AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Jeg sendte meldekortet 1 dag forsent, og lurer nå på hvilke konsekvenser dette får for meg :{ Mister eg alle pengene, eller trekker de meg for hele perioden? Anonymkode: d1025...503
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Det kommer nok an på saksbehandleren din. Jeg vet om folk som har fått full sum selv om de rett og slett har glemt å sende meldekort, mens jeg ikke fikk ei krone da jeg var rundt 10 dager for sen med å levere, selv om jeg kunne dokumentere at jeg hadde vært innlagt på sykehus med amnesi hele perioden det var mulig å sende inn det aktuelle meldekortet. Anonymkode: fad1f...34f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 Det går høyst sannsynlig helt greit uten konsekvenser eller trekk. Anonymkode: 638ed...73b
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Mener du en dag etter det ble åpnet for innsending, eller en dag etter siste frist? Anonymkode: 6246a...153
Frøken888 Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Det er en frist på5, 7 eller 10 dager ( husker ikke eksakt). Sender du 1 dag forseint så skjer det ingenting
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 7 minutter siden, Wicky88 skrev: Det er en frist på5, 7 eller 10 dager ( husker ikke eksakt). Sender du 1 dag forseint så skjer det ingenting Har du opplevd dette? Pengene har i allefall ikke kommet på kontoen min, og jeg er skikkelig lei meg:/ Følgende status på mitt innsendte meldekort er: "Klar til beregning". Vanligvis behandler nav meldekortet , og sender pengene på en mandag. Men i dag var det altså ingenting.. Anonymkode: d1025...503
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 Da kommer de nok i morgen. Sånt skjer, og da tar det lenger tid. Så lenge du ikke sendte inn etter fristen, går det helt fint. Anonymkode: 6246a...153
Frøken888 Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du opplevd dette? Pengene har i allefall ikke kommet på kontoen min, og jeg er skikkelig lei meg:/ Følgende status på mitt innsendte meldekort er: "Klar til beregning". Vanligvis behandler nav meldekortet , og sender pengene på en mandag. Men i dag var det altså ingenting.. Anonymkode: d1025...503 Ja, jeg sendte alt for seint og fikk trekk i dagpengene pga dette. En dag er ingen grunn til bekymring og siden alt er elektronisk så kommer pengene en eller to dager senere en vanlig. Å for å ikke pine deg selv noe mer ville jeg ringt eller sendt nav en mail fra mine sider så har du er klart svar til neste gang dette skjer Jeg har vel aldri opplevd en helg uten at nav drev med system oppdateringer hele helgen og automatisk ble alle meldekort forsinket pga dette da jeg gikk på dagpenger
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kommer de nok i morgen. Sånt skjer, og da tar det lenger tid. Så lenge du ikke sendte inn etter fristen, går det helt fint. Anonymkode: 6246a...153 Siste frist var nå på søndag, men jeg sendte det inn noen timer etter midnatt. Så jeg var jo forsen egentlig.. Anonymkode: d1025...503
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #10 Skrevet 20. juni 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du opplevd dette? Pengene har i allefall ikke kommet på kontoen min, og jeg er skikkelig lei meg:/ Følgende status på mitt innsendte meldekort er: "Klar til beregning". Vanligvis behandler nav meldekortet , og sender pengene på en mandag. Men i dag var det altså ingenting.. Anonymkode: d1025...503 Du får nok pengene i morgen jeg sendte forseint sist gang, altså jeg sendte mandag istedenfor lørdag, og jeg fikk pengene på tirsdag (fikk alt jeg skulle ha). Anonymkode: 3bb33...1d5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #11 Skrevet 21. juni 2016 Skjønner det er travelt å være arbeidsledig siden det er så vanskelig å få gjort denne tung oppgaven innen fristen... (for de som ikke er akutt syke uten reell mulighet til å melde selvsagt, men det er forsvinnende få). Anonymkode: 09e6d...9a3 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #12 Skrevet 21. juni 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner det er travelt å være arbeidsledig siden det er så vanskelig å få gjort denne tung oppgaven innen fristen... (for de som ikke er akutt syke uten reell mulighet til å melde selvsagt, men det er forsvinnende få). Anonymkode: 09e6d...9a3 ENIG!! Jeg har liksom alltid sett for meg at de sitter ved kjøkkenbordet og stirrer ut vinduet dag ut og dag inn og bare venter på at datoen for innsendelsen endelig skulle komme Kom an igjen, de har oppgaver og stress i hverdagen de som alle andre, fort gjort å blinkse på datoene. Anonymkode: 2fbdf...1b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå