Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veide nettopp sønnen min som fyller seks år i slutten av august, og han veide 27 kg. Er ikke det utrolig mye? Vet ikke hvor høy han er, men ca 125 tenker jeg. Han har gått opp flere kilo de to siste månedene. Ser høyere ut også.

Anonymkode: d7927...d2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om han er 125cm, så syns jeg ikke at 27kg virker så mye, men det har mye å si med kroppsbygging. Hvordan ser han ut da? Høy og slank, eller valpefett?

Til sammenligning er min 6åring 120cm og 16kg, men han er tynn og blir av helsestasjon regnet som undervektig om man kun ser på kg.. Samtidig er han lang, slank og har masse muskler. Ikke et gram fett på kroppen, og vi prøver å fete han opp til vinteren med div tiltak...

Anonymkode: c5a42...521

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veide nettopp sønnen min som fyller seks år i slutten av august, og han veide 27 kg. Er ikke det utrolig mye? Vet ikke hvor høy han er, men ca 125 tenker jeg. Han har gått opp flere kilo de to siste månedene. Ser høyere ut også.

Anonymkode: d7927...d2e

Tja, vet ikke jeg.. Først hørtes det mye ut, men min er 116 cm og 22 kg. Blir 7 i oktober. Han er tynn som ei flis. Din er jo en del høyere så 5 kg på de 9 cm høres ikke mye ut. 

Anonymkode: ffd34...ff9

Skrevet

Synes absolutt ikke det er mye! 

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi er 116 cm og 20 kg. Jeg synes hun er litt tynn, men på kurvene er hun ganske gkennomsnittelig, tror jeg. Hun er 6 år.

Anonymkode: 56f91...b5a

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi som nettopp har blitt 6 år veier 25-26 kg og er 125cm høy. Hun er ikke tykk!

Anonymkode: 44280...1ba

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bevist at foreldre ikke ser overvekt på barna sine?

Mi jente er nettopp 6 år, ca 122 cm og 21 kg. Hun er helt på gjennomsnittet

Du kan jo sjekke i forhold til persentilskjemaet her hvordan ditt barn ligger an http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php

Anonymkode: bb338...7fb

AnonymBruker
Skrevet

Har forresten en app som heter Growth, den har samme skjema som ka kan legge inn dataene på barnet så kan man se trenden :)

Anonymkode: bb338...7fb

AnonymBruker
Skrevet

127.5 og 26 kg. 6 år.

Lang og tynn gutt og ikke et gram overflødig fett noen steder. Helsesøster sa han var helt perfekt når det gjelder vekt i forhold til høyde for jeg ble overrasket over hvor tung han var nettopp fordi han er en spiker med lange tynne bein og armer.

Anonymkode: 5e859...2cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...