AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 Jeg er helt for at barn har to foreldre, og at barn har godt av å kjenne egne foreldre. Men hva med ekstremtilfellene? Voldtekt, mishandling, små babyer, større barn som ikke vil osv... Når er det ok å motarbeide eller nekte samvær? Anonymkode: f4cfc...164
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #2 Skrevet 19. juni 2016 Jeg tenker det blir når samvær med forelderen er til skade for barna. Enten fysisk eller psykisk. Anonymkode: 8a0b7...9e8 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det blir når samvær med forelderen er til skade for barna. Enten fysisk eller psykisk. Anonymkode: 8a0b7...9e8 Hva hvis det KAN være til skade for barnet? F.eks en far som er heavy alkoholiker og nekter behandling. Men vet jo ikke om han kommer til å holde seg edru eller ikke. Anonymkode: f4cfc...164
Zienna Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det blir når samvær med forelderen er til skade for barna. Enten fysisk eller psykisk. Anonymkode: 8a0b7...9e8 Enig. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis det KAN være til skade for barnet? F.eks en far som er heavy alkoholiker og nekter behandling. Men vet jo ikke om han kommer til å holde seg edru eller ikke. Anonymkode: f4cfc...164 En heavy alkoholiker vil ofte så absitenser om hen ikke drikker. En person som har abstinenser vil som oftest være om ikke skadelig, men i alle fall en påkjenning for barna. Anonymkode: 8a0b7...9e8 1
Zienna Skrevet 19. juni 2016 #6 Skrevet 19. juni 2016 At barnet er lite eller at større barn ikke vil, er ikke ekstremtilfeller. Om ikke baby er avhengig av pupp, så kan såklart en pappa ha ansvaret for barnet. Større barn som ikke vil, skriver du.. Mitt eldste barnebarn har 50/50, men ingen av foreldrene har noensinne gitt henne noe valg. Èn uke hos mamma, og èn uke hos pappa, slik er det bare. Hun er snart 14, og slik har det vært siden hun var 4. Hun sier i dag at hun er glad at hun slapp å bestemme
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #7 Skrevet 19. juni 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det blir når samvær med forelderen er til skade for barna. Enten fysisk eller psykisk. Anonymkode: 8a0b7...9e8 Hvis far voldtok mor, så bør mor la far få se sin halvannet år gamle sønn som var resultat av voldtekten? Hvordan skal samværet foregå, hvordan skal far introduseres? Mor vil jo ikke se mannen, ikke familien hennes heller. Anonymkode: f4cfc...164 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #8 Skrevet 19. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis far voldtok mor, så bør mor la far få se sin halvannet år gamle sønn som var resultat av voldtekten? Hvordan skal samværet foregå, hvordan skal far introduseres? Mor vil jo ikke se mannen, ikke familien hennes heller. Anonymkode: f4cfc...164 Den situasjonen her må du nesten spørre familievernkontoret, eller hvem de nå enn er som bestemmer samvær om Anonymkode: 8a0b7...9e8
Carrot Skrevet 19. juni 2016 #9 Skrevet 19. juni 2016 Når samvær ikke er til barnets beste kan man jobbe mot samvær, da gjerne ikke ved å være "vanskelig" men ved å bruke de instanser og midler man har f.eks Barnevern, helsesøster, skole osv.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #10 Skrevet 19. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den situasjonen her må du nesten spørre familievernkontoret, eller hvem de nå enn er som bestemmer samvær om Anonymkode: 8a0b7...9e8 Familievernkontoret bestemmer ingenting, de har ingen myndighet. De er kun et sted hvor foreldrene kan møtes, få opplyst regler og hvor de forsøker å få foreldrene til å bli enige. Det er faktisk ingen man kan spørre, hvis ikke barnevernet allerede er inni bildet (og det er de jo som oftest ikke). Anonymkode: f4cfc...164
Minlillesky Skrevet 19. juni 2016 #11 Skrevet 19. juni 2016 Familievernkontoret kan hjelpe dere med å kunne prate sammen. Dere kan jo prate alene med mannen/kvinnen på familievernkontoret og sette dere sammen etterpå og ja..prate, finne løsninger etc. En tredjeperson ser saken med andre øyner, og kan faktisk hjelpe dere på en eller annen måte. Advokat tar man som siste utvei.. Finn en eller annen å prate sammen med, for å kunne prate sammen om dette og finne en løsning. Det burde dere klare fint om samarbeidet deres er så godt som du skriver..
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #12 Skrevet 19. juni 2016 1 minutt siden, Minlillesky skrev: Familievernkontoret kan hjelpe dere med å kunne prate sammen. Dere kan jo prate alene med mannen/kvinnen på familievernkontoret og sette dere sammen etterpå og ja..prate, finne løsninger etc. En tredjeperson ser saken med andre øyner, og kan faktisk hjelpe dere på en eller annen måte. Advokat tar man som siste utvei.. Finn en eller annen å prate sammen med, for å kunne prate sammen om dette og finne en løsning. Det burde dere klare fint om samarbeidet deres er så godt som du skriver.. Hvor i alle dager skriver jeg at det er et godt samarbeid? Det er vel heller det stikk motsatte. Og vi har vært til mekling, uten å komme i nærheten av et resultat. Jeg kan ikke forklare saken, fordi den er spesiell og gjenkjennelig. Prøver å gi eksempler på lignende saker. Anonymkode: f4cfc...164
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #13 Skrevet 19. juni 2016 Hvis moren mishandler barna så synes jeg det er greit å motarbeide samvær. Anonymkode: ac9ed...c38 1
jabx Skrevet 19. juni 2016 #14 Skrevet 19. juni 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt for at barn har to foreldre, og at barn har godt av å kjenne egne foreldre. Men hva med ekstremtilfellene? Voldtekt, mishandling, små babyer, større barn som ikke vil osv... Når er det ok å motarbeide eller nekte samvær? Anonymkode: f4cfc...164 Da motarbeider du ikke. Da involverer du de relevante myndigheter.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #15 Skrevet 19. juni 2016 2 minutter siden, jabx skrev: Da motarbeider du ikke. Da involverer du de relevante myndigheter. Ja, men nå er det slik at selv om man f.eks går til politianmeldelse, skal saken etterforskes. Det kan ta mange måneder. Hvis man er heldig, har de tilstrekkelig bevis til å ta ut tiltale (hva hvis saken henlegges?), deretter tar det mange måneder før saken kommer opp for retten. Personen kan frifinnes, selv om han er skyldig, hvis bevisene ikke holder. Hva med tiden imellom anmeldelse og dom? Hva hvis personen frifinnes? Anonymkode: f4cfc...164
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå