Gjest baby-E Skrevet 4. november 2004 #1 Skrevet 4. november 2004 hjelp! 'Jeg har begynt å skjære tenner! Hva gjør jeg? Det er så ille at jeg våkner av det om natten! :o
Gjest miau Skrevet 4. november 2004 #2 Skrevet 4. november 2004 Jeg hadde det samme problemet. Det kan være fordi du uroer deg for noe? Jeg fikk sånn gomm hos tannlegen, men jeg fiksa ikke å bruke den. Det gikk over etter ett års tid.
enhna Skrevet 4. november 2004 #3 Skrevet 4. november 2004 Har desverre ingen råd å komme med, men tar gjerne imot råd jeg også. Har skjært tenner siden jeg var liten, våkner ikke av det selv, men de rundt meg gjør..
Andrine22 Skrevet 4. november 2004 #4 Skrevet 4. november 2004 Samme her. Jeg har gjort det en stund- det værste er ikke å skjære tenner, men at tennene blir slitt/ødelagte! Har mistet en bit av fortanna mi på grunn av at tennene blir så "tynne" nederst... Så på onsdag skal jeg til tannlegen og reparere tanna (har gjort det før, men biten datt av-ikke rart når jeg skjærer tenner), og så skal jeg få en ny time til å ta avstøp av tennene mine, for å lage skinne som jeg skal bruke om natten. Det er visst ganske dyrt-men jeg mener det er verd det! Om man skal betale nye biter til tennene gang på gang blir jo det også temmelig dyrt...
liv Skrevet 4. november 2004 #5 Skrevet 4. november 2004 jeg fikk gom av tannlegen da jeg gikk på u.s. men den skjærte jeg igjennom, dvs slet ut på under et år! Skulle vist vare i tre år da.. Men siss, om det ikke gir seg så sliter det veldig på tennene så da må du besøke tannlegen...
Imax Skrevet 4. november 2004 #6 Skrevet 4. november 2004 Har skjært tenner i mange, mange år. Har hatt skinne som tannlegen har laget for å ha noe annet å bite på. Det beskytter i hvert fall tennene så jeg slapp å spytte blod når jeg våknet... Stress er i hvert fall for meg en veldig utløsende årsak på skjæring av tenner. Jeg gjør det ikke så voldsomt nå, men noen ganger når jeg er veldig stressa så kommer det. Så kanskje du må stresse ned?
Gjest miau Skrevet 5. november 2004 #7 Skrevet 5. november 2004 Jeg har også fått ødelagte fortenner. Først fikk jeg skinne og la på noe på fortenna. Problemet var at skinna var så trang at det jeg la på på tenna satt fast i skinna! så fikk jeg ny tannlege og hun slipte kanten på fortennene så den ble mye sterkere, dette varer for alltid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå