Gå til innhold

Japan i sommerferien- Hvor bør man bo? Hva bør man se?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg (30 år) skal reise til Japan i sommerferien:D!! Tenker hvertfall Tokyo og Kyoto (men må jo innom flere byer også sikkert) ..

Er det noen som har noen anbefalinger til:

1. Områder å bo på som er litt roligere (mindre neolys og den slags...), men sentralt nok? Evt. hotell forslag som ikke er for dyre?

2. Tips til hva man bør se der? Aldri vært der før..

3. Hvilke andre byer enn de overnevnte bør jeg besøke og hvorfor??:)

Gleder meg til å høre svarene!!!

klem fra meg!

Anonymkode: f8d9f...417

Videoannonse
Annonse
Gjest Nordavind
Skrevet

Hei. Har kun vært i Tokyo så kan kun svare for denne byen.

Jeg bodde i området Akasaka, er relativt rolig der (ikke haug med skyskrapere, neolys etc). Likevel var det ganske greit å komme seg til "sentrum" med t-bane, bare noen få stopper.

Ting å gjøre.. det er bare å oppleve byen :)  shibuya-plassen, gå rundt i shinjuku området, dra til sky tree for å se utsikten over hele byen (verdt køen), gå i byens parker, besøke det berømte fiskemarkedet. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Nordavind skrev:

Hei. Har kun vært i Tokyo så kan kun svare for denne byen.

Jeg bodde i området Akasaka, er relativt rolig der (ikke haug med skyskrapere, neolys etc). Likevel var det ganske greit å komme seg til "sentrum" med t-bane, bare noen få stopper.

Ting å gjøre.. det er bare å oppleve byen :)  shibuya-plassen, gå rundt i shinjuku området, dra til sky tree for å se utsikten over hele byen (verdt køen), gå i byens parker, besøke det berømte fiskemarkedet. 

Takk for svar! Hvor mange dager tror du man bør ha i Tokyo (nok til at man får se det viktigste men ikke så lenge at du begynner å bli lei).

-TS

Gjest Nordavind
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Hvor mange dager tror du man bør ha i Tokyo (nok til at man får se det viktigste men ikke så lenge at du begynner å bli lei).

-TS

Jeg tror du får sett en del på én uke :) så kan du dra til en annen by etter det. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Nordavind skrev:

Jeg tror du får sett en del på én uke :) så kan du dra til en annen by etter det. 

Takk! Ja, tenkte 1 uke er nok:) Må man kjøpe tog/metrobillett fra norge???

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-TS

Du blir ikke lei tokyo, det er en alt for stor by med alt for mye å gjøre :)

Gjest Nordavind
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Ja, tenkte 1 uke er nok:) Må man kjøpe tog/metrobillett fra norge???

Du kan sikkert kjøpe togbilletter herfra hvis du vil. Metrobillett kan du lett kjøpe der i automat og bare fylle på penger.

Skrevet

Da jeg var der bodde vi på Hotel Imperial i Ginza-området, men det er ganske dyrt. Mitt anbefaling er å ikke besøke dyrehagen i Ueno parken, fordi en del av innhegningene er skikkelig triste. Vi hadde dessverre ikke sjekket ut TripAdvisor på forhånd, så vi oppdaget det ikke før vi var der inne. Besøk fiskemarkedet og tunfiskauksjonen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...