Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer et forhold med en mann som har en dominant rolle i forholdet? Da tenker jeg ikke bare i senga, men i selve forholdet. Noen som har peiling? Jeg spør fordi jeg ser mye av dette (særlig på datingapper) og er nysgjerrig 🙊

Anonymkode: 71b7c...a31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke dette ganske normalt i forhold da? Mannen pleier jo å være den dominante.

Skrevet
1 time siden, Yme skrev:

Er ikke dette ganske normalt i forhold da? Mannen pleier jo å være den dominante.

Jeg har aldri vært i et forhold der mannen er det dominante, heller tvert imot. :ler:

TS, hva legger du i dominant, da? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Jeg har aldri vært i et forhold der mannen er det dominante, heller tvert imot. :ler:

Jeg mener ikke det å være "mannen i forholdet", men det virker som at for noen er det mer som en fetisj å være dominant, at de tenner på å ha en slik rolle i et forhold? Altså, at de er "en dominant", ikke at de er dominant. Lurer litt på hvordan dette foregår i praksis jeg da 🙄

Skrevet
21 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Sånn jeg opplever det, er det som regel sånn at dama bestemmer, men at mannen setter ned foten fra tid til annen. Det betyr, i min verden, at mannen er dominant, fordi han faktisk kan ha det siste ordet, om han ønsker ;P

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke det å være "mannen i forholdet", men det virker som at for noen er det mer som en fetisj å være dominant, at de tenner på å ha en slik rolle i et forhold? Altså, at de er "en dominant", ikke at de er dominant. Lurer litt på hvordan dette foregår i praksis jeg da 🙄

Hmm... Nå begynte jeg å lure litt på det der også! Skal høre med noen jeg kjenner, som liker den slags, og se hva de sier. Oppdaterer her, om jeg finner ut noe spennende, og du ikke har fått andre svar :)

Skrevet

Her er det forskjeller. Tenker du på D/s kun seksuelt, eller i en relasjon?

Å leve et D/s liv kan være så mangt, her bestemmer man rammer og regler selv. Noen lever fullstendig overgitt til en partner, som har fått styring over både livet ditt og seksualiteten din, mens noen lever det mye mer diskret og mindre interferende.
Dette er veldig forskjellig fra forhold til forhold, kommer an på hvem du spør...

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha. Ikke noe jeg har erfaring med, og kan ikke si jeg har opplevd at menn ønsker en sånn rolle i noen stor grad? For meg høres det ganske absurd ut at du ser dette på datingapper? 

For min del er "dominanse" noe som er himla usexy utenfor sexlivet. Det hører ikke hjemme i samlivet for øvrig, mener jeg. 

Et øyeblikk siden, Yme skrev:

Sånn jeg opplever det, er det som regel sånn at dama bestemmer, men at mannen setter ned foten fra tid til annen. Det betyr, i min verden, at mannen er dominant, fordi han faktisk kan ha det siste ordet, om han ønsker ;P

Hmm..sånn som jeg opplever det er det ofte dama som har kontroll på og tildels er sjefen over "Familien as" med alt det der innebærer, og så kan både han og henne sette ned foten for ting når det passer seg sånn. 

Man har jo gjerne "siste ordet" i hver sine ting, og i min verden jevner det seg ganske greit ut. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, kisskissbangbang skrev:

Aha. Ikke noe jeg har erfaring med, og kan ikke si jeg har opplevd at menn ønsker en sånn rolle i noen stor grad? For meg høres det ganske absurd ut at du ser dette på datingapper? 

For min del er "dominanse" noe som er himla usexy utenfor sexlivet. Det hører ikke hjemme i samlivet for øvrig, mener jeg. 

Hmm..sånn som jeg opplever det er det ofte dama som har kontroll på og tildels er sjefen over "Familien as" med alt det der innebærer, og så kan både han og henne sette ned foten for ting når det passer seg sånn. 

Man har jo gjerne "siste ordet" i hver sine ting, og i min verden jevner det seg ganske greit ut. 

Vi får nesten ta håndbak om det :opplyser:

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, kisskissbangbang skrev:

Har komt over utallige profiler der de presiserer at de ser etter kvinner som er interesserte i forhold der mannen er en dominant. Jeg har ikke akkurat konfrontert noen av de med hva dette betyr da jeg bare har krysset de bort, men nå kjente jeg at jeg plutselig ble litt nysgjerrig! 

TS

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har komt over utallige profiler der de presiserer at de ser etter kvinner som er interesserte i forhold der mannen er en dominant. Jeg har ikke akkurat konfrontert noen av de med hva dette betyr da jeg bare har krysset de bort, men nå kjente jeg at jeg plutselig ble litt nysgjerrig! 

TS

Jeg tipper de mener seksuelt? Hadde definitvt kryssa dem bort alle som én da, enten de mente det ene eller andre. En passelig klein greie å informere om på en datingapp ... :ler:

• Liker 2
Skrevet

Har aldri opplevd i D/s forhold at kvinnen ofte bestemmer, men mannen har det siste ordet?

Dersom mannen er den dominante er det han som står for en del beslutninger, om man legger det seksuelle inn under her er kvinnen underdanig og prisgitt mannens bestemmelser. Ofte baserer dette seg på at mannen "tar valg som han mener er best for dem som par og for henne".
Men igjen - dette er veldig forskjellig da, og man praktiserer utifra forskjellige behov og ønsker.

Om du sveiper høyre på alle disse mennene vil du oppleve dem totalt forskjellig og ute etter forskjellige ting. Noen ønsker å dominere kun på soverommet, mens andre ønsker å være Mester osv...

Skrevet

Liker at dama er dominant under sex, men ellers liker jeg å være litt dominant i forholdet.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, duplexx skrev:

Har aldri opplevd i D/s forhold at kvinnen ofte bestemmer, men mannen har det siste ordet?

Dersom mannen er den dominante er det han som står for en del beslutninger, om man legger det seksuelle inn under her er kvinnen underdanig og prisgitt mannens bestemmelser. Ofte baserer dette seg på at mannen "tar valg som han mener er best for dem som par og for henne".
Men igjen - dette er veldig forskjellig da, og man praktiserer utifra forskjellige behov og ønsker.

Om du sveiper høyre på alle disse mennene vil du oppleve dem totalt forskjellig og ute etter forskjellige ting. Noen ønsker å dominere kun på soverommet, mens andre ønsker å være Mester osv...

Det høres til en viss grad litt spennende ut, samtidig som jeg tenker at kvinnen må ha litt underliggende "daddyissues" når man snakker selve forholdet og ikke bare på soverommet? På soverommet synes jeg det er fint at mannen er dominerende, men aldri tenkt over at det er en "ting" å være det generelt i forholdet. Så derfor ble jeg veldig nysgjerrig da jeg kom over spesielt en profil der det stod at han ville dominere selve forholdet, det har jeg nemlig aldri hørt om før.

TS

Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres til en viss grad litt spennende ut, samtidig som jeg tenker at kvinnen må ha litt underliggende "daddyissues" når man snakker selve forholdet og ikke bare på soverommet? På soverommet synes jeg det er fint at mannen er dominerende, men aldri tenkt over at det er en "ting" å være det generelt i forholdet. Så derfor ble jeg veldig nysgjerrig da jeg kom over spesielt en profil der det stod at han ville dominere selve forholdet, det har jeg nemlig aldri hørt om før.

TS

Om du skriver typ .. "Søker Mann med stor M, ikke bare på soverommet" så vil du nok få en del relasjonsdominante menn på kroken vil jeg tro...

Jeg forsøkte å være involvert i en som ville være Mester (jeg bryr meg ikke om forbokstaver, men det var visst en biiiiig deal), og det funket bare ikke.
Jeg kan godt bli styrt litt rundt på soverommet, det vil de fleste, men hans tanker om en fullverdig D/s-forhold var å eie meg, kroppen min, seksualiteten min osv. Han ville bestemme det meste, fordi han elsket meg og mente han visste hva som var best.

Personlig mener jeg å se at alle disse mannfolka som ønsker å dominere ei kjerring på det viset har et hull et eller annet sted, men det blir en annen diskusjon... Jeg har hvertfall ikke blitt overrasket over livshistorien deres sammenhørende med deres behov for å dominere.

For å toppe det hele finnes det selvutnevnte sadister, vær forsiktig. Mange bruker D/s som en unnskyldning til å rett og slett være ufine og overhøvlende.

For noen funker dette fint, for meg - not so much. Jeg foretrekker å bli elsket og satt på pidestall og få høre hvor vakker jeg er i stedet for å bli slått med knyttneve fordi jeg ikke sørger for at brusglasset til Mesteren min er fullt 24/7...

Å dominere hele forholdet syns jeg er merkelig og sykt. De syns ikke det selv, men det syns absolutt jeg...

EDIT
Man er ifølge Mesteren sin (dette vil sannsynligvis bli aktuelt om man lever i et D/s-forhold) likeverdige partnere, fordi du gir han enorm glede og lykke gjennom å serve han fordi å følge hans ordre er å gjøre det beste for deg selv uansett, fordi han vet hva som er best for deg...
Jeg følte meg bare dum. Jeg følte meg undertrykt og fanget og til slutt livredd. Det hele var idiotisk og et cover for å behandle andre dritt når man selv står der med enorme mindreversighetskomplekser. Noe de ikke evner eller vil innse sjæl..

Endret av duplexx
  • Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, duplexx skrev:

Om du skriver typ .. "Søker Mann med stor M, ikke bare på soverommet" så vil du nok få en del relasjonsdominante menn på kroken vil jeg tro...

Jeg forsøkte å være involvert i en som ville være Mester (jeg bryr meg ikke om forbokstaver, men det var visst en biiiiig deal), og det funket bare ikke.
Jeg kan godt bli styrt litt rundt på soverommet, det vil de fleste, men hans tanker om en fullverdig D/s-forhold var å eie meg, kroppen min, seksualiteten min osv. Han ville bestemme det meste, fordi han elsket meg og mente han visste hva som var best.

Personlig mener jeg å se at alle disse mannfolka som ønsker å dominere ei kjerring på det viset har et hull et eller annet sted, men det blir en annen diskusjon... Jeg har hvertfall ikke blitt overrasket over livshistorien deres sammenhørende med deres behov for å dominere.

For å toppe det hele finnes det selvutnevnte sadister, vær forsiktig. Mange bruker D/s som en unnskyldning til å rett og slett være ufine og overhøvlende.

For noen funker dette fint, for meg - not so much. Jeg foretrekker å bli elsket å satt på pidestall og få høre hvor vakker jeg er i stedet for å bli slått med knyttneve fordi jeg ikke sørger for at bursglasset til Mesteren min er fullt 24/7...

Å dominere hele forholdet syns jeg er merkelig og sykt. De syns ikke det selv, men det syns absolutt jeg...

:Nikke:

Skrevet

Wææ. Leste en artikkel om det en gang. Mulig det var et sånt "ekstrempar" da. Hun måtte uansett spørre mannen om lov til å drikke når hun var tørst, hun måtte bruke halsbånd og drikke av en vannskål(!), også ble hun skikkelig dasket om hun var 20 minutter forsinket fra jobb :overrasket:

Skrevet
1 time siden, kisskissbangbang skrev:

Dere damer burde rule enda mer, være i sjefsstillinger (toppstillinger) osv. Bestemme mer. Da hadde det ikke vært så mye krig, korrupsjon, overgrep etc. i samfunnet. Menn må absolutt være størst og sterkest hele tiden. Det machokjøret....

• Liker 4
Skrevet (endret)
2 minutter siden, toothfairy skrev:

Wææ. Leste en artikkel om det en gang. Mulig det var et sånt "ekstrempar" da. Hun måtte uansett spørre mannen om lov til å drikke når hun var tørst, hun måtte bruke halsbånd og drikke av en vannskål(!), også ble hun skikkelig dasket om hun var 20 minutter forsinket fra jobb :overrasket:

Dette.
Dette er et typisk D/s forhold.

Eller - kanskje ikke den dyriske delen :P men spørre om lov til absurde ting, og straff, som faktisk skal være til ditt eget beste liksom...

Endret av duplexx
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Forskjell på å være dominant i bryteringen og senga. Det handler om seksuelle preferanser.

Anonymkode: d0885...e50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...