Gå til innhold

Dere som er en familie (flere enn 2 stk): Hvor mange skittentøyskurver har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor mange står på badet (eller hvor enn du oppbevarer dem)? Vi er 4 stk i familien, og jeg sitter og føler på at jeg kun vil ha 1 skittentøyskurv (har pr idag 4 stk!). Vasker mye tøy hver eneste dag. Er det urealistisk? Og når vi er inne på det... noen som har linker til en fin skittentøyskurv? Den jeg har er fra Europris og den er ikke akkurat så fin. Obs! Må være firkantet..

Anonymkode: dd458...d72

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor mange står på badet (eller hvor enn du oppbevarer dem)? Vi er 4 stk i familien, og jeg sitter og føler på at jeg kun vil ha 1 skittentøyskurv (har pr idag 4 stk!). Vasker mye tøy hver eneste dag. Er det urealistisk? Og når vi er inne på det... noen som har linker til en fin skittentøyskurv? Den jeg har er fra Europris og den er ikke akkurat så fin. Obs! Må være firkantet..

Vi er tre i familien, og har to skittentøyskurver (som til tider, les: ofte) egentlig er litt for lite. En til kokvask og en til alt annet.

Skrevet

Vi har en på hvert bad ( 4 stk) Også har vi 5-6 stykker på vaskerommet. Som blir brukt til sortering etc. feks Så er det ulltøy i den ene kurven.  

Skrevet

2, begge står på vaskekrommet, ingen på badet

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Lucky_Jack skrev:

Vi har en på hvert bad ( 4 stk) Også har vi 5-6 stykker på vaskerommet. Som blir brukt til sortering etc. feks Så er det ulltøy i den ene kurven.  

Vi har kurvsystem på vaskerommet, så jeg behøver aldeles ikke de skittentøyskurvene mine hehe.. :) (sikkert 20 kurver). Jeg må bare bli flinkere til å bruke dem. Jeg er så håpløs, føler jeg. Får aldri hodet over vannet med de klærne. 

Så kommer eldstejenta hjem fra barnehagen med 2 poser skittentøy til :sprettoy:

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Vi er tre i familien, og har to skittentøyskurver (som til tider, les: ofte) egentlig er litt for lite. En til kokvask og en til alt annet.

For lite? Som jeg skrev til en annen så har jeg jo de kurvene mine, da. Det hadde vært mye bedre om jeg hadde fått til å sortere i dem. Gjorde det en stund, men så fikk jeg baby (som nå er 7,5 mnd og høyt og lavt, puh!) og alt gikk i vasken for å si det sånn :) 

Har du bare skittentøyskurver, eller stålkurver/kurvsystem også? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For lite? Som jeg skrev til en annen så har jeg jo de kurvene mine, da. Det hadde vært mye bedre om jeg hadde fått til å sortere i dem. Gjorde det en stund, men så fikk jeg baby (som nå er 7,5 mnd og høyt og lavt, puh!) og alt gikk i vasken for å si det sånn :) 

Har du bare skittentøyskurver, eller stålkurver/kurvsystem også? 

For lite ja? Synes du det er rart?
Nei, jeg har ikke noe kurvsystem på badet...mener du for skittentøy, eller?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, TheGirlWhoWaited skrev:

For lite ja? Synes du det er rart?
Nei, jeg har ikke noe kurvsystem på badet...mener du for skittentøy, eller?

Ja, for skittentøy. Jeg synes det er rart for med 4 kurver så har jeg slurva. 

Skrevet

Vi er tre stk. Vi har en oppe på badet og en nede på badet/ vaskerommet. 

Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)

Har en stor skittentøyskurv på badet som alle kaster klærne sine i, og fem kurver på vaskerommet hvor dette sorteres: en for 90 graders kokevask, en for svart/mørke klær, en for lysere farver, en for hvit og en for "spesialvask, dvs ull, silke osv. Fungerer veldig bra. Edit; de på vaskerommet har jeg også merket med en laminert bruksanvisning for hva som skal i den spesifikke kurva og hvordan det skal vaskes. Og yes, så OCD er jeg, tenk! 

Endret av noe tilfeldig
Gjest Dorey
Skrevet

Vi har tre skittentøyskurver og er to vosne og to barn i familien.  Skittentøyskurvene er hhv til truser/sokker,  ull/silke, og alt annet i den siste :)

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Har en stor skittentøyskurv på badet som alle kaster klærne sine i, og fem kurver på vaskerommet hvor dette sorteres: en for 90 graders kokevask, en for svart/mørke klær, en for lysere farver, en for hvit og en for "spesialvask, dvs ull, silke osv. Fungerer veldig bra. Edit; de på vaskerommet har jeg også merket med en laminert bruksanvisning for hva som skal i den spesifikke kurva og hvordan det skal vaskes. Og yes, så OCD er jeg, tenk! 

Jeg synes ikke det vitner om OCD :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Dorey skrev:

Vi har tre skittentøyskurver og er to vosne og to barn i familien.  Skittentøyskurvene er hhv til truser/sokker,  ull/silke, og alt annet i den siste :)

Ok ;)

Skrevet

Vi har ingen skittentøyskurv på bad, men kurv-system på vaskerommet. Har to stk. Algot fra IKEA som er montert oppå hverandre. Sorteres i lyst, mørkt og rødt/rosa 40 grader, lyst og mørkt 60-90 grader + ull/silke. Veldig oversiktlig og greit synes vi. Enkelt å se hvor behovet for vask er størst. Ungene legger usorterte møkkete klær på gulvet foran kurvene.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S99903477/

• Liker 1
Gjest chiki
Skrevet

Vi er 5 stykk. Har en på hovedbadet.

på det andre badet hvor vaskemaskin og tørketrommel har jeg en stor(til kok) og en høy reol med 5 kurver. Der sorterer jeg: ull, mørk, lys, dongeri og treningsklær

Annonse
Skrevet

Vi har tre; To på vaskerommet og en ved stellebordet til babyen. Alt blir blandet oppi alle, så noe system kan vi ikke sies å ha. Idéelt sett burde vi vel ha 5 på vaskerommet: En til håndklær, sengetøy og undertøy, en til ull/silke, en til hvitvask, en til kulørt og en til teknisk tøy. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 4stk i familien og jeg har 2 stk. En til 60vask (håndklær, sengetøy osv..) Og en til 40 vask. Burde kanskje hatt en til fintøy, ull og treningstøy, men som regel blir det lagt på toppen i lokket. :)

Anonymkode: 25336...2d9

Skrevet

Vi er 5 i huset, på soverommene til barna har vi disse:http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70118968/, samme på vårt soverom, på badet har vi en i plast fra europris, og på vaskerommet har vi 5 i plast til sortering. En til mørkt tøy, en til lyst tøy, en til ull, en til håndklær og sengetøy og en til undertøy. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to: en til finvask og ull, og en til alt annet. Men ønsker meg to til: En til badet oppe (der barnas tøy blir liggende på gulvet, det bør heller kastes rett opp i en kurv), og en fin til vårt soverom (samme årsak).

Anonymkode: 206b9...ddd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp innsett at det er jeg som er fullstendig håpløs, ikke bare litt. Takk for alle svar, denne tråden hjalp meg til å innse hva for et rotehue jeg er. Skylder på ammetåka ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...