Gå til innhold

Er det litt merkelig med et vennskap mellom en 25/26 års gammel mannn og en på 40?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

jeg  har i det siste fått mange tekstmeldinger og forslag om tur osv fra an gutt /mann jeg har truffet på tur med hundene. han har også hund, og vi fant tonen og pratet lett sammen. nå har han sendt meg flere meldinger om tur /treff osv. han har vært hjemme til meg på besøk og ja det er koselig, men jeg kan ikke annet enn å føle at det er litt merkelig dette med alderen. jeg ser på han som en gutt, og føler meg litt sånn utilpass enkelte ganger. damen han er jo bare 22 år, og når hun var med, følte jeg at de var en helt annet generasjon enn meg.hun snakket om utesteder jeg aldri hadde hørt om osv noe de forsåvidt er også da. han derimot ser ikke til å bry seg om det. jeg har ofte kompis kvelder, hvor vi tar et glass, hører på musikk og diskuterer politikk, dyr osv. je merker veldig godt at han kunne tenkt seg å være med på det. men min kammerater er jo fra  noen og førti til femti år. blir det ikke litt rart å inviterer en 25/26 årin med på dette?

Med hilsen fra

Jon are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være spennende å tilbringe tid sammen med noen som er litt ulik seg selv. 

Gi hverandre tid, og la vennskapet utvikle seg naturlig . 

Skrevet

Syns ikke det er rart, har endel bekjente jeg tar en kaffe med, fotball kvelder eller går tur i byen med som er 10 år eldre en meg. Jeg tror hvis man har samme interesserer kommer man godt overens også på andre områder med tiden. 

Skrevet

Jeg ville invitert han og sett hvordan det går. Fungerer det ikke så vil dere jo begge merke det. 

Selv har jeg et par omgangsvenner som er betydelig eldre enn meg, og det er klart vi er på litt forskjellige plan. Men når vi er sammen vil jeg si at likhetene er flere enn ulikhetene. Vi fokuserer jo på det vi har felles. 

Skrevet

Noen er gamle når dem er 20 andre når dem er 90.

prater dere lett ser jeg ikke problemet. Jeg er 26 og kommer lettere i prat med eldre en dem på min alder. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det er noe rart. Derimot syns jeg at de som har nære og gode venner som er 10-20 +/- egen alder er veldig heldige.

Anonymkode: e9f58...424

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble venn med mange "eldre" kvinner når jeg hadde hund. Kjekt å gå tur med hundene. Ofte ble det til at vi hadde lunsj eller noe i forbindelse med tur. Koselig synes jeg.

Anonymkode: a1e38...8d2

Skrevet

Så lenge dere ikke finner på noen "apestreker" ser jeg ikke noe galt i det, nei.

Skrevet

Mamma og pappa er 50, bestekompisen til pappa er 29år og kjæresten hans er 24år, som er bestevenninna til mamma. Mamma og pappa er til og med fadder på minstejenta deres. Jeg er i slutten av 20åra og har både venner som er i 40-årene og de som er i begynnelsen av 20-årene. Alt funker 😄

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

NEI det er ikke rart. Jeg er en "gammel sjel" og var 23 da jeg ble bestevenn med ei på 40. 10 år senere og vi er fortsatt bestevenner. Vennskap har ingen alder. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja, sikker på at det kun er aldersforskjellen du reagerer på? Og ikke andre ting, som at denne personen kanskje er litt vel pågående osv?

Uansett, jeg er mann på 33, og har kamerater på alt fra 25 til eldste som er 62. Og ja, vi finner faktisk på fritidsaktiviter sammen fra tid til annen. Ikke no unaturlig eller rart ved det.

Og bestevenninna mi er 53. Ikke no FF, bare kommuniserer bra og forstår hverandre.

Men hvem vet, kanskje det er mine vennskapsforhold som er helt dysfunksjonelle ..

Anonymkode: 6a1c5...006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...