AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Er det noen som vet hvordan det er med barnevogn på bildekk på superspeed Larvik - Hirtshals? Er det vanskelig å få vognen ut av bilen og mellom alle bilene? Kan man ringe på forhånd og evt få en "tilrettelagt" plass? Litt redd for å ødelegge bilene til andre, da jeg vet det ofte pleier å være veldig trangt på bildekk, spesielt i ferietidene. Og hvordan er det å ha med vogn på sittestedene? Noen steder det er bedre plass til vogn? Anonymkode: 3f082...b37
kaprifolen Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 Er ikke noe problem med vogn inne på båten. Men det kan være du må løfte vognen over de andre bilene og slå den opp når du har kommet ut av "bilbanene" på dekk. Du kommer deg sikkert frem hvis du triller til enden av ditt felt og tilbake langs veggen, men vi har nå valgt å bare løfte vognen over og slå den opp før vi tar heisen opp.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Jeg vil tro at det kan variere litt. Er det fullbooket, vil nok bilene stå stu-i-stu på dekk og dermed bli trangt. Av egen erfaring har jeg opplevd å bli plassert slik at passasjerer på høyre side måtte kravle ut på venstre side. Åpne bakluken ( jeg har st.vogn) var klin umulig. Er det mindre folk og biler på turen, vil det naturlig nok være bedre plass på dekk. Anonymkode: a36ec...c67
Sirah Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Snakk med de menneskene som dirigerer bilene. De er som regel veldig behjelpelige når det kommer til slike ting. Jeg hadde en gang en bil som var så lav at den MÅTTE stå nede sammen med lastebilene osv, men det var en typisk bil som ble sendt opp. Den var ikke senket, den var bare ubrukelig lav En kjapp samtale og det løste seg hver gang. Ikke helt sammenlignbart men. Vil tro de tar hensyn dersom du forklarer situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta med bæretøy. Anonymkode: 7ab62...8dd Har bæresjal jeg tenkte å ta med, men tenkte at baby skal ha ett sted å få ligge også? hverken jeg eller baby er veldig vandt til å sjalet enda, så spørs om det blir suksess i nesten 4 timer også 10 minutter siden, kaprifolen skrev: Er ikke noe problem med vogn inne på båten. Men det kan være du må løfte vognen over de andre bilene og slå den opp når du har kommet ut av "bilbanene" på dekk. Du kommer deg sikkert frem hvis du triller til enden av ditt felt og tilbake langs veggen, men vi har nå valgt å bare løfte vognen over og slå den opp før vi tar heisen opp. Takk for tips Hvordan gjør dere det evt med å bære understellet, liggedelen og baby? Vi er jo to stk, så en tar baby og en understellet, så må en gå tilbake og hente liggedelen evt? 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro at det kan variere litt. Er det fullbooket, vil nok bilene stå stu-i-stu på dekk og dermed bli trangt. Av egen erfaring har jeg opplevd å bli plassert slik at passasjerer på høyre side måtte kravle ut på venstre side. Åpne bakluken ( jeg har st.vogn) var klin umulig. Er det mindre folk og biler på turen, vil det naturlig nok være bedre plass på dekk. Anonymkode: a36ec...c67 Dette har jeg også opplevd, men får håpe det ikke blir like ille når vi skal reise, er avhengig av å få vognen ut Anonymkode: 3f082...b37
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 2 minutter siden, Sirah skrev: Snakk med de menneskene som dirigerer bilene. De er som regel veldig behjelpelige når det kommer til slike ting. Jeg hadde en gang en bil som var så lav at den MÅTTE stå nede sammen med lastebilene osv, men det var en typisk bil som ble sendt opp. Den var ikke senket, den var bare ubrukelig lav En kjapp samtale og det løste seg hver gang. Ikke helt sammenlignbart men. Vil tro de tar hensyn dersom du forklarer situasjonen. Det kan vi jo prøve på tusen takk for tips Anonymkode: 3f082...b37
Tinuwiel Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 Hvis dere er to stk så er det enkleste at en av dere går omvord med vognen 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 19 minutter siden, Tinuwiel skrev: Hvis dere er to stk så er det enkleste at en av dere går omvord med vognen Det går jo selvsagt an sikkert dumt spørsmål det her, men hvordan løse det når vi skal av båten da? Skjønner jo at vi kan gå av igjen, men er det lett å komme med bilen der vi evt står og venter? har tatt båten mange ganger, men aldri lagt merke til om det går an å kjøre dit passasjerer går av Anonymkode: 3f082...b37
stjernefrukt Skrevet 20. juni 2016 #10 Skrevet 20. juni 2016 Jeg reiste nettopp med superspeed mellom Kristiansand-Hirtshals. Der sier man fra i innsjekkingen at man reiser med barnevogn, så får man et skilt man henger i bilspeilet sitt som gjør at en blir plassert nærme heisen, og med bedre plass mellom bilene. Fungerer på samme vis som med handicap/andre som har behov for å stå nærme heisen :-) Vet ikke om dette er en ekstraservice de har ved ledig kapasitet på båten, men jeg tror ikke det. Bare spør når dere sjekker inn, eller ring og spør på forhånd. :-) 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #11 Skrevet 20. juni 2016 16 minutter siden, stjernefrukt skrev: Jeg reiste nettopp med superspeed mellom Kristiansand-Hirtshals. Der sier man fra i innsjekkingen at man reiser med barnevogn, så får man et skilt man henger i bilspeilet sitt som gjør at en blir plassert nærme heisen, og med bedre plass mellom bilene. Fungerer på samme vis som med handicap/andre som har behov for å stå nærme heisen :-) Vet ikke om dette er en ekstraservice de har ved ledig kapasitet på båten, men jeg tror ikke det. Bare spør når dere sjekker inn, eller ring og spør på forhånd. :-) Tusen takk Tenker jeg ringer og forhører meg, og satser på samme mulighet som deg Anonymkode: 3f082...b37
Angelheart2 Skrevet 20. juni 2016 #12 Skrevet 20. juni 2016 Når vi reiste med SuperSpeed med barnevogn i fjor så gikk jeg inn på båten med barnevognen mens mannen kjørte inn. Dette var helt supert. For det første så blir det ganske lenge å stå på kaia før man får kjøre om bord, så det var veldig greit å kunne trille rundt på terminalen, kjøpe seg en kaffekopp, amme litt og skifte på minsten før vi gikk om bord. Når vi skulle av var det like greit, det er plasser for påstigning ved terminalen, så vi bare ventet der til mannen kom av båten med bilen. Det er ganske trangt på bildekk og også for å komme ut til heisene er det litt kronglete, så det var veldig greit å bare kunne trille rett om bord. Kom også raskere inn på båten og kunne stå først i køen inn til buffeten... ;-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå