Gå til innhold

Hvorfor er alle tysker bunkerne stengt av?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg søkte på nettet men finner ikke ut av det. Er de farlige? Hvordan kan alle være farlige å gå i? 

Det var en som var blitt brutt opp og vi gikk inni. Vi gikk ned trapper til under jorden. En stor hule gikk innover under bakken. Jeg kom meg fort opp igjen. Måtte klatre litt for å komme meg ut igjen. Men det var spennende :laugh:

Anonymkode: 24f4a...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er de farlige?

Ja. Det er hulrom under bakken holdt oppe av snart 76 år gammel betong, som ikke har blitt vedlikeholdt på 71 år. Det kan rase litt, eller mye. Gamle dører kan være skjeve og slå igjen og sperre deg inne. I tillegg kan miljøet ha spor av asbest, eller rester av gammelt tøy og treverk som gjør at lufta er full av muggsporer. 

Hvordan kan alle være farlige?

Se svaret over. Mangel på vedlikehold. 

Anonymkode: f0133...83c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Obs dette viste jeg ikke! Takk for svar! Aldri ned i en sånn igjen! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er masser av bunkere på øyer langs Sørlandskysten som ikke er stengt av. Ved Ny-Hellesund i Søgne er det et ganske stort man kan gå i og som er delvis restaurert.

Anonymkode: e721a...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er de farlige?

Ja. Det er hulrom under bakken holdt oppe av snart 76 år gammel betong,

Anonymkode: f0133...83c

Det er bullshit. Tyskere har alltid vært opptatt av kvalitet. De kommer nokk til og vare ivertfall i 1000 år.

Det var en bunker som ble sperret av over natten irriterrendet.

Anonymkode: fcb15...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det bullshit? Tenker å besøke den hulen igjen, men med bedre lommelykt enn mobilen :) fikk nesten ikke sett noe! Så ikke så farlig da.. :ohmy:

Hva hadde de egentlig i de bonkerne? Noen av de er veldig rare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betongen i bunkerne er nok solid nok til å vare et godt stykke inn i evigheten, men de ligger tross alt gjerne litt utilgjengelig og ofte under bakken. Problemet er at trapper og gelender kan være rustet vekk, ammunisjonslagre f.eks kan gå dypt og ha fallfare og lyskilder er selvsagt fraværende. Man vil selvsagt ikke at f.eks barn eller fulle folk roter seg inn i disse og faller eller kutter seg opp på rustent metall i stupmørket. De aller fleste bunkerne står også i kommunens eie og derfor under kommunens ansvar, da er det billigere å holde det stengt fremfor å holde det vedlike og sikkert for at offentligheten skal ha adgang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 20.6.2016 at 9.40, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte på nettet men finner ikke ut av det. Er de farlige? Hvordan kan alle være farlige å gå i? 

Det var en som var blitt brutt opp og vi gikk inni. Vi gikk ned trapper til under jorden. En stor hule gikk innover under bakken. Jeg kom meg fort opp igjen. Måtte klatre litt for å komme meg ut igjen. Men det var spennende :laugh:

Pga fare for at det kan rase sammen? Og pga fare for å finne rester av granater osv? Og spøkelsesnazister? :D

Anonymkode: 1f39b...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lekte i tyskerbunkere da jeg var liten.  Fremdeles besøker vi bunkerser med ungene.  Kjempespennende og de er ikke sperret av ihvertfall.  

Anonymkode: b06aa...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...