Akacia Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Lurer på om noen her kan hjelpe meg å velge vogn til barnehagen? Gutten min er ikke vant med å sove i vogn, han foretrekker å ligge på magen i sprinkelsenga si, evt med hendene over hodet. Han er en stor gutt og trenger god plass, derfor har jeg konkludert så langt at Tfk eller Simo bør være et godt valg, men hvilken? Han hater forresten å sove i vogna si, som er en Emmaljunga Super Nitro. Tror han synes det er altfor trangt rundt hodet. Andre spørsmål: Trenger man stormtrekk til barnehagen? Er det noen som vet forskjellen på Simo 124 og det som bare kalles sportsvogn (tror jeg)? Ser fotbrettet har en bøy på 124, men det har den ikke på den andre.
Gjest Magnifiq Skrevet 21. juni 2016 #2 Skrevet 21. juni 2016 Tror de to simovognene er ganske like. Vi hadde tfk, men kjøpte en brukt simo til soving i bhg. Stromtrekk og regntrekk kan være greit da de jo sover ute når det er ruskevær også. Og ang at han hater å sove i vogn.. Det går seg til. I bhg til ungene mine kommer foreldre med store bekymringer om at barnet er så vanskelig til å få til å sove, klarer ikke sove i vogn, må rugges i søvn etc, men etter kort tid i bhg sover de fleste temmelig greit i vognen.
Gjest ricecrispies Skrevet 21. juni 2016 #3 Skrevet 21. juni 2016 De bruker sjelden stormtrekk hos oss,vognene står i le. Spør i BHG hva de mener. På vinteren har de voksiposer med ullteppe på ekstra kalde dager. Regntrekk og insektsnetting bør han ha. Ang Simo så er de tatt ut av produksjon nå,men du tenkte kanskje brukt? Mer tips er barnevogn fra Danmark,de har som regel mye større vogner enn det vi bruker her i Norge
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #4 Skrevet 21. juni 2016 Simo er store solide vogner med god plass i. Vi har blant annet en simo duo, og denne skal bli barnehagevogn til minstemann på snart 2, som starter i barnehagen i august. Har Tfk også, den er bedre å bruke hjemme som sportsvogn tenker nå jeg. Mer åpen er den også, og legges ikke helt flatt ned. Jeg er barnehagelærer, og jeg mener at barnehagevognene bør være solide og ha god liggeplass. I noen barnehager sover barna ute uten at det er tak over. Spør barnehagen hva du trenger av tilbehør til vogna. Husk seler til vogna, vognpose tilpasset årstid, og myggnett. Anonymkode: f3b72...98e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå