Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #1 Skrevet 4. november 2004 Trenger hjelp til å tolke enkel anova tester. Og det er veeeldig lenge siden jeg hadde statistikk. Vet dette er helt elementært, men husker det ikke. Når alfa er 0,05 er det signifikantforskjell når P-verdien er over eller under alfa verdien?
ivanka Skrevet 4. november 2004 #3 Skrevet 4. november 2004 trodde jeg var sikker, men nei, nå husker ikke jeg heller. pinlig
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2004 #4 Skrevet 4. november 2004 Hvis p-verdien f.eks. er 0,01 så er feilmarginen kun 1%. Med alfa lik 0,05 aksepterer vi inntil 5% feilmargin. Altså vil vi forkaste nullhypotesen. Blir det ikke slik da? (Det er det jeg alltid har sagt; statistikk er høyst temporær kunnskap. Dette burde jeg kunne.)
Arwen Skrevet 4. november 2004 #5 Skrevet 4. november 2004 Hvis p-verdien f.eks. er 0,01 så er feilmarginen kun 1%. Med alfa lik 0,05 aksepterer vi inntil 5% feilmargin. Altså vil vi forkaste nullhypotesen. Blir det ikke slik da? (Det er det jeg alltid har sagt; statistikk er høyst temporær kunnskap. Dette burde jeg kunne.) Det høres veldig riktig ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå