AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #61 Skrevet 21. juni 2016 1 minutt siden, kattepusen skrev: Jeg har ikke lappen av eget valg, lenge før jeg fant BDSM. Men du får lov til å ta buss/tog alene? Hvor fant du kjæresten/samboeren/mannen din? I bdsm miljøet? Anonymkode: b2902...079
SlemUlv Skrevet 21. juni 2016 #62 Skrevet 21. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Men du får lov til å ta buss/tog alene? Hvor fant du kjæresten/samboeren/mannen din? I bdsm miljøet? Anonymkode: b2902...079 Ja jeg får lov å reise steder alene, og gjør det ganske ofte jeg fant han i BDSM miljøet ja, og vi startet ut som venner, da jeg allerede hadde en lekevenn/pulekompis når jeg møtte han jeg er med nå
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #63 Skrevet 21. juni 2016 1 minutt siden, kattepusen skrev: Ja jeg får lov å reise steder alene, og gjør det ganske ofte jeg fant han i BDSM miljøet ja, og vi startet ut som venner, da jeg allerede hadde en lekevenn/pulekompis når jeg møtte han jeg er med nå Ok. Sorry for alle spørsmålene, blir bare så fascinert Anonymkode: b2902...079
SlemUlv Skrevet 21. juni 2016 #64 Skrevet 21. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ok. Sorry for alle spørsmålene, blir bare så fascinert Anonymkode: b2902...079 Det er helt iorden, er bedre å spørre, en å sitte på fordommer som kanskje er veldig feil Som jeg sa tidligere, vi lever et ganske normalt og kjedelig liv.. de fleste som ser oss, ser ingenting annerledes med oss. Hadde jeg hatt jobb (jeg ble uføre i fjor, pågrunn av en ryggskade jeg pådro meg når jeg var 16), hadde ingen der visst noe om dette. Mamma visste ikke noe, pappa vet (stemor klarte å si det *ler*) men vi prater ikke om det, besteforeldre vet ikke.. og alle disse har sett oss sammen.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #65 Skrevet 21. juni 2016 3 minutter siden, kattepusen skrev: Det er helt iorden, er bedre å spørre, en å sitte på fordommer som kanskje er veldig feil Som jeg sa tidligere, vi lever et ganske normalt og kjedelig liv.. de fleste som ser oss, ser ingenting annerledes med oss. Hadde jeg hatt jobb (jeg ble uføre i fjor, pågrunn av en ryggskade jeg pådro meg når jeg var 16), hadde ingen der visst noe om dette. Mamma visste ikke noe, pappa vet (stemor klarte å si det *ler*) men vi prater ikke om det, besteforeldre vet ikke.. og alle disse har sett oss sammen. Men da høres det jo ikke ut som du blir begrenset så veldig, og det er jo fint. Vi er autonome vesener, og er født med egen fornuft og vilje. Jeg kunne aldri vært i et sånt forhold, det er helt sikkert! Verken som dominerende eller underdanig. Opplever jo noen ganger i vennskap at en dominerer, like slitsomt begge veier! Trives best med takhøyde, rom for diskusjon og kompromisser som blir balansert begge veier på sikt. Anonymkode: b613c...620 1
Ninakristine Skrevet 21. juni 2016 #66 Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, kattepusen skrev: Jeg har nå vært med min Dominante partner i 5 år, og lever et ganske så normalt liv, med venner og familie. Jeg reiser ikke så mye, men det er fordi jeg ikke har økonomi til sånn, ikke fordi jeg lever i et D/s forhold. Selv om man er BDSM'er, betyr ikke det at man er innestengt og ikke har et liv. Jeg stiller opp for familien når det trengs, jeg er der for vennene mine.. Jeg har et normalt sosialt liv, både med spilldager, dager hvor jeg og en gjeng venner bare sitter å ser på scifi serier og koser oss med snacks, eller vi er ute på cafe.. Vi er helt normale mennesker, som lever livet vårt på en litt annen måte en "normalen". Virker veldig snevert å ikke la andre få lov å leve sitt liv som de vil, uten å dømme dem for det. Folk som ikke vet så mye om hvordan det fungerer i praksis har nok lett for å tro at man er konstant "under kontroll" av mannen, derfor synes jeg det er bra du forklarer hvordan det er. At du er som alle andre utenfor forholdet! Jeg synes det høres interessant ut, om man ser bort ifra sånn veldig smerte da, akkurat den biten er vel kanskje ikke for alle 🙄 Jeg liker smerte, men egentlig bare under sex. Har vel ikke prøvd det utenom heller. Bare moro at du har funnet noe som funker for deg, og dere sammen. TS
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #67 Skrevet 21. juni 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå synes jeg kanskje du overtolker litt. Dårlig oppvekst: Jeg sier ikke at dere absolutt har en dårlig oppvekst. En annen bruker spurte om det, og jeg synes det er et relevant spørsmål. Helt uvitenskapelig sett er det mange eksempler på at diverse problemer kan ligge bak livsvalg som for eksempel dette. HELT sikkert ikke noen absolutter her, men jeg synes det er et interessant og relevant spørsmål. Som man selvsagt står helt fritt til ikke å svare på. Dårlige foreldre: Jeg vet jo ikke hvordan dette gjøres om man har barn, men jeg mener at likeverd er viktig, og synes ikke det er riktig at barn vokser opp med at pappa bestemmer og mamma straffes. Kanskje man bare leker dette når barna ikke ser på og at mamma får bestemme i virkeligheten, og i så fall er det jo sikkert greit. Dårlige samfunnsborgere: Jeg bare lurte på hvor strengt denne personen hadde det. Kan man bryte av og si at "du, jeg vet du har bestemt vi skal male garasjen i dag, men nå må jeg stikke til søsteren min pga krise der"? Hvis man begrenses overfor andre relasjoner, synes jeg det går for langt. Men kanskje man kan ta timeout når det trengs? Monstre? Der tror jeg vi er litt inne i overtolkingen. Jeg heller nok mer mot å tenke at man trenger litt hjelp, men igjen, om folk er lykkelige med det, så værsågod. Bare ingen skadede sjeler utnyttes og skades. Jeg ser at sårbare mennesker lett kan "stoppe opp" i en slik relasjon, når de kanskje kunne utviklet seg i en helt annen retning. Bare fordi det blir trygt. Og det der med folk som oppfører seg som dyr når de er nakne skjønner jeg virkelig ikke, mener du folk som har sex? De må jo nesten ha sex for å få barn, de fleste....så... Anonymkode: b613c...620 Jeg rapporterte siste del av tråden, men det er kanskje like greit å la den stå, siden du synliggjør fordommene og siden @kattepusen svarer så godt for seg. Det er helt ok å lure, veldig bra å være nysgjerrig, men det går an å spørre på en voksen og ålreit måte i stedet for å slenge rundt seg med fordommer som ikke ligner noen verdens ting. Det oppleves som nokså irriterende når mennesker oppfører seg usivilisert når de påstår det samme om oss. Bdsm har, sammen med homoseksualitet, vært sykeliggjort i så mange år, og det er med skal jeg ser at så mange nordmenn den dag i dag ikke vet noe om verken/eller. Bdsm'ere og homofile er like gjerne kremen som slummen. Det gjelder både barndommen vår og ikke minst hva vi holder på med i dag. Og i aller høyeste grad er det å komme ut, være seg selv, sunn, sikker & samtykkende, knyttet til god mental helse og bekjempelse av vold. Verre med alle dem som har en plettfri fasade å opprettholde. Les litt om det. Sett deg inn i dette. Spør og vær nysgjerrig. Men kutt ut drittslengingen, det gjør deg bare dummere, ikke klokere. Og ja, jeg mente sex. Dersom du mener at foreldre ikke kan oppføre seg som usiviliserte dyr på privaten, også etter at de har fått barn, da tenker jeg også mitt om hva slags oppvekst du har hatt. Anonymkode: 130a8...0a3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #68 Skrevet 21. juni 2016 1 time siden, kattepusen skrev: Jeg har nå vært med min Dominante partner i 5 år, og lever et ganske så normalt liv, med venner og familie. Jeg reiser ikke så mye, men det er fordi jeg ikke har økonomi til sånn, ikke fordi jeg lever i et D/s forhold. Selv om man er BDSM'er, betyr ikke det at man er innestengt og ikke har et liv. Jeg stiller opp for familien når det trengs, jeg er der for vennene mine.. Jeg har et normalt sosialt liv, både med spilldager, dager hvor jeg og en gjeng venner bare sitter å ser på scifi serier og koser oss med snacks, eller vi er ute på cafe.. Vi er helt normale mennesker, som lever livet vårt på en litt annen måte en "normalen". Virker veldig snevert å ikke la andre få lov å leve sitt liv som de vil, uten å dømme dem for det. Folk som ikke vet så mye om hvordan det fungerer i praksis har nok lett for å tro at man er konstant "under kontroll" av mannen, derfor synes jeg det er bra du forklarer hvordan det er. At du er som alle andre utenfor forholdet! Jeg synes det høres interessant ut, om man ser bort ifra sånn veldig smerte da, akkurat den biten er vel kanskje ikke for alle 🙄 Jeg liker smerte, men egentlig bare under sex. Har vel ikke prøvd det utenom heller. Bare moro at du har funnet noe som funker for deg, og dere sammen. TS Anonymkode: 71b7c...a31
SlemUlv Skrevet 21. juni 2016 #69 Skrevet 21. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men da høres det jo ikke ut som du blir begrenset så veldig, og det er jo fint. Vi er autonome vesener, og er født med egen fornuft og vilje. Jeg kunne aldri vært i et sånt forhold, det er helt sikkert! Verken som dominerende eller underdanig. Opplever jo noen ganger i vennskap at en dominerer, like slitsomt begge veier! Trives best med takhøyde, rom for diskusjon og kompromisser som blir balansert begge veier på sikt. Anonymkode: b613c...620 Det er veldig stort rom for diskusjoner i et D/s forhold, uten kommunikasjon, kan jo ikke den Dominante ta avgjørelser som er trygge og gode for oss begge. Og nei, et sånnt forhold er virkelig ikke for alle Tenk så kjedelig om vi alle var like? :D 1 minutt siden, Ninakristine skrev: Folk som ikke vet så mye om hvordan det fungerer i praksis har nok lett for å tro at man er konstant "under kontroll" av mannen, derfor synes jeg det er bra du forklarer hvordan det er. At du er som alle andre utenfor forholdet! Jeg synes det høres interessant ut, om man ser bort ifra sånn veldig smerte da, akkurat den biten er vel kanskje ikke for alle 🙄 Jeg liker smerte, men egentlig bare under sex. Har vel ikke prøvd det utenom heller. Bare moro at du har funnet noe som funker for deg, og dere sammen. TS Smerte er ikke nødvendig i et D/s forhold, vi har det siden vi begge liker det Man plukker og mikser det man selv liker, om dette bare er å bli bundet fast til senga, med silkeskjerf, javel.. så er det det som er for dere da :D Jeg har vært veldig heldig med min kjære <3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #70 Skrevet 21. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg rapporterte siste del av tråden, men det er kanskje like greit å la den stå, siden du synliggjør fordommene og siden @kattepusen svarer så godt for seg. Det er helt ok å lure, veldig bra å være nysgjerrig, men det går an å spørre på en voksen og ålreit måte i stedet for å slenge rundt seg med fordommer som ikke ligner noen verdens ting. Det oppleves som nokså irriterende når mennesker oppfører seg usivilisert når de påstår det samme om oss. Bdsm har, sammen med homoseksualitet, vært sykeliggjort i så mange år, og det er med skal jeg ser at så mange nordmenn den dag i dag ikke vet noe om verken/eller. Bdsm'ere og homofile er like gjerne kremen som slummen. Det gjelder både barndommen vår og ikke minst hva vi holder på med i dag. Og i aller høyeste grad er det å komme ut, være seg selv, sunn, sikker & samtykkende, knyttet til god mental helse og bekjempelse av vold. Verre med alle dem som har en plettfri fasade å opprettholde. Les litt om det. Sett deg inn i dette. Spør og vær nysgjerrig. Men kutt ut drittslengingen, det gjør deg bare dummere, ikke klokere. Og ja, jeg mente sex. Dersom du mener at foreldre ikke kan oppføre seg som usiviliserte dyr på privaten, også etter at de har fått barn, da tenker jeg også mitt om hva slags oppvekst du har hatt. Anonymkode: 130a8...0a3 Men jeg skjønner ikke hvorfor du tror at jeg har noe imot sex? Jeg har da ikke skrevet noen verdens ting om dette? Her tror jeg du tillegger meg meninger jeg ikke har. Anonymkode: b613c...620
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #71 Skrevet 21. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da høres det jo ikke ut som du blir begrenset så veldig, og det er jo fint. Vi er autonome vesener, og er født med egen fornuft og vilje. Jeg kunne aldri vært i et sånt forhold, det er helt sikkert! Verken som dominerende eller underdanig. Opplever jo noen ganger i vennskap at en dominerer, like slitsomt begge veier! Trives best med takhøyde, rom for diskusjon og kompromisser som blir balansert begge veier på sikt. Anonymkode: b613c...620 Men det er jo noe helt annet! Bdsm er avtalt spill, ikke at den ene tar over som dominerende part uten at det foreligger klar og tydelig avtale om det. Når man kontrollerer andre uten at man har avtale om det, så er jo det vold og manipulasjon. For en submissiv person, så er det bare en veldig god og kjærlig følelse at andre tar styringen. Det betyr ikke at vi tror at sånn må det være for alle andre. Anonymkode: 130a8...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #72 Skrevet 21. juni 2016 1 minutt siden, kattepusen skrev: Det er veldig stort rom for diskusjoner i et D/s forhold, uten kommunikasjon, kan jo ikke den Dominante ta avgjørelser som er trygge og gode for oss begge. Og nei, et sånnt forhold er virkelig ikke for alle Tenk så kjedelig om vi alle var like? :D Smerte er ikke nødvendig i et D/s forhold, vi har det siden vi begge liker det Man plukker og mikser det man selv liker, om dette bare er å bli bundet fast til senga, med silkeskjerf, javel.. så er det det som er for dere da :D Jeg har vært veldig heldig med min kjære <3 Trodde faktisk at smerte var "obligatorisk" jeg, der ser du hvor lite peiling utenforstående kan ha 😶 Da har jeg ihvertfall fått et mye bedre innsyn i hvordan dette fungerer, høres mye bedre ut enn jeg i utgangspunktet hadde trodd. Jeg ser at dette blir en felles interesse mellom to parter og at begge liker det akkurat like mye. Kanskje dette må utforskes litt mer på 😆 TS Anonymkode: 71b7c...a31
SlemUlv Skrevet 21. juni 2016 #73 Skrevet 21. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Trodde faktisk at smerte var "obligatorisk" jeg, der ser du hvor lite peiling utenforstående kan ha 😶 Da har jeg ihvertfall fått et mye bedre innsyn i hvordan dette fungerer, høres mye bedre ut enn jeg i utgangspunktet hadde trodd. Jeg ser at dette blir en felles interesse mellom to parter og at begge liker det akkurat like mye. Kanskje dette må utforskes litt mer på 😆 TS Anonymkode: 71b7c...a31 Det er det som er så herlig med at dette er samtykkende, man samtykker til det man vil Jeg trodde lenge at faceslapping var noe en underdanig MÅTTE tåle, helt til jeg kom inn i miljøet, og fikk snakket med erfarne mennesker der.. da satte jeg det fort på "nei lista" mi, og det har etter 9 å i miljøet, og 4 sadister, enda ikke skjedd Og kommer ikke til å skje heller. jeg anbefaler gjerne nettsteder for informasjon, om du vil, på pm
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #74 Skrevet 21. juni 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg skjønner ikke hvorfor du tror at jeg har noe imot sex? Jeg har da ikke skrevet noen verdens ting om dette? Her tror jeg du tillegger meg meninger jeg ikke har. Anonymkode: b613c...620 Jo det har du. Du fordømte foreldre som straffet hverandre og sa at de måtte for all del ikke få barn. Og da spurte jeg om det er noe du sier til mennesker som har sex med hverandre, at de for all del ikke må få barn. For det er det du impliserer, at mennesker som driver med andre ting enn det du gjør, gjør det åpent foran naboer og barn og at de er dårligere familiemedlemmer og samfunnsborgere. Det at mennesker oppfører seg så snevert som det du gjør, det er faktisk det mest usunne her. Jeg håper virkelig du setter deg litt mer inn i hvordan uike mennesker lever, før du selv får barn. Anonymkode: 130a8...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #75 Skrevet 21. juni 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Sorry for alle spørsmålene, blir bare så fascinert Anonymkode: b2902...079 Spørsmål er jo bare sunt og bra! Så bare for å ha det avklart, det er ikke spørsmål jeg reagerer på, men de fordommene som den andre ab'en lirket av seg. Og veldig bra svart av @kattepusen! Anonymkode: 130a8...0a3
SlemUlv Skrevet 21. juni 2016 #76 Skrevet 21. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spørsmål er jo bare sunt og bra! Så bare for å ha det avklart, det er ikke spørsmål jeg reagerer på, men de fordommene som den andre ab'en lirket av seg. Og veldig bra svart av @kattepusen! Anonymkode: 130a8...0a3 takk *rødmer* jeg prøver så godt jeg kan 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. juni 2016 #77 Skrevet 21. juni 2016 14 timer siden, toothfairy skrev: Wææ. Leste en artikkel om det en gang. Mulig det var et sånt "ekstrempar" da. Hun måtte uansett spørre mannen om lov til å drikke når hun var tørst, hun måtte bruke halsbånd og drikke av en vannskål(!), også ble hun skikkelig dasket om hun var 20 minutter forsinket fra jobb Hadde likt å bli daska om jeg kom for seint jeg
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #78 Skrevet 21. juni 2016 4 minutter siden, Evilposelos skrev: Hadde likt å bli daska om jeg kom for seint jeg Nemlig. Svært mange liker dette, antageligvis langt flere enn man skulle tro. Og det blir bare så utrolig feil at naboene og kollegaene eller vilt fremmede på kvinneguiden skal legge seg borti det og si at man lever hele feil og føler helt feil og at det er skam på oss. Det er veldig fint at man følger med så ikke naboenes barn lider, men å bedrive dyneløfting og tillegge skam, sier mer om dem som gjør det enn om alle oss andre. Det er nesten så man ser for seg blondegardinet som beveger på seg, det er nesten så man tror de holder seg varme på energien de får av dramaet i andres liv. Anonymkode: 130a8...0a3 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #79 Skrevet 21. juni 2016 43 minutter siden, kattepusen skrev: Det er veldig stort rom for diskusjoner i et D/s forhold, uten kommunikasjon, kan jo ikke den Dominante ta avgjørelser som er trygge og gode for oss begge. Helt enig med deg der. Tror ofte at D/s-forhold er langt sunnere enn gjennomsnittforholdet hvor man helst legger lokk på alt som er skittent, syndig, feil eller farlig. Anonymkode: 130a8...0a3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #80 Skrevet 21. juni 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det har du. Du fordømte foreldre som straffet hverandre og sa at de måtte for all del ikke få barn. Og da spurte jeg om det er noe du sier til mennesker som har sex med hverandre, at de for all del ikke må få barn. For det er det du impliserer, at mennesker som driver med andre ting enn det du gjør, gjør det åpent foran naboer og barn og at de er dårligere familiemedlemmer og samfunnsborgere. Det at mennesker oppfører seg så snevert som det du gjør, det er faktisk det mest usunne her. Jeg håper virkelig du setter deg litt mer inn i hvordan uike mennesker lever, før du selv får barn. Anonymkode: 130a8...0a3 Nå tror jeg du må lese om igjen. Jeg har ikke ment noenting om sexlivet til folk, det er helt uinteressant i sammenhengen. Jeg snakker om hvordan det er for barn å oppleve at en forelder dominerer den andre. Nei, IKKE snakk om seksuelt der altså....som du nok vil se om du leser litt nøyere. Anonymkode: b613c...620 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå