Gå til innhold

Kan selger kreve at jeg frasier meg en rettighet ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har klaget til selger etter å ha oppdaget mulige mangler i en leilighet som er under bygging. I klagen skrev jeg at jeg "forbeholder meg retten til å gjøre forholdet gjeldende som en mangel" etter bustadsoppføringsloven . Selger har nå gitt meg tilbud om en kompensasjon, men sier at jeg da må trekke tilbake forbeholdet mitt skriftlig. Kan selger kreve det ? Er ikke dette en rett jeg har etter loven ? Hva hvis jeg oppdager andre mangler ? Har ikke særlig lyst til å skrive noe slikt, men vil gjerne samtidig godta kompensasjonen uten å måtte lage mer styr ut av dette.

Anonymkode: 6c3bb...5e3

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du får kompensasjon for en spesifikk mangel er det naturlig at du frasier deg retten til å klage på dette igjen. F.eks hvis din klage gjelder størrelsen på badet og du får kr x i prisreduksjon grunnet dette, er det naturlig at du ikke kan klage på akkurat dette igjen. Det må likevel være lov å klage på manglende fall til slukne badet dersom dette oppdages senere. Det er derfor viktig at det står spesifikt hva med badet du er kompensert for, slik at det ikke omfatter ting du ikke har funnet enda.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Blondie65 skrev:

Hvis du får kompensasjon for en spesifikk mangel er det naturlig at du frasier deg retten til å klage på dette igjen. F.eks hvis din klage gjelder størrelsen på badet og du får kr x i prisreduksjon grunnet dette, er det naturlig at du ikke kan klage på akkurat dette igjen. Det må likevel være lov å klage på manglende fall til slukne badet dersom dette oppdages senere. Det er derfor viktig at det står spesifikt hva med badet du er kompensert for, slik at det ikke omfatter ting du ikke har funnet enda.

Takk. Det var klargjørende.

Anonymkode: 6c3bb...5e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...