AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Hallo, Jeg adopterte en kattunge (4mnd) for en mnd siden, veldig søt og vill. Den kom veldig godt overens med katten (9 mnd) jeg hadde fra før av, noe som var gøy. Første problem er at den har det der "tredje øyet" hvor det hvite nede i øyekroken kommer opp. Det var dyrlegen som kalte dette det tredje øyet. Jeg tok den med til dyrlegen og hun ga ormekur til kattungen (pasta) og den andre katten (flytende greier i nakken). Jeg ga kur, vasket kattedoene og matskåler etc. Etter denne kuren ble den andre katten også smittet, og fikk de samme type øyene som kattungen. Etter dette dro jeg tilbake til dyrlegen og de ga meg noen piller kattene skulle få. Gjorde det samme igjen og vasket kattedo+matskåler. Katten på 9 mnd ble frisk, men kattungen har fremdeles de rare øynene. Det ser ikke normalt ut i det hele tatt. I tillegg lager han en mrrr-lyd når han skal på do. Tidligere blødde han bittelitt da han gikk på do og det kom væske ut bak der, men dette har blitt bedre. Da sa dyrlegen det kunne være noe analkjertler som ble tømt. Jeg har kontaktet dyrlegen igjen, en tredje gang, og hun sa bare at det sikkert er noe kronisk... Kattene får Royal Canin for for kattunger og han har ingen andre symptomer utenom dette; tredje øyet, lukter ekstremt når han er på do, fiser en gang i blant, vill, og maler høyt. Aner dere hva dette kan være? Hun ga meg ikke et så godt svar. Erfaringer med et slikt symptom på kattunge på 4 mnd? Katten på 9 mnd er forresten kastrert + vaksinert. Har ikke gjort dette med kattungen siden jeg venter til den er 6 mnd og tar alt på en gang. I tillegg er denne katten ekstremt vill. Den første katten var normalt vill, men han nye river opp madrassen på sengen, stoffet under sofaen, klatrer nesten i lamellene i vinduet, og klatrer faktisk opp på beinet mitt, noe som gjør ekstremt vondt. I tillegg, når ramler han av fanget mitt når jeg klapper han og da prøver han å holde seg fast i meg, armer, lår og ben, noe som har gjort at jeg er helt oppskrapt. Han ramler av fordi han ruller frem og tilbake når jeg koser han på magen. Jeg er nesten nødt til å gå med tjukk genser og tjukk bukse for å unngå å bli klort opp i slike tilfeller. Han er utrolig kosen, maler høyt og spiser og drikker utrolig mye. Han vil vaske meg hele tiden, på hender, føtter, og i ansiktet. Han leker veldig mye med den andre katten og de hopper på hverandre biter og vasker hverandre. Den glir på parketten og lager ekstremt høy lyd og jeg er redd de som bor under meg skal komme opp å kjefte på meg. I tillegg har han skrapt opp listene i vinduskarmen. Alt i alt er han jo en kattunge og jeg er fullt klar over hvordan de er som små. Men er det normalt at den er så vill mtp klatring og hele pakken? De har to stk klatrestativ og masse leker, og jeg leker med de hver dag. Jeg er redd det er noe galt med han, og jeg er redd for at noen tvinger meg til å bli kvitt han. Når den andre katten var yngre var jo han også veldig leken og vill, men har aldri sett noe lignende som den nye holder på med. Jeg begynner å angre litt på at jeg adopterte denne kattungen fordi han har jo lagd en del problemer i huset, og mtp at jeg allerede har brukt 2000kr på denne katten begynner jeg å bli litt oppgitt, i hvertfall når dyrlegen ikke har vært til god hjelp. Helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Håper noen kan komme med noen gode svar. Var litt usikker på om jeg orket å poste dette innlegget da jeg har lagt merke til at flere kommenterer frekke og veldig åpenbare kommentarer.. Alt jeg vil er bare å høre om noen har erfaringer, opplevd det samme eller hørt om noen andre kattunger som har hatt det slik. Men vet jo at jeg kommer til å oppleve noen negative, og frekke kommentarer da.. Bildet er lånt fra google for å vise hva jeg mener med "tredje øyet" Tusen takk:) Fra Linda-Marie Anonymkode: f93ea...c4e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Har katten blitt sjekket for urinveisinfeksjon? Anonymkode: ee3e3...68d
Gjest HappyWaffle Skrevet 21. juni 2016 #3 Skrevet 21. juni 2016 har du snakket med en annen dyrlege? ofte hjelper det å få meningen til noen andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå