Gjest jesse james Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Jeg er vaffelfrelst! Kunne spist vaffel til alle måltider Har ikke så mye erfaring med vaffelrøre. Har googlet litt tenkte å lage noen som er "sunne" nokk til å spise i hverdagen Har du noen tips? Hva blir forskjellen om jeg bruker i natrium? De trenger ikke være søte, tenkte å bruke litt sukrin. Blir det bedre med havremel enn havregryn? Kan gjerne ha i rømme/kefir (lett) tenkte å variere med å ha i eple/gullerot ( blir det best hvis jeg rasper?) allså jeg har ikke peiling på blandingsforhold 🙈 Vaffeljernet er non stick, må jeg bruke smør?
Gjest jesse james Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 6 minutter siden, amativeReflection skrev: Alt er sunt i moderasjon. Bare spis færre. Ja, men jeg vil gjerne spise vaffel ofte tenkte hvis de blir næringsmessig bedre eller tilsvarende sunn så kan jeg det.
super-s Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Dette er til én porsjon: 2 egg 2 ss cottage cheese 0,5 dl melk 5 ss havregryn 0,5 ts bakepulver en klype salt I tillegg bruker jeg sukrinmelis som søtning, men det kan enten sløyfes eller erstattes med annen søtning. Husker dessverre ikke hvor jeg fant oppskriften.
Gjest Emera Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Denne oppskriften står på baksiden av havremelsposene, den er kjempegod. Jeg bruker sukrin istedenfor sukker de gangene jeg vil unngå sukkeret. Eple og gulrot bør rives, ja, ellers blir det store, harde biter. Her er oppskrift på vafler med revne epler, sånn for å se mengde og metode. Og her på vafler med revet gulrot. Non stick-jern skal ikke trenge å smøres, men prøv deg fram så ser du fort om det må litt smør til.
Mammabamma Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 Oppskrifta bak havremelsposen er blitt en favoritt her i huset iallefall og gjør det litt mer stuerent å få med seg vafler på tur eller til frokost enkelte dager.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 http://www.melk.no/oppskrifter/frokost-kvelds/melkeretter-groter/grove-vafler/ Disse har jeg laget flere ganger, de er kjempegode! Anonymkode: b885c...ad8
Gjest jesse james Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 Takk for svar alle! her skal det spises vafler til jeg går lei
Thorn Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: http://www.melk.no/oppskrifter/frokost-kvelds/melkeretter-groter/grove-vafler/ Disse har jeg laget flere ganger, de er kjempegode! Anonymkode: b885c...ad8 Bruker også denne, men bruker kun (finmalt) grovt mel, helst spelt. Funker like fint med salt pålegg som "vanlig" mat og søtt pålegg som kos
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #10 Skrevet 20. juni 2016 Bruk banan i stedet for egg, og mandelmelk istedet for vanlig. Du kan kanskje søke opp noen oppskrifter med spinat ellerno om du ønsker det Anonymkode: 211f1...b9c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #11 Skrevet 23. juni 2016 Den 20.6.2016 at 16.53, jesse james skrev: Jeg er vaffelfrelst! Kunne spist vaffel til alle måltider Har ikke så mye erfaring med vaffelrøre. Har googlet litt tenkte å lage noen som er "sunne" nokk til å spise i hverdagen Har du noen tips? Hva blir forskjellen om jeg bruker i natrium? De trenger ikke være søte, tenkte å bruke litt sukrin. Blir det bedre med havremel enn havregryn? Kan gjerne ha i rømme/kefir (lett) tenkte å variere med å ha i eple/gullerot ( blir det best hvis jeg rasper?) allså jeg har ikke peiling på blandingsforhold 🙈 Vaffeljernet er non stick, må jeg bruke smør? Hvis du googler grønnsaksvafler kommer det opp mange gode tips det virkelig er verdt å prøve Anonymkode: 7cfa5...53a
Gjest jesse james Skrevet 23. juni 2016 #12 Skrevet 23. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du googler grønnsaksvafler kommer det opp mange gode tips det virkelig er verdt å prøve Anonymkode: 7cfa5...53a Takk! 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå