Gjest magia Skrevet 4. november 2004 #1 Skrevet 4. november 2004 Jeg og min kone har vært sammen i 15 år. Har tre barn sammen. Hun har innledet et SMS forhold til en annen mann. Etter en uke med det hun sier var "heftige" meldinger kommer hun og sier hun vil skilles. Jeg ble selvsagt helt fra meg. Vi har vel hatt noen små kriser i forholdet vårt tidligere, men det har glid stille og rolig over. Hun sier hun fortsatt er glad i meg men ikke på samme måten. Har ingen følelser for meg lenger. For noen måneder siden (før dette startet) sa hun at nå har vi det bedre sammen enn på mange år. Tror på mange måter SMS flørten hennes påvirker henne. Han forteller henne hva hun skal si og mene. Hun sier dette er noe som har bygd seg opp over flere år. Men det kommer nå etter at hun har fortalt han om meg. Jeg har fortalt barna om dette (noe jeg sikker ikke skulle gjordt). Hun bebreider meg for dette og føler jeg har dolket henne i ryggen. Hennes mor har også tatt mitt parti, noe hun heller ikke liker. Hennes forslag nå er at vi flytter fra hverandre for en stund for å se om hun kommer til å savne meg. Tror ikke dette er noen god løsning. Føler at hun vil ha pause for å se om SMS fløten er noe å satse på. Hva bør jeg gjøre videre og hvordan skal jeg oppføre meg. Forteller henne at jeg er veldig glad i henne og barna. Ønsker å fortsette samlivet mitt. Håper noen kan komme med råd eller kanskje noen har vært i samme situasjon. Hilsen En fortvilet mann
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #2 Skrevet 4. november 2004 Jeg tror at du har rett; at hun har lyst til å prøve ut den andre mannen. Det du risikerer er at hun prøver ut ham, kanskje finner ut at det ikke var så spennende likevel og så kommer tilbake til deg. Eller kanskje hun ikke kommer tilbake fordi hun fant ut at det var spennende å "prøve ut" andre. Jeg tror at du må "sette deg i respekt" på den måten at du viser henne at du ikke vil la deg bruke. At du ikke vil sitte og vente mens hun prøver ut andre menn. For dette er veldig enkelt for henne dersom hun vet at du sitter og venter og at det er enkelt for henne og bare gå tilbake til deg dersom dette flørtelivet blir veldig ensomt. Var jeg deg, ville jeg ha sagt at du kan gå med på at dere flytter fra hverandre en stund, men at dersom hun "prøver ut" disse andre, så ønsker du ikke henne tilbake. Og stå på dette når du først har sagt det! At meningen med å flytte fra hverandre må være å kjenne på følelsene og bruke tiden på å tenke, ikke prøve andre menn.
Gjest jo'a Skrevet 4. november 2004 #3 Skrevet 4. november 2004 høres kanskje ut som en liten tid i fra hverandre hadde vært godt for begge to. For å se hvro mye dere savenre hverandre. Men ikke for å prøve ut nye partnere. Hvis hu springer rettt til den nye flammen kan det gå galt.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 4. november 2004 #5 Skrevet 4. november 2004 Slike opplevelser som du beskriver er jo unektelig svært triste da. Det som slår meg er ofte hvor dårlig man kjenner sin partner, selv etter mange års samliv. Har du forsøkt å tenke etter hva kan ha skjedd den siste tiden (ikke uker/måneder)? At din kone kan være litt forvirret i hva hun ønsker kan sikkert være riktig. Etter mange års samliv - hvem er ikke det tidvis? "Uff, samme kjedelige kona" Og hva er jeg da - samme kjedelige gubbe? Det skal litt til å holde koken år etter år - dette vet jeg litt om etter 25 års samliv. Det er "jobb" som må gjøres hele tiden for å få forholdet til - og det er ganske så deilig når det glimter til i en gammel skrott eller forhold enda. Ikke for det - verken jeg eller kona føler oss særlig gamle. Så var det din sak igjen. Først - det har vært mange tråder her inne hvor tema har blitt tatt opp i det siste. Må jo si at din kone høres ut som en tryllekunstner - hun vil skilles, men barna skal ikke vite noe. Hvordan har hun tenkt seg det? Hvordan kan dette være å dolke deg i ryggen? Er det hun som skal avgjøre når ting skal sies? Har du mistet din vurderingsevne? Men du har vel fått deg en skikkelig på trynet. Dessuten begynner jeg å lure litt - 1 uke med SMS og så vil hun skilles? Det kan vel ikke være helt sant? Holder hun noe skjult? Var jeg deg ville jeg også forsøkt å sette meg i respekt eller iallefall stille noen krav. Å teste ut en annen mann ville for meg være umulig å "tillate" kona. Årsaken er at jeg tror jeg neppe hadde klart å etablere et tillitsforhold til henne igjen. Vet hvor mye det kan slite og det ville ikke jeg utsatt meg for. Ser poenget med at det kanskje kan være vanskelig å ikke "ta henne tilbake" etter testingen, men å bygge opp et forhold som har fått seg en slik på trynet tror jeg er svært vanskelig. Derfor må du forklare henne hva hun kan tape på sitt forsøksopplegg. Dere har jo en historie sammen - som inkluderer barn, familie, "hus og hytte", venner osv. Mesteparten av dette blir ødelagt. Økonomien deres blir jo heller ikke topp av et mulig samlivsbrudd, men er forholdet dømt til undergang kan man neppe forvente at dere skal holde sammen pga økonomi. Oppi alt dette kan du jo foreslå samlivsterapi. Det kan jo hende at det er kilder til utilfredshet både hos deg og henne som dere ikke er klar over. Dessuten skal du ikke se bort i fra at forholdet deres faktisk kan bedre seg vesentlig etter et slikt terapiopplegg. At dere flytter fra hverandre for en stund kan kanskje være en løsning, men som andre har vært inne på - ikke for å teste en annen mann. Jeg tror - som deg - at den beste løsning - sikkert også for barna, er at dere jobber med saken hjemme. Dere burde jo kunne diskutere hva er det som savnes i forholdet deres? Det virker jo nesten som om det er lidenskap og sex som hun savner. Det fortaper seg jo unektelig litt ettersom årene går. Vi har endel venner som har blitt skilt og fått nye partnere. Må si at jeg synes mange av dem har fått med seg nissen på lasset - og etter en stund er ting akkurat som i det gamle forholdet.
Gjest Hillary.. Skrevet 4. november 2004 #6 Skrevet 4. november 2004 Vi har endel venner som har blitt skilt og fått nye partnere. Må si at jeg synes mange av dem har fått med seg nissen på lasset - og etter en stund er ting akkurat som i det gamle forholdet. Dette er noe å huske på.
Askepott Skrevet 4. november 2004 #7 Skrevet 4. november 2004 Sms-flørten hennes har sikkert fylt opp et behov hun har manglet i forholdet til deg. (som sikkert kunne vært fylt opp om du hadde vært klar over det) Det er veldig lett og bli sjarmert på den måten. Hun tillegger de følelsene flørten gir henne, til han. Det kan tenkes at han like godt kunne vært en hvem som helst annen som hadde dekket det behovet på samme måten. Forelsket i forelskelsen. Det trenger ikke stikke så dypt. Det er mulig at følelsene dette skaper , skjuler følelsene for deg. De er der , hun har bare ikke kontakt med dem.(dette spesielt om følelsene for deg forvant i forbindelse med at hun fikk følelser for han) De kan komme pang tilbake om hun blir skremt over at du ikke vil ha henne mere. Da har hun mistet kontrollen over situasjonen. Det kan få henne til å våkne. Du har faktisk ingenting å tape på å "skremme" henne opp, hun kan i beste fall få "sammenbrudd" og skjønne at hun "mister" deg. Det er i mine øyne denne måten du kan få henne til å bli forelsket i deg igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå