AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Jeg spurte en kompis tidligere i dag om han kanskje ville finne på noe i morgen. Han jobber veldig mye overtid, å hadde ikke tid denne uka. Så sier han at helga passer bedre. Da jobber jeg, og det visste han egentlig. Nei, da blir det jo litt vanskelig da, sier han. Ja, det gjør det, svarer jeg. Jeg er selvfølgelig åpen for andre dager, men det er kanskje ikke du? Joda, det var han. Han hadde bare så dårlig tid i ukedagene. Helt fair. Men det her er ikke første gangen at han aldri har tid til å finne på noe med meg, og jeg tenker som så at hvis greia er at han egentlig ikke har lyst til å finne på noe, så må han jo si det. Han har derimot veldig god tid til meg på fylla. Så jeg sa det som det var, at om han egentlig ikke er noe interessert i det, må han være ærlig, for jeg gidder ikke sånt opplegg om at man skal skylde på at man ikke har tid/lyst/ork/energi, hvis det egentlig ligger på at man ikke gidder å være med den vennen. Da er det jo ikke noe poeng å være venner da. Nei, sånn var han absolutt ikke, det var bare det at han var så opptatt med jobb (et prosjekt etter arbeidstid) for tia, men han kunne si i fra en dag det passer. Ja, bra, håper det stemmer da, ellers må du bare si det. Ja, selvfølgelig. (her merket jeg at han nesten var litt lei av at jeg printa det inn i hodet på han). Haha, bra, starte jeg. Mens vi sitter å har denne praten, og er på vei til å avslutte den, får jeg snap av at han sitter å glaner på tv å skriver; skjer Jeg må jo si, med tanke på at vi akkurat snakket om at han ikke må bruke 'veldig opptatt' som en dårlig unnskyldning, at det mildt sagt føltes som et stikk at han snappet at han faktisk ikke gjorde en dritt, bare satt å slappa av, å spør hva som skjer.. Er jeg veldig sensitiv her? Bare syns tidspunktet var veldig rart å sende sånn snap til meg da, skriver jeg at jeg er så opptatt at jeg ikke har tid til å møte venner, mener jeg det jo, å da snapper jeg ikke 'slapper av å lurer på hva som skjer' to min etterpå.. Kanskje den var feilsent, vet ikke jeg. Anonymkode: 1b60c...991 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Spør du ofte om å finne på noe? Og gjerne i den perioden han allerede har sagt han er opptatt? Anonymkode: 78618...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 Han har mye arbeid i ukedagene og orker dermed ikke særlig sosial omgang etter jobb. Dette er jo helt legitimt, synes du ikke det? Han har rett og slett ikke overskudd nok, og foreslår heller de dagene han ikke jobber (altså helg). Jeg synes du er ganske irriterende. Anonymkode: 6fb33...8a8 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Nei, jeg spør ikke veldig ofte. Men alt jeg har bedt om, er at han må være ærlig med meg, jeg gidder ikke å holde kontakt i hverdagen slik vi gjør om ham bare vil ha en å ringe i helgene. Da får han gjøre det da. For jeg begynner å bli veldig lei av det at han fint kan ta kontakt med meg når han er full og kåt, for å si det rett ut, påstå at han gjerne vil være venn med meg, mens når jeg spør om å finne på noe, har han aldri tid. Og ikke minst syns jeg det er rart å snappe skjer? Til noen man sitter å snakker med da, hva var poenget med mindre det var for å gni inn at 'se, jeg driver ikke med en dritt, men har ikke tenkt til å være med deg' Anonymkode: 1b60c...991
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: når han er full og kåt, Anonymkode: 1b60c...991 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: God ide og være ærlig i en tråd. Anonymkode: 78618...d0a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 Er dere venner eller sex venner? Det er to ulike ting. Anonymkode: 0a8ec...665
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: God ide og være ærlig i en tråd. Anonymkode: 78618...d0a Jeg har da ikke sagt ja hver gang heller da.. Har ligget med han en gang, og etter det har vi bare vært venner, selv om han har prøvd seg igjen På fylla. Men vi ble enige om å prøve å funke som venner, siden vi egentlig klikker ganske godt, men litt vrient å være venn med noen som ikke virker som om å ha noe ønske om å tilbringe tid med en. Jeg hadde blitt like irritert om en venninne av meg sa at 'huff, jeg har så dårlig tid at jeg ikke har tid til venner' og jeg spurte rett ut om det bare var en dårlig unnskyldning, nei nei, også får jeg snap om at hun sitter å glaner i taket å spør skjer mens jeg snakker med hun? Skjønner? Anonymkode: 1b60c...991
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg spør ikke veldig ofte. Men alt jeg har bedt om, er at han må være ærlig med meg, jeg gidder ikke å holde kontakt i hverdagen slik vi gjør om ham bare vil ha en å ringe i helgene. Da får han gjøre det da. For jeg begynner å bli veldig lei av det at han fint kan ta kontakt med meg når han er full og kåt, for å si det rett ut, påstå at han gjerne vil være venn med meg, mens når jeg spør om å finne på noe, har han aldri tid. Og ikke minst syns jeg det er rart å snappe skjer? Til noen man sitter å snakker med da, hva var poenget med mindre det var for å gni inn at 'se, jeg driver ikke med en dritt, men har ikke tenkt til å være med deg' Anonymkode: 1b60c...991 Da synes jeg heller at du skal fokusere på akkurat det i stedet for det andre våset du kommer med. Fortell han at du ønsker at han også setter av tid til deg uten fyll. Fortell at du føler deg dårlig med at han kun vil være med deg og prioriterer deg når han har drukket og at du ikke ønsker en slik relasjon. Fortell det i klartekst. Snappene er revnende likegyldig. Jeg forstår at det får deg til å tenke, men når du trekker frem dette forsvinner poenget ditt. Anonymkode: 6fb33...8a8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dere venner eller sex venner? Det er to ulike ting. Anonymkode: 0a8ec...665 Vi er vel venner? Eller, jeg vet ikke jeg. Vi lå sammen en gang på fylla, ble enige om å være venner, snakker å holder kontakt så og si hver dag, men aldri tid til å finne på noe, noe jeg egentlig mistenker er en dårlig unnskyldning, men at han ikke tør å si det. Anonymkode: 1b60c...991
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #10 Skrevet 20. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har da ikke sagt ja hver gang heller da.. Har ligget med han en gang, og etter det har vi bare vært venner, selv om han har prøvd seg igjen På fylla. Men vi ble enige om å prøve å funke som venner, siden vi egentlig klikker ganske godt, men litt vrient å være venn med noen som ikke virker som om å ha noe ønske om å tilbringe tid med en. Jeg hadde blitt like irritert om en venninne av meg sa at 'huff, jeg har så dårlig tid at jeg ikke har tid til venner' og jeg spurte rett ut om det bare var en dårlig unnskyldning, nei nei, også får jeg snap om at hun sitter å glaner i taket å spør skjer mens jeg snakker med hun? Skjønner? Anonymkode: 1b60c...991 Dette er jo litt vesentlig å trekke frem, synes du ikke? Situasjonen stiller jo seg nokså annerledes når dere har en slik bakgrunnshistorie. Da er det jo ganske åpenbart hva han driver med her. Anonymkode: 6fb33...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #11 Skrevet 20. juni 2016 Kutt han helt ut. Og aldri svar han mer. Du har havnet i needy-dame-jeg-har-liggi-med kategori. Etter all sannsynlighet uforskyldt. Anonymkode: 9faed...af6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #12 Skrevet 20. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo litt vesentlig å trekke frem, synes du ikke? Situasjonen stiller jo seg nokså annerledes når dere har en slik bakgrunnshistorie. Da er det jo ganske åpenbart hva han driver med her. Anonymkode: 6fb33...8a8 Joda, selvfølgelig kan det være at han bare vil playe, men da skjønner jeg ikke hvorfor han insisterer på at han aldri ville lyvd om sånt, og at selvfølgelig ikke bruker jobb som dårlig unnskyldning? Da får han jo si det da, jeg er ikke interessert i vennskap, ikke foreslå å være venner selv.. og det er nettopp den uærligheten som gjør meg irritert da, han er en ålreit mann, kunne godt vært kompis med han jeg, men gidder jo ikke å opprettholde en relasjon til noen som ikke vil det da. Anonymkode: 1b60c...991
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #13 Skrevet 20. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda, selvfølgelig kan det være at han bare vil playe, men da skjønner jeg ikke hvorfor han insisterer på at han aldri ville lyvd om sånt, og at selvfølgelig ikke bruker jobb som dårlig unnskyldning? Da får han jo si det da, jeg er ikke interessert i vennskap, ikke foreslå å være venner selv.. og det er nettopp den uærligheten som gjør meg irritert da, han er en ålreit mann, kunne godt vært kompis med han jeg, men gidder jo ikke å opprettholde en relasjon til noen som ikke vil det da. Anonymkode: 1b60c...991 Menn sier alt for å få seg ett ligg. Anonymkode: 78618...d0a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #14 Skrevet 20. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn sier alt for å få seg ett ligg. Anonymkode: 78618...d0a Men vi har jo ikke liggi sammen siden den gangen, så jeg skjønner jo ikke helt det heller. Det var en tett ting i fylla som aldri skulle ha skjedd. Anonymkode: 1b60c...991
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #15 Skrevet 20. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda, selvfølgelig kan det være at han bare vil playe, men da skjønner jeg ikke hvorfor han insisterer på at han aldri ville lyvd om sånt, og at selvfølgelig ikke bruker jobb som dårlig unnskyldning? Da får han jo si det da, jeg er ikke interessert i vennskap, ikke foreslå å være venner selv.. og det er nettopp den uærligheten som gjør meg irritert da, han er en ålreit mann, kunne godt vært kompis med han jeg, men gidder jo ikke å opprettholde en relasjon til noen som ikke vil det da. Anonymkode: 1b60c...991 Hvorfor skal han gjøre det når du er så pågående og dere i tillegg har en forhistorie med sex? Dette er jo en super situasjon for han. Han holder jevnlig kontakt med deg på meldinger og snapchat for at du skal bli værende og i helgen med fyll og kåthet vet han at han kan kontakte deg. Men hvorfor opprettholder du relasjonen da? Det er jo du som maser på han om han har en interesse i å være venner med deg og forventer ærlighet. Hvorfor tror du at han vil være ærlig med deg? Hva er det han har gjort som har gjort han fortjent til dette? Anonymkode: 6fb33...8a8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #16 Skrevet 20. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal han gjøre det når du er så pågående og dere i tillegg har en forhistorie med sex? Dette er jo en super situasjon for han. Han holder jevnlig kontakt med deg på meldinger og snapchat for at du skal bli værende og i helgen med fyll og kåthet vet han at han kan kontakte deg. Men hvorfor opprettholder du relasjonen da? Det er jo du som maser på han om han har en interesse i å være venner med deg og forventer ærlighet. Hvorfor tror du at han vil være ærlig med deg? Hva er det han har gjort som har gjort han fortjent til dette? Anonymkode: 6fb33...8a8 Men det er jo det som er, vi har ikke liggi sammen siden.. Og mannen er veldig ålreit å prate med, så for meg hadde det vært kjedelig om et vennskap skal gå dukken pga dette, vi prata masse før dette og, kun som venner. Og de kveldene vi traff hverandre da, var superhyggelige de. Vil bare ikke ha dette som et svart teppe over meg, hvis det kun en er helgevenninne han vil ha, så får han slutte å gi noe inntrykk av noe annet, jeg er ikke spesielt glad i uærlighet fra de som kaller seg mine venner. En er jo ikke venner da, og jøss og dager, da skal jeg vel alltids la han være. men det er vel kanskje nettopp det han vet da, at da hadde jeg heller ikke snakket med han på fylla, fyllevenner er jeg ikke interessert i. Anonymkode: 1b60c...991
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #17 Skrevet 20. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo det som er, vi har ikke liggi sammen siden.. Og mannen er veldig ålreit å prate med, så for meg hadde det vært kjedelig om et vennskap skal gå dukken pga dette, vi prata masse før dette og, kun som venner. Og de kveldene vi traff hverandre da, var superhyggelige de. Vil bare ikke ha dette som et svart teppe over meg, hvis det kun en er helgevenninne han vil ha, så får han slutte å gi noe inntrykk av noe annet, jeg er ikke spesielt glad i uærlighet fra de som kaller seg mine venner. En er jo ikke venner da, og jøss og dager, da skal jeg vel alltids la han være. men det er vel kanskje nettopp det han vet da, at da hadde jeg heller ikke snakket med han på fylla, fyllevenner er jeg ikke interessert i. Anonymkode: 1b60c...991 Han vil ikke være venner med deg. Anonymkode: 78618...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #18 Skrevet 20. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo det som er, vi har ikke liggi sammen siden.. Og mannen er veldig ålreit å prate med, så for meg hadde det vært kjedelig om et vennskap skal gå dukken pga dette, vi prata masse før dette og, kun som venner. Og de kveldene vi traff hverandre da, var superhyggelige de. Vil bare ikke ha dette som et svart teppe over meg, hvis det kun en er helgevenninne han vil ha, så får han slutte å gi noe inntrykk av noe annet, jeg er ikke spesielt glad i uærlighet fra de som kaller seg mine venner. En er jo ikke venner da, og jøss og dager, da skal jeg vel alltids la han være. men det er vel kanskje nettopp det han vet da, at da hadde jeg heller ikke snakket med han på fylla, fyllevenner er jeg ikke interessert i. Anonymkode: 1b60c...991 Da får du si nei til alle forespørsler på kveldingen i helgene der alkohol og baktanker mest sannsynlig er involvert. Du må sette krav til deg selv. Du kan nesten ikke forvente noe fra en slik type. Dersom han fortsatt vil ha kontakt (les: møte deg) utenom fyll og fest så er det jo en liten mulighet for at han er seriøs med dette venneopplegget. Dersom han fortsetter med meldinger og vage avtaler kutter du han helt ut. Du får ikke noe ut av å bli sint og irritert på han fordi han oppfører seg slik. Tenk litt på at du tillater han å behandle deg slik. Anonymkode: 6fb33...8a8
Gjest Kālikā Skrevet 22. juni 2016 #19 Skrevet 22. juni 2016 Det er ingen vits i å irritere seg over dette. Du kan ikke forandre han, det eneste du kan kontrollere her er dine egne følelser. Han er som han er, du må bare ta stilling til om dette er en person du ønsker å bruke tid på eller ikke. Han sier klart og tydelig at han vil ha en fyllevenn han kan ligge med, hvis du vil ha noe annet kan du ikke finne det hos denne fyren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå