AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Jeg skal forsøke meg en periode hvor jeg reduserer karbohydrater betraktelig. Jeg har en del fett rundt magen spesielt og føler meg ofte oppblåst, enda jeg ikke spiser store mengder mat. Jeg mener at jeg leste et sted at man i Sverige får kjøpt lomper eller wraps med 3g karbohydrater. Noen som vet hva disse heter? Jeg har også forsøkt å lage proteinrundstykker med cottage cheese, men de ble så kompakte og tunge at de ikke ble spesielt gode og mer som murstein i magen. Om dere har andre råd til rundstykker, brød, knekkebrød e.l. med minimalt av karbohydrater så takker jeg for tips. Om dere vet andre ting jeg kan gjøre for å redusere fettprosent og oppblåsthet så kom gjerne med forslag :-) Tusen takk for hjelpen! Anonymkode: 30f58...94d
Forundret.. Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Jeg lager egne knekkebrød, de går visst under lavkarbo. 2 dl linfrø, 2 dl sesamfrø, 2 dl solsikkekjerner, 2 dl gresskarkjerner. Litt salt, 5 dl vann. Fiberhusk om du vil bruke det, litt kokosolje hvis du vil og et egg om du vil, jeg varierer litt på hvordan jeg gjør det. Linfrøene legger jeg i en stor bolle med vannet. Lar de trekke i ca 12 timer, blander så i det andre. Du kan male blandingen litt opp med en stavmikser om du vil, jeg pleier ikke å gjøre det selv. Til denne massen bruker jeg to bakepapirkledde stekebrett, brer bare massen utover. Steker i ca 30 min på varmluft 170 grader, skjærer så det opp i stykker med pizzaskjærer. Setter ovnen ned til 150 i en time deretter tørker jeg dem på 100 grader i en time eller to. Det varierer jo veldig fra ovn til ovn hvordan de tørkes så en finner jo en egen måte å gjøre det på. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 Oppblåstheten går over når du reduserer karboene, det skjedde hos meg. Les på lavkarbo.no og http://lavkarbotips.blogg.no/ Søk på nett etter oppskrifter. Jeg gjør det ganske enkelt da, lager middag som før men tar en ekstra bit av proteinbiten (kjøtt, fisk). Lar poteten/risen/pastaen ligger, lager saus basert på matfløte og masse grønnsaker til Anonymkode: b7acd...13d 2
Hot mess Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Den beste lavkarbomaten du får kjøpt i Sverige er jo rimelig kjøtt, ost, ferskost etc. Hvis du planlegger å spise lavkarbo ved å erstatte høykarbomaten du vanligvis spiser med lavkarbo ferdigprodukter, vil jeg si at sjansene for å mislykkes blir endel større- lavkarbolomper og lavkarbopasta/brød/knekkebrød er veldig energitett mat som metter lite sammenlignet med for eksempel et par egg eller rent kjøtt/fisk. Den beste lavkarbomaten er jo den som også kan kalles bare "mat". Grønnsaker, kjøtt, fisk, ost, egg- jeg spiser selv veldig moderat lavkarbo, og har erstattet brødmåltider med f.eks en mettende salat eller omelett, eller rester av middag. Det er vanvittig mye godt du kan lage som er "lavkarbo" utenom "lavkarbo pizza". 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå