Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva regner du som å være ung? Hvilke tall..?

Noen beskyldte meg for å være veldig ung (ja, faktisk, det var negativt ment og ment som en fornærmelse), så er litt nysgjerrig på om det stemmer ;) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva som er ungt kommer jo an på hvor gammel den personen som kaller deg det er i forhold til din alder. 

Anonymkode: 28d31...528

• Liker 1
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

"Ung" er i mine øyne frem til 20, max 25. Etter det er man "ung voksen" frem til ca 30, da er man "voksen" (...i alder, ivertfall...) 

Skrevet

Det er hvordan du føler deg på innsiden. Alder har ingenting å si

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det er hvordan du føler deg på innsiden. Alder har ingenting å si

Ung er faktisk et ord som betyr noe. Du er ikke ung når du er 80 år selv om du føler deg aldri så ung.

Anonymkode: 75093...514

• Liker 7
Skrevet

Det har jo noe å bety i hvilken setting dette blir sagt. Jeg har i flere tilfeller i jobbsammenheng blitt kalt ung når jeg var over 30 år. Dette er ett veldig "satt" miljø med en gjennomsnittsalder på over 50. I andre tilfeller er jeg staurgammal ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25, og ser på meg selv som ung voksen. Jeg tenker man er ung frem til 30 år 

Anonymkode: cc5e3...dd0

Skrevet

Så hvis "ung" er 20-30 år, så er veldig ung 15-20 år? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan i noen tilfeller, særlig akademisk og profesjonelt, bruke "ung" synonymt med "uerfaren", "fersk" eller "lite verdensvant", og jeg vil tro det var noe slikt fornærmelsen din gikk på også. 

Ellers er det stort sett en relativ term. En professor er ung om hun er 40, en lege er ung om hun er 30, en romandebutant er ung om hun er 20, en sjakkspiller er ung om hun er 10.

Anonymkode: e482a...a45

• Liker 2
Gjest Tom/Loki
Skrevet

Det kommer an på øye som ser. Er du 80 kan 60 være ungt. Er du 40 kan 20 være ungt OSV

Skrevet
10 timer siden, Aamu skrev:

Hva regner du som å være ung? Hvilke tall..?

Noen beskyldte meg for å være veldig ung (ja, faktisk, det var negativt ment og ment som en fornærmelse), så er litt nysgjerrig på om det stemmer ;) 

Tror det kommer an på hvor gamnel man er selv. En 17 åring vil synes at en på 30 er steingammel gjerne. Mens en på seksti kanskje ville beskrevet 30 åringen som ungdom...

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, Aamu skrev:

Så hvis "ung" er 20-30 år, så er veldig ung 15-20 år? :)

Ja... men som sagt. Det kommer an på hvor gammel man er i forhold til disse aldersgruppene

Skrevet
10 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ja... men som sagt. Det kommer an på hvor gammel man er i forhold til disse aldersgruppene

Men en 17-åring vil alltid være ung, selvom det finnes 10-åringer.

Skrevet
4 minutter siden, Aamu skrev:

Men en 17-åring vil alltid være ung, selvom det finnes 10-åringer.

Ja for oss som er voksne er de unge. Men en på 10 vil jo ikke synes at en 17 åring er ung... og jeg husker selv da jeg var 17 at jeg tenkte. Shit. Ikke mange år til jeg er 20 og voksen. Husker jeg grøsset litt ved tanken på det. 20 hørtes bare såå fryktelig voksent ut husker jeg den gang.

Skrevet
7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ja for oss som er voksne er de unge. Men en på 10 vil jo ikke synes at en 17 åring er ung... og jeg husker selv da jeg var 17 at jeg tenkte. Shit. Ikke mange år til jeg er 20 og voksen. Husker jeg grøsset litt ved tanken på det. 20 hørtes bare såå fryktelig voksent ut husker jeg den gang.

Ja, men da tar man jo feil ;) Jeg tenkte at 20-åringer var voksne da jeg var liten jeg også. Men jeg tok helt feil. Nå ser jeg på 20-åringer som småunger selvom jeg ikke er veldig mange år eldre.

Skrevet
1 time siden, Aamu skrev:

Ja, men da tar man jo feil ;) Jeg tenkte at 20-åringer var voksne da jeg var liten jeg også. Men jeg tok helt feil. Nå ser jeg på 20-åringer som småunger selvom jeg ikke er veldig mange år eldre.

Men jeg ser for meg at noen på seksti ser på meg som en småunge selv om de vet at jeg er voksen. Tror likevel ikke de ser på meg som like voksen som de..

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men jeg ser for meg at noen på seksti ser på meg som en småunge selv om de vet at jeg er voksen. Tror likevel ikke de ser på meg som like voksen som de..

Sikkert fordi du ikke er så voksen som du tror da.

Anonymkode: ced79...fca

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert fordi du ikke er så voksen som du tror da.

Anonymkode: ced79...fca

Jada.. det måtte handle om meg som person...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 20. juni 2016 at 8.18, AnonymBruker skrev:

Hva som er ungt kommer jo an på hvor gammel den personen som kaller deg det er i forhold til din alder. 

Anonymkode: 28d31...528

Enig.

Jeg jobber på skole, og jeg blir hele tiden kalt ung av kollegene mine som er 20+ år eldre enn meg. Mens barna kaller meg jo aldri det. De kaller meg ikke gammel da, men de kaller meg voksen. 

Selv føler jeg meg ung i forhold til de som fks er like gamle som foreldrene mine, mens jeg begynner å føle meg LITT gammel i forhold til ungdomsskole-elever fks, haha. Er 27:)

Syns 20-åringer er unge jeg :P

Anonymkode: 92d69...000

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 29 nå, tenker man er ung frem til 40. 

Anonymkode: 721b1...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...