Gå til innhold

Hvilke fine interiørartikler har du/ønsker du deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er i ferd med å flytte snart, og trenger litt inspirasjon. Hvilke fine interiørartikler har du hjemme? Eller hvilke ønsker du deg, om du ikke har tatt deg råd til dem ennå? Vaser, puter, ting og tang hjemme....

Trenger litt inspirasjon. Legg gjerne ut lenker og bilder :)

Jeg har fått et par grå Hammershøi vaser fra Kähler av min far, og inspirert av det har jeg kjøpt meg en stabel middagstallerkener i samme serie:

http://www.cahetu.no/kahler-hammershoi-middagstallerken-hvit

Endret av Million
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Faktisk så jeg de keramikklampene fra KAhler syns de er veldig fine, men så ikke ut til at man får tak i de i Norge, utenom oslo kanskje? Imorgen blir det antagelig kartell cindy flamingo på meg, jeg har en ting for lamper.

Anonymkode: e5a1a...720

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også en "lampedame" :-) Men med beslutningsvegring tar det jommen tid å få lampene på plass. Har drømt om leselamper fra bestlite til sofaen lenge. I overetasjen er det et trapperom med høy takhøyde. Her har det veksla mellom to-tre ulike alternativer. Husker ikke helt hva de heter, men enten den som er som en lysende kule (glow ball? Ball? Snow ball? Noe sånt;)) eller en med sånne perlemorskjell. 

Anonymkode: 44936...145

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp kjøpt den gule lampa i hjørnet på kremmerhuset. De lys turkise putene fra samme butikk. Slik retro stol har jeg ønsket meg lenge. Kjøpte den på finn.no. stockholm-sofaen fra Ikea likeså. 

JEG synes jeg har det kjempekoselig, men har inntrykk av at folk får spader av annet enn hvitt og grått 🙈

20160616_134702.jpg

Anonymkode: f2a0a...cb5

• Liker 19
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp kjøpt den gule lampa i hjørnet på kremmerhuset. De lys turkise putene fra samme butikk. Slik retro stol har jeg ønsket meg lenge. Kjøpte den på finn.no. stockholm-sofaen fra Ikea likeså. 

JEG synes jeg har det kjempekoselig, men har inntrykk av at folk får spader av annet enn hvitt og grått 🙈

20160616_134702.jpg

Ah, veldig koselig og personlig stue, synes jeg. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Frida skrev:

Ah, veldig koselig og personlig stue, synes jeg. 

Takk 😊

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

20160616_134702.jpg

Kjempefint! Likte spesielt godt stolen og teppet :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, kokkos skrev:

Kjempefint! Likte spesielt godt stolen og teppet :-)

Det har jeg til alt overmål heklet selv 😀

• Liker 6
Skrevet

Skal snart flytte inn i hus. Ønsker meg fine lamper (over spisebord, i trappa hvor det Er høyt under taket )og skikkelige spisestoler.  

Skrevet (endret)

Jeg ønsker meg denne vasen, Dagg fra Svensk Tenn. Fyller 40 neste uke og nærer ett håp. ;)

https://cdn1.cdnme.se/4037196/6-3/bhgthrfj_5210c62f9606ee57ec1ad088.jpg

Ellers ønsker jeg at den gamle, men lille og slitne Philips kjøkkenmaskinen skal ta kvelden, for å få ny:

Ankarums Assistent (ev nye Elektroux Assistenten): http://api.tretti.com/images/items/250/71779.jpg

Vi "behøver" te-kopper: Jeg vil ha disse fra Rörstrand, swedish grace, men min mann vil ha tynne te-kopper.

https://www.designonline.se/Products/sek1/Kitchen_Dining/Mugs+%26+Cups/12276/Swedish+Grace+mugg+30+cl&VariantId=01

Har:

Har disse fra Oscar &Clothilde som kaffekopperhttp://www.oscarclothilde.com/produkter/dukning-servering/koppar-muggar/koppar-midgard

Vinglass (ulike sorter), champagneglass og sånt, pluss bestikk er noe vi har invistert i etter hvert som vi har hatt råd. Er som gull i hverdagen å drikke av fine kopper og bruke fint bestikk (klassise fra WMF) og servise (villeroy&boch)!

Vi kjør etter mottot: alt skal i oppvaskmaskinen og alt skal brukes. 

Siste kjøp som jeg er superfornøyd med: Hemtex sin nye serie av kjøkkenhanduker/grytelapper.

http://www.hemtex.se/article/arc_bergen_50x70cm_kitchentowe?attr1_id=158

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ønsker meg to slike lamper som dette til soverommet, en gul og en oransje, som skal henge ved hver sitt hjørne av dobbeltsenga.  De er dyre, så jeg følger med på finn.no i håp om å gjøre et varp. 

Ellers ønsker jeg meg et kelimteppe i rustfarger og dempet gult til tv-stua OG ny 3-seter i blågrønn fløyel til stua. Har også sett to stoler som vil matche sofaen. 

Men jeg er slik at jeg lett ombestemmer meg, så innen jeg skal anskaffe meg noe, så kan jeg ha sett noe helt annet :)   

verner-panton-flowerpot-pendant-flowerpot-yellow.jpg

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

20160616_134702.jpg

Nydelig stol, og passer veldig fint til sofaen :)  De lampene fra Kremmerhuset er flotte, men dessverre har venninnen min kjøpt gul, så jeg må stå over..

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

20160616_134702.jpg

Den lampen har jeg også! Den er dritgul ;)  Jeg har nesten lik sofa også. Kunne fint hatt det bortimot likt som deg :)

TS: Hammershøi-serien er skikkelig kul. Kan lett kombineres med både lett og grove materialer.

@Zienna Her har du lampen din til 569:

http://www.voga.com/no/belysning/tak/verner-panton-flower-pot-light-20.html

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, MapleSirup skrev:

Den lampen har jeg også! Den er dritgul ;)  Jeg har nesten lik sofa også. Kunne fint hatt det bortimot likt som deg :)

TS: Hammershøi-serien er skikkelig kul. Kan lett kombineres med både lett og grove materialer.

Det spørs hvor dritgul du mener. Jeg har siklet på denne lenge - fra forrige utgave. Den var knallgull og kostet 1599. De har kommet med en ny modell nå. Bittelitt annerledes, dypere gul og koster 1999. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs hvor dritgul du mener. Jeg har siklet på denne lenge - fra forrige utgave. Den var knallgull og kostet 1599. De har kommet med en ny modell nå. Bittelitt annerledes, dypere gul og koster 1999. 

Ja, det er den nye jeg har. (Håpet du tok ordspillet på at gult er kult.) Ønsket meg den første gang jeg så den, men det passet ikke da.

Skrevet
2 timer siden, MapleSirup skrev:

Takk, Maple!  Problemet er bare at de ikke har den i verken gult eller oransje :)  Fant faktisk en oransje på finn.no i dag, så jeg krysser fingrene.

Skrevet
5 minutter siden, Zienna skrev:

Takk, Maple!  Problemet er bare at de ikke har den i verken gult eller oransje :)  Fant faktisk en oransje på finn.no i dag, så jeg krysser fingrene.

Håper du finner! De hadde oransje tidligere. Sikkert utsolgt. BIllig er det der ihvertfall. Det er gøy å ha et designikon eller to i hjemmet sitt :) 

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har lampa Norm 69 (fra room21.no) over spisestuebordet, og synes den gjør mye for interiøret!

IMG_4091.JPG

• Liker 2
Skrevet
Den Monday, June 20, 2016 at 21.13, Zienna skrev:

Jeg ønsker meg to slike lamper som dette til soverommet, en gul og en oransje, som skal henge ved hver sitt hjørne av dobbeltsenga.  De er dyre, så jeg følger med på finn.no i håp om å gjøre et varp. 

Ellers ønsker jeg meg et kelimteppe i rustfarger og dempet gult til tv-stua OG ny 3-seter i blågrønn fløyel til stua. Har også sett to stoler som vil matche sofaen. 

Men jeg er slik at jeg lett ombestemmer meg, så innen jeg skal anskaffe meg noe, så kan jeg ha sett noe helt annet :)   

verner-panton-flowerpot-pendant-flowerpot-yellow.jpg

Hvis du skulle slumpe til å bo i Oslo så fort deg en tur på Futura ved Olaf Ryes plass! Jeg var der for et par dager siden, og da hadde de litt redusert pris på utgående farger på denne lampa. Eventuelt ringe dem å høre :-) Skal sies at jeg ikke beit meg i merke nøyaktig hvilke farger som lå på tilbudsbordet, annet enn at det var mange veldig fine.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, kokkos skrev:

Hvis du skulle slumpe til å bo i Oslo så fort deg en tur på Futura ved Olaf Ryes plass! Jeg var der for et par dager siden, og da hadde de litt redusert pris på utgående farger på denne lampa. Eventuelt ringe dem å høre :-) Skal sies at jeg ikke beit meg i merke nøyaktig hvilke farger som lå på tilbudsbordet, annet enn at det var mange veldig fine.

Takk for tipset!  Jeg ringer dit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...