Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg har noen sko som er tilnærmet like som disse. Lurer på om jeg kan vaske de i maskin? Evt hvordan hvis de ikke tåler maskinvask. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt så anbefales det ikke da sålen kan løsne fra skoen, men jeg vet at mange av de som jobber i Adidas norge vasker de i maskin på 40 grader. Dersom skoene ikke tåler maskinvask kan du ikke reklamere i ettertid, da det ikke kvalifiserer som en mangel.

Jeg pleier å vaske mine i dusjen eller i en balje. Har en oppv.kost som jeg børster med. Jeg synes det gir god effekt, og jeg er helt sikker på at sålen ikke løsner😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange vasker joggesko i maskinen og mener det går bra. Men du tilfører masinen smuss du aldri får vasket bort etterpå. 

Anonymkode: 5fb0f...6f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om de vaskes i maskin gjøres det på eget ansvar og om sålen løsner er ikke dette grunn til reklamasjon. I skobutikken der jeg jobber anbefaler vi aldri å vaske sko i maskin da såler som oftes et limt og dette fort kan løsne ved maskinvask. Anbefaler heller å vaske de med egnet produkt, selv bruker jeg "Effektiv vask" og en svamp (får kjøpt hos eurosko, skoringen osv) :) Det er også viktig å imprignere sko skikkelig før bruk og etter vask for at skitten ikke skal feste seg så godt og evt være lettere å få av. Tekstil og semsket skinn sko burde sprayes, mens glatte skinnsko burde smøres med en lærbalsam.

Anonymkode: f948a...d35

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...