Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har vært på ultralyd av limoren og eggstokkene mine, noe som resulterte i at jeg har fått vite at jeg produserer aaaaaltfor mye egg! Eggstokkene mine er visst omtrent "sprengte".. Noen som har vært borti det samme? Hva fikk dere eventuelt beskjed om?

Anonymkode: 4ab77...7bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hvor mange folikkler hum tellte på hver side?

dette er igrunn vanlig når vi er unge, og en av grumnen til at mange i tenårene har uregelmessige sykluser siden det er så mange egg tar det lenger tid før ett enkelt modnes. Antallet avtar ofte ettersom vi blir eldre, men ikke hos alle. I teorien skal det ikke ha noe å si, veldig mange har det slik uten problemer mens noen som har det slik har pcos, en hormonforstyrrelse som gjør drt vanskeligere å bli gravid og man får skjelden eggløsning.

Jeg har dette. Blei lett gravid med nr 1, men fikk etter hvert mer uregelmessige sykluser (dog ikke mer enn 40 dager som ikke er så ille). Blei ikke gravid med nr 2 uten prøverør. Men prøverør med så mange folikkler akkerede er ikke bare bare det heller. 

Hva sa gynekologen da?

Anonymkode: 4f367...be8

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvor mange folikkler hum tellte på hver side?

dette er igrunn vanlig når vi er unge, og en av grumnen til at mange i tenårene har uregelmessige sykluser siden det er så mange egg tar det lenger tid før ett enkelt modnes. Antallet avtar ofte ettersom vi blir eldre, men ikke hos alle. I teorien skal det ikke ha noe å si, veldig mange har det slik uten problemer mens noen som har det slik har pcos, en hormonforstyrrelse som gjør drt vanskeligere å bli gravid og man får skjelden eggløsning.

Jeg har dette. Blei lett gravid med nr 1, men fikk etter hvert mer uregelmessige sykluser (dog ikke mer enn 40 dager som ikke er så ille). Blei ikke gravid med nr 2 uten prøverør. Men prøverør med så mange folikkler akkerede er ikke bare bare det heller. 

Hva sa gynekologen da?

Anonymkode: 4f367...be8

Hun telte ikke foliklene som jeg fikk med meg, men sa det var helt stappa inni der. Jeg er 24 år, gikk på pilla i 8 år, men slutta i Oktober. Ikke sett noe til mensen enda :/ Har ikke pcos, fikk dette bekrefta av gyn. Gyn sa at jeg må vente og se om det er et egg som vil "ut" snart, så skal dit igjen i August for å sjekke videre. Hun nekta å sette meg på pergo da det kunne få alvorlige konsekvenser for både meg og en unge(hun hadde opplevd at det hadde blitt 5linger(!) ut av det, men de døde så ble en alvorlig abort). Så om jeg skal få pergo blir det null sex før jeg har fått ordentlig eggløsning og mensen igjen sa hun(noe som vil skje til høsten). Hun sa at det var som et tour de france lag(skal jo alltid være en leder på et lag, dette ville da vært eggløsningsegget), men hos meg "sykler" alle likt, det er ingen som tar ledelsen for laget for å si det sånn.. Jeg hadde dog et gult legme som hun sa mest sansynligvis var en eggløsning som hadde vært, men har enda ikke sett noe til mensen og dette er 3 uker siden nå..

Anonymkode: 4ab77...7bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...