Gå til innhold

Trengte ikke godkjenne med signatur?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg kjøpte noe på et marked i dag, og fikk opp at jeg måtte godkjenne med signatur. Det betyr med andre ord at de 50 kr. ikke forsvinner fra mitt disponible beløp før de har levert inn rapporten hvor regningen med signaturen står er banken ihende?

Med andre ord så vil de aldri kunne dokumentere at jeg har godtatt å bli belastet for den gitte summen, fordi jeg aldri har signert? Spurte to ganger men de var fast bestemt på at jeg ikke skulle trenge å signere noe... det betyr at jeg fikk noe gratis?

Anonymkode: c50a9...b61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blir nok trekt, men du kan jo bestride det bare for å være ett prinsipielt rasshøl.. :-)

• Liker 4
Gjest SuperSonic
Skrevet

Pengene blir trukket uansett. Men skulle du motsi kjøpet, så kan du kreve bevis for at kredittkortet ditt ble brukt, og da er signatur et bevis at du har brukt det. 

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg kan faktisk gå til rettsak på 50 kr. og risikere å få en erstatning på enda mer, siden signaturen aldri ble gitt?

Denne handelen var altså basert på godhjertet dumsnill naivitet? (Også kalt handel basert på tillit og troskap til mennesker).

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg kan faktisk gå til rettsak på 50 kr. og risikere å få en erstatning på enda mer, siden signaturen aldri ble gitt?

Denne handelen var altså basert på godhjertet dumsnill naivitet? (Også kalt handel basert på tillit og troskap til mennesker).

Njaa. De har deg nok på overvåkningsbilder så du vinner nok ikke noen rettsak.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror neppe utemarkeder operer med slik overvåkning, men har ikke tenkt å ta det videre selv om jeg da kunne gjort det.

Når vil disse pengene bli trukket? Er jo veldig lite praktisk å bare PLUTSELIG om alt fra en dag/uke/mnd./år mister 50 kr.

Plutselig sitter jeg der med 50 kroner 3 dager før lønning, også mister jeg alt...

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror neppe utemarkeder operer med slik overvåkning, men har ikke tenkt å ta det videre selv om jeg da kunne gjort det.

Når vil disse pengene bli trukket? Er jo veldig lite praktisk å bare PLUTSELIG om alt fra en dag/uke/mnd./år mister 50 kr.

Plutselig sitter jeg der med 50 kroner 3 dager før lønning, også mister jeg alt...

Hææææ? Går du konkurs av 50 kroner om det blir trukket om feks en mnd uten at du vet om det??

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Femti kroner mer eller mindre på konto er vel ikke så stort beløp at du går konkurs.

Det går fint antrekk å disponere pengene på kontoen din slik at du til enhver tid har et slik beløp til disposisjon ihvertfall til det blir trukket på kontoen. 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...