Gå til innhold

Hvordan svare irriterende telefonselgere på en vittig måte

Anbefalte innlegg

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

* Si at du også jobber som telefonselger, men at du ikke blander jobb og privatliv. Siden tefonsalg er jobben din og at du nå er privat kan du desverre ikke kjøpe noe.

* Lat som at du ikke hører noe, bann for deg selv over den drittelefonen du fikk av svigermor som ikke duger til noe og legg på.

* Lat som at du noterer selgerens navn (be han/hun artikulere/stave det og spør om adressen og telefonnummeret, fødselsdato, navn og adresse til foreldrene etc. Ikke fortell hva du skal bruke det til (evt. si at "det finner du ut"...) og si at du ikke vil gå videre med samtalen før han/hun gir deg disse opplysningene.

* Si at du er så glad for telefonen fordi du sårt trenger noen å snakke med om dine personlige problemer. Grei ut i det vide og breie om psykiske dilemmaer og intime betroelser.

* Spør "hva trenger jeg det til?", kombinert med "hva så?". Selgere blir fort vippet av pinnen når det kommer spørsmål som ikke håndboken deres forklarer. Får du selgeren på defensiven, krev et unnskyld før han/hun legger på.

* Forklar at du nettopp har kjøpt et slikt produkt og at du var veldig misfornøyd med det. På spørsmål om hva som var galt svarer du naturligvis at det ikke tålte å bli kjørt i vaskemaskinen e.l., noe produktet naturligvis ikke skal tåle. Forklar det med at du har små barn og at du derfor er nødt til å kunne vaske alle gjenstandene i huset i vaskemaskinen.

* For kvinner: Når en selger spør etter deg, svar at hun stakk av for to måneder siden med en annen mann, og at du er der for å passe barna hennes og trøster gubben hennes. Si så til selgeren at stemmen hans minner veldig mye om denne personen som hun stakk av med og spør hysterisk om det er han.

.. synes det er så artig å lese om sånt :hoho:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Janna
Skrevet

:hoho:

Det skal jeg jammen prøve!....

Hittil har jeg bare svart: "Samme hva du har så vil jeg ikke kjøpe. Prøv NÅ å overtale meg!! (legger på)"

Gjest Tristessa
Skrevet

Og så jeg som ringer rundt på vegne av veldedige organisasjoner da...

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Lily: Da er det greit, men det er så irriterende med folk som prøver å overbevise meg om at hvis jeg kjøper den boka, så blir livet mitt SÅÅÅ mye bedre. Og det under akten da :blunke:

Skrevet

... eller prøv etter beste evne å selge ham noe tilbake. En matboks, blokkfløyta di fra barneskolen... Ikke så farlig hva, men han vil umulig fatte noe som helst av livet før han skaffer seg dette.

Det funker visst greit.

• Liker 1
Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Herregud, Amanda. Du er virkelig vittig! :ler::ler::hoho:

Gjest Tristessa
Skrevet

Neidu Ice_White, det er jammen ikke kjekt å ringe rundt!

Sitter der med det teite manuskriptet og skal liksom være kameratslig for å presse uskyldige stakkarer... Ikke rart jeg ikke har vært på jobb på en uke! :hoho:

Gjest Duchess
Skrevet

mannen tok telefonen og selgeren lurte på om fruen i huset var hjemme.

nei det er hun ikke sa mannen.

er det mannen i huset jeg prater med spurte selgeren? nei det er det heller ikke sa mannen

hvem er det da? spurte selgeren

"Det er elskeren, mannen er i nordsjøen"

*klikk* sa det i andre enden

Effektiv måte å bli kvitt den selgeren på, han hadde ikke så mye å si, da..

Skrevet

Jeg har stengt telefonen for salg og det har virket.Men forsatt kommer det dørselgere. Min metode for å slippe dem kan vel brukes på telefonen?

Jeg sier alltid nei, men når selgeren som oftest ikke kan norsk og forstår nei, sier jeg at jeg kan om lovene som regulerer salg uten om fast salgssted. Så sier jeg OK, MEN varen blir retunert etter 10 dager som jeg har rett til.Da går selgeren, slik er min erfaring.

Skrevet

Jeg kjenner en som sier ja til alle som prøver å selge han noe. Målet hans er å bli svartelistet hos alle telefon - og dørselgere. :blunke:

Skrevet

Bare ring i vei du Lily! For meg er det greit at man spør, bare man kan nei for et svar, og ikke presse på og presse på.

Gjest Tristessa
Skrevet

Hehe, Maiken!

Hadde alle vært som deg hadde det jammen vært en mye koseligere jobb! Har fått en del forbannede kommentarer og trusler i løpet av et par få uker nå, og begynner å bli lei. Greit nok å være vittig, men er dere nødt til å true med søksmål, knusing av kneskåler og lignende?

:roll:

*undrer*

Skrevet

Har opplevd selgere som blir sure når man sier nei!!!! Det vil jeg virkelig ha meg frabedt når de forstyrrer meg hjemme hos meg selv, blir jo i dårlig humør av det, jo!

Ellers er jo det største problemet å komme til under disse uendelige innledningsseansene deres. Vi er jo lært opp til at det er uhøflig å snakke i munnen på folk :(

Gjest Virvel
Skrevet

Regner med at det er her du har hentet gullkornene dine fra Ice White? :ler:

Hundrevis av måter å bli kvitt selgere på...hehe!

klikk!

klikk!

klikk!

Skrevet

Argh....det mest irriterende er jo at noen ringer på lørdag kveld/ettermiddag.

En gang sa jeg at det passet dårlig fordi vi var midt i middagen, men at jeg godt kunne ringe han tilbake neste lørdag kveld hjem til han privat, om jeg bare fikk telefonnummeret :)......

Han la på han også.................

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

GJør som en kompis av meg: Han latet som om han var sjikkli interisert å pratet med tlf-selgeren i en å en halv time, får å så si at han ikke ville ha noe alikavel :) Det er ikke kompisen min som må betale regningene så:)

Skrevet

Hehe.. :sjarmor:

Noe jeg pleier å gjøre som er litt morsomt,hvis de spør om de er kommet hjem til min mann,-Ja,sier jeg.-Er det kona ?spør de,-Nei sierjeg.

- Men er det samboeren,da? -Nei,sier jeg.-Er det kanskje datteren,da?

-Nei,sier jeg.

-Da får vi vel ringe en annen gang,da sier de.

-Ja,sier jeg.Også er jeg kvitt dem uten å være direkte ufin.

Virker hver gang!! :ler:

Skrevet

Noe som funker er å late som om man er VELDIG interessert for så å be dem vente et øyeblikk. Ta oppvaksen eller noe i mellomtiden, komme tilbake til tlf og beklage så mye for så og virke ENDA mere interessert. Så IGJEN unnskylde seg med at ...det ringer på døren eller noe...bli borte en halvtime eller noe.... like spennende og morsomt å se om de er der da fortsatt... :hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Tar selgeren ikke nei for et svar begynner jeg å prate ... MYE... hehe. Da ødelegger jeg statistikken (selger får hele tiden statistikk på hvem som prater mest, og det skal jo være selger... ) hehe

etter 5 minutter er de så fortvilt og ivrige til å legge på at ... hehehe :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...