Gå til innhold

Forferdelig kløe i halsen og ørene - Hva kan det være? Jeg blir gal!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den siste uken/to ukene har jeg slitt med en forferdelig kløe i halsen/rundt mandlene og inni ørene. Hva i alle dager kan det være for noe? Det blir bare mer og mer kløe og jeg vet ikke hvordan jeg kan få det bort. Noen som har slitt med det samme og vet hva det er for noe? Og hva kan hjelpe mot kløende hals OG ører!? :ohmy:

Kvinne 21

Anonymkode: b090e...a5f

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg kan tenke meg er at det KAN være i forbindelse med halsbetennelsen jeg hadde for en stund siden, men det er jo flere uker siden - er det mulig? Jeg hadde også eksemutbrudd for en ukes tid siden som holder på å gå bort (tror jeg er allergisk mot katta), men denne kløen er jo inni halsen... og ørene. Så jeg vet rett og slett ikke.

TS

Skrevet

Det finnes øredråper mot kløe i ørene. Du kan høre ned legen om det er noe å forsøke.

Skrevet

Klassiske allergisymptomer!

Slimhinnene blir hyperaktive.

• Liker 2
Skrevet

Eksem i ørene og tette bihuler eller allergi. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som pollenallergi. 

Anonymkode: d49da...30f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den siste uken/to ukene har jeg slitt med en forferdelig kløe i halsen/rundt mandlene og inni ørene. Hva i alle dager kan det være for noe? Det blir bare mer og mer kløe og jeg vet ikke hvordan jeg kan få det bort. Noen som har slitt med det samme og vet hva det er for noe? Og hva kan hjelpe mot kløende hals OG ører!? :ohmy:

Kvinne 21

Det høres helt ut som pollenallergi. Jeg har det selv, og har akkurat de samme symptomene. Ta Telfast allergimedisin og se om det blir bedre da. 

Anonymkode: 26639...f59

AnonymBruker
Skrevet

Har du katt? Det kan være katteallergi også. Jeg begynner å klø i svelget og ørene med en gang jeg er borti katten

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer også på allergi, har akkurat samme typen reaksjon på pollenallergi i perioder. Tror jeg reagerer på forskjellig måte på forskjellig type pollen - noen gir kløe i øyne og nese, andre gir kløe i gane, hals og ører. 

Anonymkode: 622bd...76e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du katt? Det kan være katteallergi også. Jeg begynner å klø i svelget og ørene med en gang jeg er borti katten

Familien min har katt og jeg har nettopp kommet hjem fra dem. Fikk eksemutbrudd da jeg kom opp, som jeg alltid gjør. Så tenker eksemet kan komme av katta, men lurer på om det er noe annet som kan trigge kløen og nysingen.

Når jeg tenker meg om er det verst når jeg har vært ute. Det gir jo litt mening, hvis det er f.eks. pollenallergi... Dette er jo typisk meg. Har atopisk eksem også, og det kan vel gjøre at man får allergier. 

Bør kanskje få bestilt meg en time hos legen for å finne ut hva det kan være da... :) 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er forkjølet så det klør i øre og hals så pleier det og hjelpe med potetskruer som jeg på en måte klør meg i ganen med når jeg svelger. Pluss saftis som kjøler ned . 

Anonymkode: 8cac0...8a9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...