AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Ligger våken..trenger råd Har fått jobb i barnehage og er glad for det :-) Jobber på tilkalling, var heldig siden de faktisk ikke hadde noe ledig i utgangspunktet. Har allerede fått flere vakter. Greia er at jeg spurte pent på intervjuet om de var villige til å sette 20 % på kontrakten siden jeg trengte det til å komme inn på deltidsutdanning(førskolelærer), hun visste ikke. Men, etter hun hadde forhørt seg fikk jeg beskjed på neste møte at det var ok, men at jeg da jobber for dem 1 gang i uka gratis. Husker jeg sa på intervjuet at jeg ikke kom tili å kreve å få betalt for de 20 % siden jeg strengt talt kan det hvis det står i kontrakt, men at jeg da fikk lønn kun for det jeg faktisk jobbet. At de 20 skulle stå på kontrakt var jo kun for at jeg skulle komme inn på skolen og at som jeg sa dette var en investering for dem. Misforstod hun dette da jeg sa jeg ikke skulle kreve betaling for de 20? for jeg sa IKKE at jeg skulle jobbe de 20 gratis for å si det sånn. Er fattig nok som student. Hva bør jeg gjøre nå? har ikke skrevet kontrakt enda. Anonymkode: a237e...b33
Gjest noe tilfeldig Skrevet 21. juni 2016 #2 Skrevet 21. juni 2016 (endret) Enten skaffer du deg jobb i en barnehage til, slik at du kan få nok erfaring (med lønn) fra begge steder til sammen, eller du må velge at dette er et midlertidig offer for å nå et større mål. Og P.s; de dagene du er der "gratis" må du isåfall kunne komme og gå litt etter eget ønske. Du gir litt, de gir litt. Endret 21. juni 2016 av noe tilfeldig
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #3 Skrevet 21. juni 2016 Slutt med jobben.. det hadde jeg gjort. Finn en jobb med lønn. Jobbet gratis i en periode, og jeg hatet det. Anonymkode: f8826...f3c
Sulosi Skrevet 21. juni 2016 #4 Skrevet 21. juni 2016 Hvorfor må du ha papirer på 20% for å komme inn på skole? Hvilken regel er det? 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #5 Skrevet 21. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Misforstod hun dette da jeg sa jeg ikke skulle kreve betaling for de 20? for jeg sa IKKE at jeg skulle jobbe de 20 gratis for å si det sånn. Anonymkode: a237e...b33 Skjønner ikke helt greia jeg, særlig siden du motsier deg selv her.... Anonymkode: f966a...31d 3
Gjest Raindrops Skrevet 21. juni 2016 #7 Skrevet 21. juni 2016 Slik jeg forstår deg vil du ha 20 prosent på kontrakten, men du krever ikke at bedriften verken gir deg 20 prosent i praksis eller betaling for det som er oppført i kontrakten. Skjønner ikke helt hvorfor de mener du skal jobbe en dag gratis i det hele tatt. Jeg hadde sagt blankt nei, her må du bare rydde opp i misforståelsen med det samme.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #8 Skrevet 21. juni 2016 Jeg tror hun mente at hun ikke kom til å kreve betalt for 20% hvis hun ikke jobbet det. Det er jo selvsagt? Hvorfor skulle de vært snille og skrevet opp 20% stilling, også jobber du mindre enn dette og kreve hele lønnen? Makes no sense. Finn deg en annen jobb. Ingen burde jobbe gratis. Anonymkode: 93008...1a9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #9 Skrevet 21. juni 2016 TS vil utnytte barnehagen ved å få de til å lyve på stillingsprosent i kontrakten. Barnehagen sier at det er greit, så lenge de da får utnytte henne som gratis arbeidskraft. Vinn-vinn. Anonymkode: 02f0f...627 14
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #10 Skrevet 21. juni 2016 De kan jo ikke skrive at du jobber 20% dersom du ikke gjør det. Så da er de snille og lar deg jobbe i bhg en dag i uken selv om de er fullt bemannet. Høres ut som vinn vinn dette her, dersom du ikke klarer å ordne deg praksis. De vil ikke skrive at du jobber 20% dersom du ikke gjør det. De har ikke en 20% stilling til deg. Anonymkode: de8d7...818 10
kvinneguide Skrevet 21. juni 2016 #11 Skrevet 21. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ligger våken..trenger råd Har fått jobb i barnehage og er glad for det :-) Jobber på tilkalling, var heldig siden de faktisk ikke hadde noe ledig i utgangspunktet. Har allerede fått flere vakter. Greia er at jeg spurte pent på intervjuet om de var villige til å sette 20 % på kontrakten siden jeg trengte det til å komme inn på deltidsutdanning(førskolelærer), hun visste ikke. Men, etter hun hadde forhørt seg fikk jeg beskjed på neste møte at det var ok, men at jeg da jobber for dem 1 gang i uka gratis. Husker jeg sa på intervjuet at jeg ikke kom tili å kreve å få betalt for de 20 % siden jeg strengt talt kan det hvis det står i kontrakt, men at jeg da fikk lønn kun for det jeg faktisk jobbet. At de 20 skulle stå på kontrakt var jo kun for at jeg skulle komme inn på skolen og at som jeg sa dette var en investering for dem. Misforstod hun dette da jeg sa jeg ikke skulle kreve betaling for de 20? for jeg sa IKKE at jeg skulle jobbe de 20 gratis for å si det sånn. Er fattig nok som student. Hva bør jeg gjøre nå? har ikke skrevet kontrakt enda. Anonymkode: a237e...b33 Du vil ha kontrakt på 20 prosent for å komme inn på studiet men du har ikke tenkt til å jobbe 20 prosent siden du ikke får betalt for det? Den dagen du jobber gratis mente er ment som arbeidspraksis for deg. Dersom det blir sykdom blandt personalet skal du bli satt inn som vikar og få betalt. Det høres ut som den kontrakten din er mangelfull og er overasket over at styrer vil hjelpe deg å lure deg unna praksis som kreves for studiet. 3
minister-mio Skrevet 21. juni 2016 #12 Skrevet 21. juni 2016 på deltidsutdanningen er det et krav å være i minst 20% relevant arbeid hele studietiden. Hva får du ut av å snike deg unna det kravet? Du kommer til å få masse oppgaver som skal gjennomføres på egen arbeidsplass 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #13 Skrevet 21. juni 2016 Helt greit det. Det at du forsøker å få med deg barnehagen på dokumentforfalskning, og fremstiller det som at du er et offer, sier egentlig en god del om deg. Anonymkode: c4b7d...c78 11
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #14 Skrevet 21. juni 2016 17 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Enten skaffer du deg jobb i en barnehage til, slik at du kan få nok erfaring (med lønn) fra begge steder til sammen, eller du må velge at dette er et midlertidig offer for å nå et større mål. Og P.s; de dagene du er der "gratis" må du isåfall kunne komme og gå litt etter eget ønske. Du gir litt, de gir litt. Uten penger til mat så når man ikke det målet;) uansett, takk for tipset. Har tenkt den tanken, får se hva det blir til. Anonymkode: a237e...b33
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #15 Skrevet 21. juni 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: TS vil utnytte barnehagen ved å få de til å lyve på stillingsprosent i kontrakten. Barnehagen sier at det er greit, så lenge de da får utnytte henne som gratis arbeidskraft. Vinn-vinn. Anonymkode: 02f0f...627 Hvor ofte har du jobbet som tilkallingsvikar? Jeg sitter med den erfaringen at man jobber godt over 20 % i uken i slike jobber og jeg visste at de ofte trengte vikarer i akkurat den barnehagen og de har flere avdelinger. I min tidligere jobb som jeg hadde i 2 år fikk jeg 20 % første gangen jeg skrev kontrakt, men jobbet opptil 100 % hver eneste mnd i 2 år, men de kunne aldri tilby meg en 100 % kontrakt. Det var klønete forklart fra min side..aldri vært min hensikt å lyve for noen overhodet. Det er min erfaring jeg sitter med så hvorfor ikke spørre om de er villige til dette da? når det er vanlig flere steder? Og allerede første uken i jobben fikk jeg 6 vakter på under 2 uker....så de har tydeligvis mer behov enn de faktisk gir inntrykk av...men, ja det er uansett en vinn, vinn:) Anonymkode: a237e...b33
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #16 Skrevet 21. juni 2016 14 timer siden, Sulosi skrev: Hvorfor må du ha papirer på 20% for å komme inn på skole? Hvilken regel er det? Usikker, men regner med at de ønsker en viss erfaring under studiet Anonymkode: a237e...b33
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #17 Skrevet 21. juni 2016 9 timer siden, minister-mio skrev: på deltidsutdanningen er det et krav å være i minst 20% relevant arbeid hele studietiden. Hva får du ut av å snike deg unna det kravet? Du kommer til å få masse oppgaver som skal gjennomføres på egen arbeidsplass jeg er avhengig av minst 80 % jobb under studiet så jeg kommer til å si ja til alt jeg får...så nei, kommer ikke til å snike meg unna noe som helst...... Anonymkode: a237e...b33
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #18 Skrevet 21. juni 2016 18 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Enten skaffer du deg jobb i en barnehage til, slik at du kan få nok erfaring (med lønn) fra begge steder til sammen, eller du må velge at dette er et midlertidig offer for å nå et større mål. Og P.s; de dagene du er der "gratis" må du isåfall kunne komme og gå litt etter eget ønske. Du gir litt, de gir litt. Det gir mening :-) takk for rådet...er gira på å få masse erfaring så har innsett nå at det ikke er noe problem å ha en dag i uken som "praksis" :-) Anonymkode: a237e...b33 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 21. juni 2016 #19 Skrevet 21. juni 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uten penger til mat så når man ikke det målet;) uansett, takk for tipset. Har tenkt den tanken, får se hva det blir til. Anonymkode: a237e...b33 Du får jo utskrift over alt du har jobbet, så det er ingen problem å dokumentere at du har jobbet den prosenten du skal, bare på ulike steder 😊 Lykke til
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #20 Skrevet 21. juni 2016 18 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Enten skaffer du deg jobb i en barnehage til, slik at du kan få nok erfaring (med lønn) fra begge steder til sammen, eller du må velge at dette er et midlertidig offer for å nå et større mål. Og P.s; de dagene du er der "gratis" må du isåfall kunne komme og gå litt etter eget ønske. Du gir litt, de gir litt. Det gir mening :-) takk for rådet...er gira på å få masse erfaring så har innsett nå at det ikke er noe problem å ha en dag i uken som "praksis" :-) Anonymkode: a237e...b33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå