Gå til innhold

Enkemann og dating

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble enkemann for snaut 3 år siden. Har gjennomgått en hard og mørk periode av mitt liv og føler nå jeg er klar for å begynne å date igjen. 

Når tid forteller jeg historien min til en date? Buser ikke ut med dette på første date, men jeg er en ærlig fyr og kan ikke pynte på sannheten hvis jeg får spørsmål... 

Hva mener dere? 

Anonymkode: 4e1cf...a89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde min mann vært enkemann, hadde jeg ikke hatt noe imot å høre det tidlig i forholdet. Kanksje ikke første date, for det er gjerne ikke noe en sier i farta. Jeg ville nok ønsket å snakke litt om hvordan du hadde det med tanke på et så vondt tap og hvordan du har det nå. 

Om du selv ikke ønsker å si det tidlig, så er dette noe du selv velger. Du må selv føle deg komfortabel med å snakke om det med en du nettopp har møtt. 

<3

Anonymkode: 6626e...07e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du kan si det når som helst, men du bør si det på en så ukomplisert og liketil måte som mulig, og absolutt ikke ta noen alvorlig prat om det før det eventuelt er alvor også mellom dere. Det er mulig dette høres litt hardt ut, men dersom du ikke klarer å være naturlig og nær sagt sorgløs rundt det i innledningsfasen, bør du utsette datingen litt. Senere kan du så klart være så ærlig du har behov for, også om du må innrømme f.eks. at din kone var din store kjærlighet, men dette hører hjemme i en langt senere fase.

Anonymkode: 5cef0...106

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gjerne den typen som snakker åpent om det meste, så jeg hadde ikke reagert negativt på om det kom opp tidlig.

Anonymkode: acb8f...20b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan utdype litt: I motsetning til den første svareren, mener jeg faktisk at ting som dette er noe man gjerne sier "i farta", sammen med en betryggende kommentar om at du er helt klar for å date, men en eventuell prat om dette tar dere senere, for nå handler det om dere.

Jeg har ikke erfaring med enkemenn, men jeg har erfaring med mennesker som har mistet søsken og foreldre. Selv om jeg er fullt klar over at det er noe ganske annet, synes jeg også der det er ryddigst ikke å spørre og grave om noe som helst i starten, bare godta det faktum at ok, moren din er gått bort, og så la det bli et samtaletema dersom man kommer nærmere hverandre. 

Anonymkode: 5cef0...106

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...