AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Hei, Først av alt: jeg skal forhøre meg med lønningskontoret også ang. dette, men må bare finne ut av om jeg er helt på jordet eller ikke før jeg påstår noe til dem. Jeg er ferdig i min jobb om 2 uker. Jeg var nyutdannet i fjor, og denne jobben er et vikariat. Jobber tom. 1. juli. Har ikke funnet en ny jobb å gå til, og kontrakten her utløper (da dette en min første heltidsjobb, er jeg ikke helt med på hvordan det fungerer enda). Vi får lønn den 20. og så vidt jeg vet har vi to uker etterskudds- og to uker forskuddsbetalt. På dagens lønning får jeg utbetalt feriepenger, men trekkes i lønn for ferie (25 dager). Dette kan vel ikke stemme? Med tanke på at kontrakten utløper, og jeg dermed slutter i jobben, er det vel ikke rett at jeg trekkes for ferie? Jeg tar jo ikke ut ferie (fra denne arbeidsplassen), men slutter/sier opp. Jeg har tatt ut to feriedager i år, og disse skal selvsagt trekkes, men i mitt hode stemmer det ikke at de resterende 23 dagene skal trekkes fra lønningen? Jeg mener jeg skal få lønn for juni som jeg jobber, pluss feriepenger fra i fjor på denne lønningen. Jeg skal trekkes to feriedager, men ikke mer (er jo snakk om mange tusenlapper, så dette må bli riktig). Er jeg helt på jordet, eller har jeg rett? Anonymkode: 6c7d7...ec4
Glitnir Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Såfremt dere er enige om at det er bare de to feriedagene som er tatt og ingen flere skal tas ut, har du rett. Jeg antar det enten er dårlig kommunikasjon mellom din sjef og lønningskontoret, eller at de har en ordning på at du får en justeringsbetaling på dette på første lønn etter sluttdato. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 Jeg gjetter på at det ikke er sendt sluttmelding til lønningsavdelingen, slik at de ikke er informert om at du slutter og kun skal trekkes for to feriedager. Dette skal du i så fall få på sluttoppgjøret, men snakk med lederen din slik at du er sikker på at alt blir riktig. Anonymkode: c3268...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Takk for svar - da er det ikke jeg som tenker feil! Skal snakke med lønningskontoret senere i dag. Takk Anonymkode: 6c7d7...ec4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå