Gå til innhold

"Reisekasse" i ferien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på ferie med Mr Drøm i sommer. Vi skal ha "reisekasse", mitt forslag. Vi kunne gjerne droppet den for min del, men jeg vil betale halvparten. 

Han ønsker at jeg legger igjen lommeboka hjemme, så han får lov å betale absolutt alt. Det er ikke aktuelt for meg. Vi skal reise rundt med hans bil, da den er mer komfortabel.

Så det store spørsmålet, hvordan skal jeg få vært 100% sikker på at jeg betaler like mye? Vi har bestemt oss for å ta ut penger og ha de i lommeboka hans. Vi skal betale alt kontant.

Det siste jeg vil bli husket for her i livet er å være en som utnytter han. Derfor er dette særs viktig for meg.

Anonymkode: 3cebe...939

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste måten jeg kan komme på er at dere tar ut lik pengeverdi (f.eks 10 000 kr hver, i sedler), tar binders på hver deres bunke, og fører regnskap over hvem som betalte hva, samt teller over pengene hver kveld. 

Det høres dog veldig slitsomt ut, hvorfor ikke takke ja til generøsiteten hans? Kanskje han føler seg bra hvis han får lov til å betale for deg :)

• Liker 1
Skrevet

Ikke vær så nøye på det, bare betal annen hver gang, så går det mer eller mindre opp av seg selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på ferie med Mr Drøm i sommer. Vi skal ha "reisekasse", mitt forslag. Vi kunne gjerne droppet den for min del, men jeg vil betale halvparten. 

Han ønsker at jeg legger igjen lommeboka hjemme, så han får lov å betale absolutt alt. Det er ikke aktuelt for meg. Vi skal reise rundt med hans bil, da den er mer komfortabel.

Så det store spørsmålet, hvordan skal jeg få vært 100% sikker på at jeg betaler like mye? Vi har bestemt oss for å ta ut penger og ha de i lommeboka hans. Vi skal betale alt kontant.

Det siste jeg vil bli husket for her i livet er å være en som utnytter han. Derfor er dette særs viktig for meg.

Anonymkode: 3cebe...939

Ta ut lik sum, legg pengene i hans lommebok.

Etter ferien deler dere de pengene som er igjen :)

Anonymkode: 00095...f66

• Liker 5
Skrevet

Hvis det er så viktig for deg å være 100 % sikker på at dere deler alt helt likt, er det ikke sikkert han er Mr Drømmemann etter ferien. Det høres stressende ut. Kan dere ikke betale annenhver gang da - kjøpe litt hver? La ham spandere middagen i blant så han får føle at han tar vare på deg, så betaler du tankingen på bilen osv i blant.

Hvorfor er du så redd for å bli husket som en som utnytter? Har du blitt det før? Har han mye penger / mye mer penger enn deg? Har du ikke tenkt det skal bli noe etter ferien, siden du allerede er bekymret for ettermælet ditt?

• Liker 2
Skrevet

Så stress å være så nøye på at alt blir likt! La ham nå betale og gi ham en flott overraskelse til bursdagen eller noe :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri i verden tatt ut hele reisekassen i kontanter og vandret rundt med den på meg. Mister dere lommeboka eller noen stjeler den, har dere tapt alt! Det er jo skikkelig risikabelt å gå rundt med masse cash på seg. Hvorfor i all verden vil dere ikke betale med kort da, som er mye tryggere???

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke stresset med noe reisekoffert! Må nok være mye bedre og bare dra kortet, samt heller betale annenhver gang, fyll litt diesel på bilen, osv.

Om han vil spandere på deg, så er jo det bare hyggelig! Heller det, enn å telle på krona likt.  Da hadde jeg fått fnat:p 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...