liljene Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Vi skal rive huset vi bor i og bygge nytt, og vurderer å ha garasje i kjelleren. Har noen her inne det og kan komme med noen anbefalinger?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Jeg bor riktignok i blokk med garasjeanlegg i kjelleren og så heis opp til leiligheten, men jeg må bare si at det å ha direkte tilkomst til garasje uten å måtte ut i regn, vind og slaps er utrolig digg! Å kunne tømme bilen for handleposer uten å bli våt eller blåse overende, eller kunne pakke bilen før langtur i tørre omgivelser er en hverdagsluksus jeg ikke så lett vil gi slipp på. Gå for garasje med direkte tilkomst til huset, dere vil neppe angre. Anonymkode: 1cc77...084
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #3 Skrevet 21. juni 2016 Husk lydisolasjon! Spesielt om garasjen er i nærheten av soverommene. Anonymkode: 991b0...11c 1
Carrot Skrevet 21. juni 2016 #4 Skrevet 21. juni 2016 Vi har alt på en flate med garasje i huset, det er fantastisk deilig å gå rett inn uten å tenke på været! Men som AB over sier, brann og lyd foruten avgasser må man selvsagt ta hensyn til.. Men jeg regner med byggforskriftene ordner dette med et minimum, så kan det være greit å lydisolere ekstra vi valgte ikke gjøre det da vi bygde siden utbygger mente det ikke var behov og har isolert etterpå. Men vi er vegg-i-vegg, ikke under.. Ett tips - hvis dere har høyde til det, ta ekstra høyde inne i garasjen og på porten. Det er supert med den ekstra plassen over!
liljene Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2016 Takk for tips Vi kommer nok til å gå fra 3 til to etasjer, så høyden blir nok ikke et problem. Ønsker alt på en flate, der vi har garasjen i underetasjen. Kommer nok til å bli inspirert av andre hus, men tegner selv og får et anbud av utbygger.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #6 Skrevet 21. juni 2016 Norhus har noen slike modeller. Vi bor i et slikt med 3 etg. og har garasje i sokkel med egen inngang. Siden vi bruker elbil så var det enkelt å montere ladeboks. Husk å få med elektrisk garasjeportåpner og sensorlys for maksimal komfort. Anonymkode: 19778...819
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #7 Skrevet 21. juni 2016 Vi har det, men ikke med inngang direkte fra garasje til huset. Da hadde jeg nok bekymret meg litt for avgasser og slikt, men det er jo så mange som har det at det sikkert er helt trygt så lenge det er skikkelig gjort. Det jeg liker best er egentlig at vi har altan på garasjetaket Anonymkode: 227e0...629
Carrot Skrevet 21. juni 2016 #8 Skrevet 21. juni 2016 Alt på en flate er skikkelig digg! Etter et "helt liv" over flere etasjer var det å få alt på en flate helt fantastisk! En ting å tenke på er å del einn huset i soner, spesielt glad vi gjorde dette mtp gjester for eksempel, den delen av huset hvor gjesterom / gjestebad er har vi valgt å legge på motsatt side av våre for eksempel med oppholdsrom, gang osv mellom på en måte. Samtidig har vi valgt skille mellom hovedsoverom og barnerommene med å legge badene og klerom mellom dem. Vi har også inngang gjennom vaskerom utenfra og inn til den delen hvor vi har bad/soverom slik at vi ikke trenger bruke hovedinngang til hverdags, vi har prioritert stort vaskerom / styringsrom der vi har god plass til sko og klær for sesongen samt skittent og rent tøy "under arbeid" Husbygging er best i planleggingsfasen det er så morro!! Gjennomføringsfasen er litt stress, men etterpå kan man nyte fruktene av sitt arbeid lagt ned i planleggingen :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå