Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og er oppløst i tårer nok en gang av saksbehandleren min, etter at han rett og slett lo høyt av meg i telefonen når jeg tok opp noe alvorlig jeg har brukt mange uker på å psyke meg opp til å forklare, og ikke klarte å slutte å le (jeg er ellers ikke en hårsår person, og har gode sosiale antenner, så jeg er veldig sikker på at han rett og slett var en fjott). Han har foreløpig ikke gjort noen grove saksbehandlingsfeil, men vi har så ekstremt dårlig kommunikasjon at jeg blir nærmest handlingslammet av dette mennesket, og går gjennomvåt av svette ut av kontoret hans hver gang. Jeg orker det ikke mer, det er tungt nok å forholde seg til systemet ellers. 

Men okei, fra utblåsning til spørsmål, har dere noen erfaringer med hvor lett/vanskelig det ev er å få bytte saksbehandler kun på grunnlag av at man ikke kommer overens? Kan jeg søke om dette uten at han finner det ut? 

Skrevet

Du kan be om å få bytte saksbehandler, men jeg ville sendt inn en klage på ham også. Det er neppe første gang han får en. :roll:

Han får jo vite at du vil bytte ham ut, men spiller det noen rolle? Du må ta hensyn til deg selv, ikke følelsene til en uprofesjonell ansatt. Du skal forholde deg til NAV en stund, antar jeg, så start prosessen fortest mulig. :) 

• Liker 2
Skrevet

En venn av meg har byttet 2 ganger før han traff på et menneske som var brukandes, så det er fullt mulig å bytte. Og er for øvrig helt enig med skje, send en klage på idioten.

Skrevet

Det er en vurdering NAV-kontoret tar. Send inn en velbegrunnet søknad og eventuell klage. Lykke til! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte inn klage på en saksbehandler jeg hadde som snakket om (prakket på meg) religionen sin. Jeg sendte også inn et brev hvor jeg skrev at jeg ønsket å bytte saksbehandler og henviste til klagen. Jeg fikk ikke ny saksbehandler. 

Anonymkode: abc3e...c1d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er jo NAV som bestemmer hvordan de vil fordele og organisere arbeidet sitt, og det skal jo ikke ha noen betydning for resultatet hvem som er saksbehandler. Når det er sagt villle jeg absolutt sendt inn en klage på han her. Det er en kjent sak at folk kan blimsyke i møtet med NAV, så det der skal du ikke finne deg i. Kanskje får du bytte, kanskje ikke, men han vil jo bli konfrontert med klagen, og kommer der flere kan det få betydning for arbeidsforholdet hans.

Anonymkode: 18290...651

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte inn klage på en saksbehandler jeg hadde som snakket om (prakket på meg) religionen sin. Jeg sendte også inn et brev hvor jeg skrev at jeg ønsket å bytte saksbehandler og henviste til klagen. Jeg fikk ikke ny saksbehandler. 

Anonymkode: abc3e...c1d

Klag på vedtaket. Det skal være et knøttlite kontor for at dét er umulig. Folk bytter stadig vekk. NAV bytter også stadig vekk, uten at klientene ber om det. :roll: 

Anonymkode: 6e93c...a08

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har måtte bytte saksbehandler pga hun var nedlatende og helt ubrukelig. Jeg følte hun bare så ned på meg. Ikke greit. Jeg snakket med en hjelpsom dame på tlf hvor jeg forklarte problemet. Så jeg fikk heldigvis byttet og ble strålende fornøyd :) 

Anonymkode: cc1d7...344

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...