Gå til innhold

Barnevakt til 2-3 uker gammel baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det innafor å ha bv for barnet når det kun e 2-3 uket gammel, for at foreldrene skal på fest? Datteren til samboeren til min far fikk som nevnt baby for 2 uker siden. Forrige helg da barnet var 1uke gammel sov h*n borte for mor trengte å sove ute, denne helgen hadde barnet tydeligvis bv, men om barnet sov over er jeg usikker på, da va foreldrene ute, neste helg skal vinha barnet på overnatting, for fore!drene skal ut på noe. 

Jeg mener selv det er urimelig et par timer hadde gjerne gått men ikke over natten. Og jeg er redd for at dette kommer til å skje litt fremover, tørr heller ikke å si noe imot, for da blir det bare sjau. Og denne avgjørelsen har samboeren tatt helt alene, og kommer etterpå at barnet skal være hos oss. Hva mener dere, nå er det innafor å sende barnet på overnattning? 

Anonymkode: 26b99...88e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei nei nei! Uffda, det er jo bare trist synes jeg, at hun ikke koser seg med babyen, også bare 2-3 uker gammel! Nei, det hørtes ikke normalt ut rett og slett.

Jeg var ikke borte fra mitt barn før h*n var 2 år når h*n selv hadde lyst å sove over hos besteforeldre

Anonymkode: e9ff1...78d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ok

Anonymkode: 15a29...7f8

• Liker 8
Skrevet

Ikke ok med en så liten baby. Huff nå ble jeg trist!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg er opp til foreldrene å avgjøre.

Anonymkode: aa17f...182

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ok

Anonymkode: 781e4...28f

• Liker 3
Gjest Fjotteri
Skrevet

Dette er overhodet ikke greit tenker jeg.

Med mindre det er snakk om at moren er alvorlig syk og trenger avlastning av hensyn til helsen.

Skrevet

Vi var knapt utenfor huset den første måneden. Ungen var over et halvt år før mor og barn var borte fra hverandre på natten. 

Jeg mener spebarn perioden er unik  og da får man heller gi avkall på noe. 

Vi var også i selskap, men bare der det var ok å ta med barnet. Så lenge mor ammet, drakk hun ikke, og siden jeg kjører, ble det selvsagt ikke noe på meg heller. Men det går bra å ha det hyggelig uten å drikke. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Baby var litt over en mnd før jeg var utenfor huset uten, men da var far hjemme. Fem måneder før første barnevakt (ikke foreldre) og åtte måneder før første natt uten meg.  

Mange syntes dette var tidlig, men jeg syntes det var helt ok. Det kommer jo mye an på barnet og hvor trygt det er. Det har gått helt fint hver gang. 

Anonymkode: 2765a...a1c

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes de burde holde seg hjemme med barnet!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gjør sikkert ikke noe fra eller til for ungen så lenge den er trygg og får mat og stell, men syns ikke det virker som normal adferd fra foreldrenes side. Noe mangler og det skurrer kraftig.

Anonymkode: c4902...289

• Liker 2
Skrevet

Nope - ikke OK overhode, kan ikke tenke meg en enste god grunn for å måtte ha barnevakt til en så liten skatt. Ingen, da tar man med barnet og tilpasser seg. Til og med om man blir innlagt på sykehus kan så små barn bli med i de aller fleste normale tilfeller - så for at dette skal være OK snakker vi om en helt spesiell setting, IKKE "fest" 

• Liker 4
Skrevet

Nei, ikke normalt. 

Jeg ville aldri i verden sagt ja til å passe et så lite barn (med mindre det var snakk om sykehusinnleggelse eller lignende, hvor mor var helt ute av stand til å ta seg av barnet og far måtte reise langt for å besøke på sykehus, men selv da syntes jeg far burde vært sammen med barnet)

• Liker 4
Skrevet

Ikke greit i det hele tatt.  Høres uansvarlig ut i mine ører.  

Du må regne med at dette fortsetter, så sjauen er du nødt til å ta.  Snakk med samboeren din, og spør om han har tenkt det slik at dere skal være barnevakter hver helg framover.. 

• Liker 2
Skrevet

Ikke greit! Kunne du ikke sagt noe til faren din? Her kom mamma en til to ganger i uken og trillet lille fra hun var ca 4 uker gammel, hjalp til med husarbeid og mat så jeg kunne sove litt. Ville ikke sendt hun på overnatting så tidlig 😳 Her var besteforeldrene mine barnevakt for første gang når lille var 7 mnd. Det var i 5 timer og de var hjemme hos oss og vi var ikke langt unna. Første overnatting var lille 9 mnd, også hjemme hos oss. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Zienna skrev:

Ikke greit i det hele tatt.  Høres uansvarlig ut i mine ører.  

Du må regne med at dette fortsetter, så sjauen er du nødt til å ta.  Snakk med samboeren din, og spør om han har tenkt det slik at dere skal være barnevakter hver helg framover.. 

Det er ikke min samboer, mn samboeren til min far. TS

Anonymkode: 26b99...88e

Skrevet

Det er ikke greit i det hele tatt, kanskje hun har fødselsdepresjon? 

• Liker 1
Skrevet

Så små barn skal ikke være uten den eneste personen i verden de er trygg på, mammaen sin. Dette går utover tilknytningen og er skadelig for barnet.

Hvis jeg forsto deg riktig, så har din samboer sagt ja til at dere skal være barnevakt neste helg? Det hadde jeg glatt sagt at jeg vil ha ingenting med å gjøre, så samboer får ordne alt. Hvis barnevernet får vite dette, så kan det bli baluba.

En grunn til å si nei er av hensyn til barnet. En annen grunn, er for å lære mor å ta seg sammen, hun har valgt å få et barn så da får hun se til å passe på det selv også. Kun sykdom er godkjent grunn, fest så absolutt ikke.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...