Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Diskuterte Ronja Røverdatter med en venn i dag, og vi husker den litt forskjellig. Min venn husker dem som bestevenner, mens jeg hele tiden så på dem som en slags barndomskjærester. Hvordan var det egentlig?

Anonymkode: 45677...e8d

Skrevet

Jeg husker dem også som barndomskjærester. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Ralu skrev:

Jeg husker dem også som barndomskjærester. 

Takk! Godt å høre at flere tolket det på samme måte.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Diskuterte Ronja Røverdatter med en venn i dag, og vi husker den litt forskjellig. Min venn husker dem som bestevenner, mens jeg hele tiden så på dem som en slags barndomskjærester. Hvordan var det egentlig?

Barndomskjærester

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så alltid på dem som bestevenner.

Anonymkode: a8945...979

• Liker 3
Skrevet (endret)

kjærester :) 

Edit:

Måtte spørre samboer også, han sier bestevenner :P 

Endret av Sinsiew
Skrevet (endret)

Da jeg leste boken som liten så trodde jeg at de var kjærester. Men når jeg i voksen alder leste boken for døtrene mine så synes jeg heller de fremstår som sjelevenner. Virkelig dypt vennskap. 

Endret av skruf
  • Liker 4
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

Dw

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest ricecrispies
Skrevet

Han kaller henne søsteren sin..

ikke kjærester! Venner :)

Skrevet

Barndomskjæreste og bestevenn går vel litt i hverandre

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Lenge siden jeg har hørt historien, men har alltid sett for meg bestevenner, men når man er så unge, er det jo ikke så stor forskjell.

Skrevet

Jeg vil kalle de sjelesøsken. De sier det jo selv: Ronja - systra mi. Akkurat dette spesielle vennskapet kommer mye bedre fram i boka enn i filmen, spesielt i scenen i elva hvor de begge to er helt og holdent klare for å gå i døden sammen.

At de føler kjærlighet ovenfor hverandre er det ingen tvil om - men spesielt for Ronja tror jeg det er den samme bunnløse kjærligheten som hun føler for Mattis. Å kalle de barndomskjærester blir rett og slett litt for enkelt, synes jeg. 

Det er en fantastisk fin bok, forøvrig. Filmen var min absolutte favoritt som liten. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det fortsatt er en favoritt ;) 

• Liker 1
Skrevet

Hvafor Gjør hon på detta viset?

• Liker 3
Skrevet

Bestevenner ja. Hadde de fått noen år til på seg sammen så hadde kanskje ting kanskje sett annerledes ut... 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De var vel kanskje litt i yngste laget for å være "kjærester" da.

Men kanskje de hadde blitt sammen, ettersom de hadde blitt litt eldre?

Anonymkode: c2928...03e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...