jauda Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 (endret) Katten min er gravid, men jeg vet ikke hvor langt hun er kommet😂 Hun har blitt feit som en ball og puppene har vokst og det kommer melk, hun har oppført seg litt rart i det siste, går inn i alle skap og drar seg under senga mi😂 hordan vet jeg at hun skal føde? Endret 20. juni 2016 av Nordvesta Redigert overskrift grunnet flytting av tråd til riktig underforum
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 19. juni 2016 #2 Skrevet 19. juni 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest supernova_87 Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 Jeg elsker at du satt denne på samliv og kjærlighetsrelasjoner. Men jeg vet ingenting om katter.
Gjest Hapi Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 Da høres det ut som hun skal føde snart. Katter klarer det som regel selv, så det er ikke noe du skal gjøre bortsett fra å tilby henne et sted hun føler seg trygg, som helst ikke er på klærne dine
Passive Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 De kommer nok straks om hun allerede har melk. Du kan gjøre klar en fødekasse til henne. Stor pappeske med gamle håndkler eller laken i funker helt fint.
Sulosi Skrevet 19. juni 2016 #6 Skrevet 19. juni 2016 Jeg satte frem en kasse med håndkler i på badet under vasken. Katten hadde selv sett seg ut andre steder (som jeg helst så at hun ikke brukte). Jeg la katten på badet og hun slo seg til ro i kassen, der ble hun værende frem til kattungene var store nok til å sove andre steder. Er nok ikke lenge igjen nå. Pass på å være mest mulig hjemme. En kattedo er greitt å ha så ikke katten går ut på do og får ungene ute.
jauda Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2016 24 minutter siden, Rainstorm skrev: Jeg elsker at du satt denne på samliv og kjærlighetsrelasjoner. Men jeg vet ingenting om katter. Jaaa😂 HAHA! har max panikk her 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #8 Skrevet 19. juni 2016 den leter etter et sted og føde så sett frem en eske med et hull i midten så det blir en kant ungene ikke kan gå over. legg også inn et par håndklær så det blir lunt og godt. ikke på varme kabler da det fort blir for varmt for de små. Anonymkode: 84f32...aa9
Betty Blue Skrevet 19. juni 2016 #9 Skrevet 19. juni 2016 27 minutter siden, Rainstorm skrev: Jeg elsker at du satt denne på samliv og kjærlighetsrelasjoner. Men jeg vet ingenting om katter. Haha :D Hun er nok fødeklar, og føder innen et par uker. Lag gjerne et lunt, uforstyrret sted til henne med tepper, slik som inni et klesskap eller liknende. Vi hadde laget klar en kurv med tepper i et hjørne, men denne sto nok for åpent for vår katt, for hun valgte å føde under sengen isteden. Et tips er å bringe mat og vann til henne der hun føder så snart du oppdager det, siden de sjelden tør forlate ungene et sekund det første døgnet, men behøver næring.
jauda Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #10 Skrevet 19. juni 2016 2 minutter siden, Betty Blue skrev: Haha :D Hun er nok fødeklar, og føder innen et par uker. Lag gjerne et lunt, uforstyrret sted til henne med tepper, slik som inni et klesskap eller liknende. Vi hadde laget klar en kurv med tepper i et hjørne, men denne sto nok for åpent for vår katt, for hun valgte å føde under sengen isteden. Et tips er å bringe mat og vann til henne der hun føder så snart du oppdager det, siden de sjelden tør forlate ungene et sekund det første døgnet, men behøver næring. Kan hun føde over natta da?? Jeg er så stressa av hele greia, har laga til 3 ligge plasser for henne. En i sokkeskuffen,handkle skuffa og laga til en kasse( dette er plasser hun selv har valgt) men hun vil ikke ha det alikavell😂
Betty Blue Skrevet 19. juni 2016 #11 Skrevet 19. juni 2016 5 minutter siden, jauda skrev: Kan hun føde over natta da?? Jeg er så stressa av hele greia, har laga til 3 ligge plasser for henne. En i sokkeskuffen,handkle skuffa og laga til en kasse( dette er plasser hun selv har valgt) men hun vil ikke ha det alikavell😂 De ordner som oftest fødsel helt fint selv :). Men sett gjerne noen skåler med vann og litt tørrfor nærme stedene du har gjort klart, slik at kun kan spise uten å miste barna av syne.
Gjest Hapi Skrevet 19. juni 2016 #12 Skrevet 19. juni 2016 Min katt fødte uten at jeg visste at det var så nær, så plutselig hadde jeg seks katter en morgen istedenfor en. Det er ikke mye en trenger å gjøre egentlig.
Snadder Skrevet 20. juni 2016 #13 Skrevet 20. juni 2016 Dersom du er hjemme når katten føder, sitt gjerne med og pass på. Dersom ikke kattemoren selv vasker av slimet for ansiktet til kattungene så kan du tørke det bort forsiktig med en vaskeklut slik at de får puste. DEt er også helt normalt at kattemor spiser morkake og navlestreng, så ikke freak ut om hun gjør det.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #14 Skrevet 20. juni 2016 3 timer siden, jauda skrev: Katten min er gravid, men jeg vet ikke hvor langt hun er kommet😂 Hun har blitt feit som en ball og puppene har vokst og det kommer melk, hun har oppført seg litt rart i det siste, går inn i alle skap og drar seg under senga mi😂 hordan vet jeg at hun skal føde? Dyr blir drektige. Graviditet er forbeholdt kvinner. Det sagt så virker det som om katten din kan føde når som helst. Anonymkode: 83c20...c8c
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #15 Skrevet 20. juni 2016 Pass på og kastrer katten din når det hele er over. Anonymkode: 68557...c51 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #16 Skrevet 20. juni 2016 Er nok like før nå. De fleste kattemødre fikser dette helt fint på egenhånd. De liker gjerne å stikke seg vekk når de skal føde, så ikke bli overrasket over at hun finner seg et eget sted. bare pass på at hun får ro og ikke blir forstyrret av andre katter, unger, hunder o.l. Og som en annen her sa, få henne sterilisert når dette er overAnonymkode: f4ee3...231
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #17 Skrevet 20. juni 2016 Hvorfor har Ts ikke kastert katten? Hva skjer med kattungene?? Anonymkode: 2f060...996 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #18 Skrevet 20. juni 2016 19 timer siden, Betty Blue skrev: Haha :D Hun er nok fødeklar, og føder innen et par uker. Lag gjerne et lunt, uforstyrret sted til henne med tepper, slik som inni et klesskap eller liknende. Vi hadde laget klar en kurv med tepper i et hjørne, men denne sto nok for åpent for vår katt, for hun valgte å føde under sengen isteden. Et tips er å bringe mat og vann til henne der hun føder så snart du oppdager det, siden de sjelden tør forlate ungene et sekund det første døgnet, men behøver næring. Par dager, maks, tenker jeg, dersom hun har fått melk. Pattene sveller først en ukes tid før fødsel, kommer det melk i tilegg er det rett rundt hjørnet. Anonymkode: d5a14...a5f
Betty Blue Skrevet 20. juni 2016 #19 Skrevet 20. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har Ts ikke kastert katten? Hva skjer med kattungene?? Anonymkode: 2f060...996 Sterilisert den, mener du? Antar at TS ønsker et kull med kattunger, siden de ikke har gjort dette foreløpig. Kattungene som ikke skal beholdes, selges nok.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #20 Skrevet 20. juni 2016 1 time siden, Betty Blue skrev: Sterilisert den, mener du? Antar at TS ønsker et kull med kattunger, siden de ikke har gjort dette foreløpig. Kattungene som ikke skal beholdes, selges nok. har aldri vært borti noen som selger blandingskatter. å siden TS ikke har erfaring med drektig katt så vil jeg tippe at det ikke er en oppdretter vi snakker om her. "ville vel ha kattunger" det er så fjas som man kan få det. det er en grunn til at vi har for mye katter i detta landet. Anonymkode: 22872...b4d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå