klar over innholdet forsøkte jeg å slette det. Har i hele natt ikke klart å få sove i forsøk på å slette det. Nå ser det endelig ut til at den er slettet. jeg ringte min arbeidsgiver rundt kl 01.00 (ja, så sent ja!) og forklarte situasjonen. Vi hadde et møte i dag kl 8 hvor jeg selv tok ansvar og sa ifra meg stillingen. Da krg mener det er det riktige å gjøre. Men det kom noe meget godt ut av situasjonen; ledelsen ble i større grad klar over situasjonen, og de var meget takknemlige for at jeg tok ansvar. Allerede i dag blir tiltak iverksatt for å forbedre situasjonen. Jeg vil si TUSEN TAKK til alle dere som viste støtte. Jeg setter stor pris på det. Dere er gode! Anonymkode: 863fc...da5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #2 Skrevet 21. juni 2016 Det første sjefen din tenkte da han fikk høre det var nok "søren, da blir vi nødt til å gjøre noe med det så ikke vi blir hengt ut i media". Det ville neppe skjedd mye hvis ikke du hadde publisert det her. Anonymkode: e3ea1...790 9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #5 Skrevet 21. juni 2016 Oi. Trist sak. Jeg fikk ikke med meg dette, men det virker som du har gjort alt det du har kunnet for å rette opp i feilen, og du tar ansvar. Håper du lett finner deg en ny jobb. Anonymkode: b9c04...641 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #6 Skrevet 21. juni 2016 Fint med oppdatering! Fikk med meg mailen og lurte på hvordan det gikk. Skal si meg enig i at det var en tabbe av dimensjoner, men veldig godt at du tok ansvar og at det ble noe bra ut av det Lykke til videre! Anonymkode: 36159...15f
SøtMelon Skrevet 21. juni 2016 #7 Skrevet 21. juni 2016 (endret) Lykke til med å finne en jobb i disse tider Og sier du opp jobben selv, vil det gå lenger tid før du får noe med nav.. Endret 21. juni 2016 av SøtMelon 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #8 Skrevet 21. juni 2016 Hvordan la du ut en mail med en tabbe? Anonymkode: 84469...ba1 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #9 Skrevet 21. juni 2016 J, hva stod i mailen da ?? Tabbe! Anonymkode: 9ad3e...913
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #10 Skrevet 21. juni 2016 La du mailen ut på kg? Anonymkode: 8c37b...b29 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #11 Skrevet 21. juni 2016 Jeg fikk ikke med meg noe som helst her på forumet, om at noen muligens hadde lagt ut ett eller annet sensitivt en eller annen plass. Men når noen stadig oppretter nye tråder om samme tema, så får vel fleire og fleire vite om denne sensitive informasjonen som da tydeligvis har kommet litt på avveie? Anonymkode: 42d4c...cb2 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #12 Skrevet 21. juni 2016 Enig med over. Utrolig lite smart å lage en tråd om at man har gjort en stor blunder. Da blir jo blunderen bare større? Anonymkode: e9147...e55 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #13 Skrevet 21. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det første sjefen din tenkte da han fikk høre det var nok "søren, da blir vi nødt til å gjøre noe med det så ikke vi blir hengt ut i media". Det ville neppe skjedd mye hvis ikke du hadde publisert det her. Anonymkode: e3ea1...790 Ja det skal sies! Allerede i dag fikk jeg høre at 3 "høytstående" sjefer var på plass for å rydde opp. Kanskje det var det som skulle til? 😊 Anonymkode: 863fc...da5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #14 Skrevet 21. juni 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke med meg noe som helst her på forumet, om at noen muligens hadde lagt ut ett eller annet sensitivt en eller annen plass. Men når noen stadig oppretter nye tråder om samme tema, så får vel fleire og fleire vite om denne sensitive informasjonen som da tydeligvis har kommet litt på avveie? Anonymkode: 42d4c...cb2 Mange misforstår her. Det var ikke snakk om SUPER sensitiv informasjon. Det var mer "det skal HELST ikke deles offentlig". Var mer omdømme sak. 1 time siden, SøtMelon skrev: Lykke til med å finne en jobb i disse tider Og sier du opp jobben selv, vil det gå lenger tid før du får noe med nav.. Har allerede en annen jobb - av samme arbeidsgiver. Alle kan gjøre en tabbe. Arbeidsgiveren min er svært fornøyd med meg, og ble imponert etter det ansvaret jeg viste i dag. Så uten arbeid står jeg ikke - heldigvis. Anonymkode: 863fc...da5 8
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #15 Skrevet 21. juni 2016 Seriøst? Ringte du arbeidsgiveren din kl 1 på kvelden? Anonymkode: 2a0a0...786
Gjest Klaveret Skrevet 21. juni 2016 #16 Skrevet 21. juni 2016 Kan noen fortelle hva dette går ut på? 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #17 Skrevet 21. juni 2016 2 minutter siden, Klaveret skrev: Kan noen fortelle hva dette går ut på? Ts la ut en "klagemail" h*n hadde skrevet til sin arbeidsgiver her på KG. Denne mailen inneholdt noe sensitiv informasjon om arbeidsstedet og den navnga også kollegaer. Det var ikke meningen at hele mailen skulle leges ut, men det skjedde. For å toppe det hele ringte ts sin sjef klokken 1 i natt for å forklare seg. Anonymkode: 757db...f4e 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #18 Skrevet 21. juni 2016 Jeg vil påstå at det topper seg enda mer om sjefen ser at TS fremdeles gnager om dette på KG.... Anonymkode: ac308...4c8 13
Gjest Klaveret Skrevet 21. juni 2016 #19 Skrevet 21. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts la ut en "klagemail" h*n hadde skrevet til sin arbeidsgiver her på KG. Denne mailen inneholdt noe sensitiv informasjon om arbeidsstedet og den navnga også kollegaer. Det var ikke meningen at hele mailen skulle leges ut, men det skjedde. For å toppe det hele ringte ts sin sjef klokken 1 i natt for å forklare seg. Anonymkode: 757db...f4e Takk
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #20 Skrevet 21. juni 2016 Jeg fulgte med på tråden og jeg tror ikke klokka var mer enn 0:30 i hvert fall da han ringte. Uansett virker det som arbeidsgiver har tatt akkurat det relativt positivt så jeg skjønner jeg skjønner ikke hvorfor noen her gjør alt for å få TS til å virke dummere enn han er. Anonymkode: e3ea1...790 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå