Gå til innhold

Dere mer og mindre ensomme, enslige, hva skal dere gjøre i sommer?

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
Skrevet

Først: ante ikke hvilken kategori jeg skulle ta det i! Singelliv og dating, hobby og fritid, reiseliv og Norge, vennskap, samliv, whaat?

*Mer og mindre ensomme (fordi vi ikke trenger å konkurrere om å ha færrest venner for å svare på dette, vil bare ha tips og innspill jeg, og kanskje noen har behov for å dele litt hvor stusselig sommeren ser ut akkurat nå).

Dere som ikke skal til Ibiza med vennegjengen eller skal ha familieferie 3 ukers til ende, som på en måte kan synes det er litt kjipt med ferien, ikke fordi dere ikke trenger ferie, men fordi det betyr at du blir litt mer ensom enn du er til ellers da du i det minste møter kollegaene. Eller dere som hadde planlagt ferie med kjæresten, men så endte opp som single i stedet, og nå ikke har så mange planer. Dere som føler at alle andre har noen å reise med, mens dere må krype til deres kjære mor og høre om hun blir med en tur til Sverige. (Ikke at det er dårlig altså!) Hva gjør dere for at denne ferien skal bli spennende og god? Hva skal dere for å lade batteriene og få det meste ut av sola og sommeren og friheten i ferien? 

Del tips og triks, og planer, det som skal til for å gjøre den sommeren skikkelig bra. Og for all del, hvis ting er litt sårt, og man trenger å sutre litt fordi man kjenner seg ensom, og som at alle har planer, del for all del det også, og forvent at andre prøver å muntre dere litt opp. 

Jeg selv hadde virkelig tenkt at dette skulle bli den beste sommeren hittil, det føltes sånn i april, at denne sommeren, fyfasan, den skal bli bra. Men så skjedde livet, og det ble ikke helt sånn. Men jeg har ikke tenkt å gi slipp på at denne sommeren skal bli den beste. Vet at med å sikte høyt gir jeg meg selv større sjanse for å feile, men det gir meg også større sjanse for å lande i trærne, eller hva søren man sier. 

Fine ting å gjøre alene, positive holdninger som gjør alt litt lettere, hva som helst, det som funker for deg! 

Mvh Rainstorm :hjerte: 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grille med moren min, gå i sentrum, bake, spise is, se serier, bytte ut møbler i stua, shoppe, trene ja.... Kommer til å finne på mye med moren min i alle fall. :) 

Anonymkode: 11c94...498

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grille med moren min, gå i sentrum, bake, spise is, se serier, bytte ut møbler i stua, shoppe, trene ja.... Kommer til å finne på mye med moren min i alle fall. :) 

Kan jeg spørre hvor gammel du er? 

Du virker å ha et veldig positivt på sommeren da! Tror kanskje mitt problem er at jeg forventer jeg skal gjøre mer spesielle ting, og ikke de tingene som jeg kan gjøre til hverdags ellers. Få påfyll av nye opplevelser på en måte. Kanskje det er noe med innstillinga mi. :P 

Skrevet

Sitte på sofaen og glo på KåGe.  

• Liker 5
Gjest supernova_87
Skrevet (endret)
5 timer siden, Silfen skrev:

Sitte på sofaen og glo på KåGe.  

Edit: jeg bomma, jeg bomma, med ... ja, jeg svarte kjipt, men ingen onde intensjoner. 

Endret av Rainstorm
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal en tur med min far til utlandet, Får besøk av min mor. Prøver også å få broren min til å komme på besøk, men han er vanskelig å ha med å gjøre :P 

Jeg har vært lite på fjelltur her jeg bor nå, så hvis helsa tillater det har jeg tenkt å ta meg noen dagsturer :) 

Anonymkode: f15b0...5c2

Skrevet

:fnise: Jeg skal faktisk besøke min mor. 

Hun bor langt unna og sommerferien er en av de få gangene jeg faktisk har tid til å komme meg dit. Håper å få litt tid før eller etter besøket da, og da har jeg planer om å prøve en liten turisthyttevandring på noen få dager i fjellheimen. Det har jeg nemlig aldri prøvd før. 

Andre år så har jeg tatt meg en ukes bilferie før familiebesøket, eller jeg har reist en ukes tid til utlandet (storby eller vennebesøk). Et år reduserte jeg sommerferien litt og tok meg en ukes charterferie litt lenger utpå høsten. 

Skrevet

Men du spurte hva vi skulle gjøre i sommer og det er jo det jeg skal gjøre.  Sier jo ikke at det er en drømmeferie. 

• Liker 3
Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

...

Endret av Rainstorm
Gjest Rose11
Skrevet

Tar ting som det kommer. Har ingen planer i sommerferieien. Jeg kommer nok til å dra på stranda, gå i byen og høre på musikk,  på hytta til foreldrene mine når de skal dra oppover osv. Det er deilig å ikke ha faste planer. Ta ting på sparket :) 

AnonymBruker
Skrevet

Velger å svare ut fra når barna er hos far, siden tiden med dem er fylt opp med planer. Jeg har tenkt meg på kino om det blir dårlig vær. En diger pose smågodt bare til meg, en film jeg ikke føler er et kompromiss. :P Ellers skal jeg male (hobby), nyte sola, tusle rundt som "turist" i egen by, og ta små snarturer til andre byer. F.eks Gamlebyen i Fredrikstad. Drar med tog, tar en drøy time, det går (gratis) ferge ikke langt fra togstasjonen og over til Gamlebyen. Gå på kafé, kikke i krimskrams-butikker og fotografere litt. :tommel: Skal utforske andre "folden" litt også, nærmere bestemt Larvik. Satser på at det går tog dit og, så jeg kan ta et par glass øl før jeg vender nesa hjem. :ler: 

Ut over det skal jeg late meg i sola og ta ting litt som de kommer. Blir mer enn nok farting med barna. 

Anonymkode: 70b10...bf9

• Liker 2
Skrevet (endret)
18 minutter siden, Rainstorm skrev:

Ja, jeg tenkte på det, at du kanskje kun svarte på overskriften og ikke resten av innlegget. 

Men er det ikke mer du ønsker å gjøre? Blir du tilfreds av å gjøre det du skrev? Vil liksom bare ha inspirasjon til positive, oppløftende, spennende ting man kan få ut av ferien, selv om man ikke har drømmeferien, eller flust av folk rundt seg. :P Mente ikke å misforstå deg! 

Hun har da lest HELE innlegget ditt! Synes det er rart du må le av hva hun skriver. Eller er bare tråden for innspill til DEG som du kan få oppmuntring av? Svettsex på stranden med kjærste er jo en feriehøydare. Skjønner at du synes alt annet blir stusselig.

Tror ikke jeg skal utlevere ferieplanen i denne tråden. HAha lizzom.

Endret av Uhørt
  • Liker 2
Gjest EpleDrue
Skrevet

Skal på biltur nedover Europa, ellers blir det å besøke familien. Har også meldt meg på marathon som jeg gleder meg veldig til. :) 

Liker at jeg står fritt til å gjøre akkurat det jeg selv vil. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du at for meg som har mistet min mamma så virker dette som drømmeferien! Mor datter bånd er noe helt spesielt.

Anonymkode: 57ae0...167

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, EpleDrue skrev:

Skal på biltur nedover Europa, ellers blir det å besøke familien. Har også meldt meg på marathon som jeg gleder meg veldig til. :) 

Liker at jeg står fritt til å gjøre akkurat det jeg selv vil. 

Oppfordrer deg til å ta @Rainstorm med på fisketur

Anonymkode: ddccd...9bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del planer senere på sommeren, men har også en god del uker med mye alenetid nå i starten. Så jeg har bestemt meg for at nå skal jeg ta minst tre turer i uka. Har fine turmuligheter rett utenfor døra og trenger virkelig å komme meg i litt bedre form.

Har som oftest ikke noe problem med å gjøre ting alene, så gjør mye av det jeg ellers ville gjort med andre, spise ute, gå på shopping, ta bussen til et sted hvor jeg ikke har vært før, se gode filmer/serier og lese gode bøker, lage ekstra god mat, ting jeg ofte ikke har tid til å gjøre ellers. Ikke de store eventyrene, men det får så være.

Anonymkode: 08d45...5c6

AnonymBruker
Skrevet

Skal ingenting. Har ikke hatt noen å reise med siden sommeren 2009.. Livet mitt har stått på pause pga langvarig sykdom. Da mister man venner og nettverk. Helt ærlig er det jævlig deprimerende uansett hvor mye man kan finne på alene og tenke positivt. La oss kalle en spade for en spade liksom. Ikke lett å være ufrivillig ensom i sånne tider.

Anonymkode: 12df2...c0c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Rainstorm skrev:

Kan jeg spørre hvor gammel du er? 

Du virker å ha et veldig positivt på sommeren da! Tror kanskje mitt problem er at jeg forventer jeg skal gjøre mer spesielle ting, og ikke de tingene som jeg kan gjøre til hverdags ellers. Få påfyll av nye opplevelser på en måte. Kanskje det er noe med innstillinga mi. :P 

Jeg er bare 23 år. Jeg prøver så godt jeg kan med å ha en positiv innstilling ang sommeren. Har hatt så høye forventninger før, og jeg vet derfor at jeg må sette pris på de små tingene. Har ikke flere venner enn sist år og heller ikke året før der, så har lært meg å kose meg i mitt eget selskap. Og om det skjer noe hyggelig og uforventet i sommer, så skal jeg bare ta det med et enda større smil. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du at for meg som har mistet min mamma så virker dette som drømmeferien! Mor datter bånd er noe helt spesielt.

Anonymkode: 57ae0...167

Klem til deg. Jeg setter så utrolig stor pris på moren min. Hun er 50 år og jeg er 23 år, så vi liker stort sett det samme. Og når jeg ikke har noe særlig med venner, så er jeg glad for at jeg har moren min. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som innlegg # 17, jeg er kronisk syk og singel, men har de siste 3 år tatt meg to weekendturer i løpet av sommerhalvåret, 1 ukes opphold hver gang, så jeg får god tid til å oppleve og bli kjent med byen uten stress. Storkoser meg med det. Skulle gjerne hatt min mor med, men dessverre lever hun ikke lengre.

Anonymkode: 720de...9aa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...