Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har vært på Facebook i 8-9 år. Til å begynne med forstod jeg det litt, men nå.. Jeg skjønner det ikke lenger. Hva skal Facebook brukes til? Skal man bare ha en profil der sånn i tilfelle noen vil sende deg en melding om noe? Skal man bære være der, men ikke synes? 

Er jo noen tråder her om hvor teite diverse Facebookstatuser er, det blir liksom aldri riktig uansett hva man skriver. Hvis man annonserer store livshendelser, er det feil. Hvis man skriver hva man har gjort idag, er det feil. Hvis man skryter, er det feil.

Hva er Facebook til, da? Noen som har et godt svar på det? Ha et pent profilbilde, aldri oppdatere om noe, og bare være der uten å bruke Facebook eller skrive noe på Facebook? :vetikke:

Jeg har forresten slettet meg  fra Facebook deaktivert Facebook da jeg ikke fant det nyttig i det hele tatt. 

Endret av Aamu
Jeg vet ikke hvordan jeg sletter meg permanent.
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reklame og Spam.

Det er vel det eneste Facebook blir brukt til i dag...

Anonymkode: 650ae...a58

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reklame og Spam.

Det er vel det eneste Facebook blir brukt til i dag...

enig i den

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mest til skryting. Selv er jeg der pga diverse grupper jeg er med i. Poster så og si aldri noe på veggen min.

Anonymkode: acd1e...1bd

AnonymBruker
Skrevet

Å prate med folk på Messenger, og bli invitert til events...

Anonymkode: b2c07...89c

AnonymBruker
Skrevet

glemte: facebookggrupper ang skole, klassegrupper, faggrupper osv...

Anonymkode: b2c07...89c

Skrevet

Ja, så det er som antatt. Ikke noe for meg m.a.o ;)

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg er det kanskje en konkurranse her og der?

For eksempel at man skal like Facebook-siden til en eller annen nett-butikk, eller skrive en kommentar på siden deres - for å bli med i ein konkurranse, og kanskje ha muligheten til å vinne ett eller annet...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært på facebook, men jeg har inntrykk av at det fungerer som en kombinasjon av msn, en invitasjonsside, aktivitets- og fødselsdagsbok, og et alternativ for den nysgjerrige nabokjerringa. 
Nå slipper hun snoke bak gardinen, nå kan hun snoke inne på facebook.

Anonymkode: 176d7...4ab

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg er det kanskje en konkurranse her og der?

For eksempel at man skal like Facebook-siden til en eller annen nett-butikk, eller skrive en kommentar på siden deres - for å bli med i ein konkurranse, og kanskje ha muligheten til å vinne ett eller annet...

Det er sant. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært på facebook, men jeg har inntrykk av at det fungerer som en kombinasjon av msn, en invitasjonsside, aktivitets- og fødselsdagsbok, og et alternativ for den nysgjerrige nabokjerringa. 

Dessverre har ikke nabokjerringa her Facebook, hun står heller og glor :dry:

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Aamu skrev:

Dessverre har ikke nabokjerringa her Facebook, hun står heller og glor :dry:

Det har du rett i.

Nabokjerringa har fått en ny kanal for å følge med på hva som skjer, i tillegg til kjøkkenvinduet.

Jeg blir helt sjokkert når jeg overhører enkelte kolleger og bekjente diskutere facebookvennene sine.

"Nå ser jeg at XX har blitt venn med XY.  Han er en skikkelig grabukk som legger seg etter alle.  Tenker hun ikke på at hun er gift?  Lurer på hva mannen hennes mener om det vennskapet! Og så du bildet hun la ut fra fjellturen forrige helg?  Hun som aldri har gjort noe slikt før.  Lurer på hvem hun vil imponere?"

AnonymBruker
Skrevet

Så å si all informasjon innad i studiekullet, studentforeninger og lignende foregår i grupper på Facebook. Dette er selvsagt ikke åpent for alle, så utad virker jeg særlig aktiv på Facebook. Jeg bruker også ofte Messenger, særlig for å avtale kollokvie, andre planer eller bare snakke litt løst og ledig. 

Hvis man ikke har et formål med å være på Facebook ser jeg ikke hvorfor man absolutt skal være der. Det er mange mennesker som liker å dele og å følge med på andres oppdateringer. Personlig er jeg ikke så opptatt av dette da jeg verken deler eller finner andres oppdateringer særlig spennende, men nå er jo jeg der av andre årsaker. 

Anonymkode: 8e3bd...49f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er kjekt å ha venner der som bor andre plasser, holder kontakten og sånt. Jobben har en hjemmeside som jeg er adm i.

Jeg har en sjelden sykdom (ingen spesialister på mitt sykehus kunne hjelpe meg, og de og fastlegen hadde aldri hørt om diagnosen før jeg fikk den) og det tok meg 5 år å få diagnosen og hadde det ikke vært for facebook så hadde jeg ennå ikke hatt noen diagnose. Jeg meldte meg inn i en lukket gruppe for kategorien som sykdommen min er i og der fikk jeg tips om sykdommen og jeg kjente meg helt igjen, og så fikk jeg tips om en spesialist som kan masse om den sykdomen. Og han ga meg diagnosen og sendte informasjon til fastlegen  Jeg hadde mest sannsynlig blitt ufør om jeg ikke hadde fått diagnosen fordi det er kun bestemte medisiner som kan hjelpe, og de får man ikke uten en diagnose. Nå er jeg mye bedre og kan snart jobbe igjen. Sykdommen gjør meg sengeliggende uten medisin, den ligner på ME. 

Anonymkode: a0c9e...51d

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man har lukket profil (noe de aller fleste har) så kan ikke hvem som helst snike. Så da unngår man nabokjerring om man ikke legger til nabokjerrings som venn men det må man ikke. Og veldig få skriver veldig private ting på facebook, noen gjør det men det er folk som ønsker oppmerksomhet. Jeg har opplevd mye dritt og mye bra som jeg aldri har nevnt et ord om på facebook. Man velger selv hva andre skal få vite der inne :) 

Anonymkode: a0c9e...51d

Skrevet

Jeg bruker fb kun pga gruppene jeg er med i. Det er hobbyer, skolerelatert og yrkesrelaterte grupper. Uten de hadde jeg nok deaktivert hele greia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...