Gå til innhold

Far skriver rabiate ting på nett og til mege

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke andre ord for det. Beklager om det støter noen.

Litt bakgrunn: Vi har vært skilt i 6 år,barna bor hos meg. Han har begrenset samvær,noe har vært med tilsyn.

Han ønsker mer samvær,har blitt nektet dette/ikke anbefalt av fvk og barnevern. 

Jeg har blokkert ham i enkelte sosiale medier,etter han stadig oppsøkte meg og skrev stygge ting/logget inn på min mail/prøvde bytte passord hos meg osv. 

Jeg opplever ham som ustabil,uten at det er opp til meg å  karakterisere ham.. 

Hovedproblemet nå er at han skriver mye stygt på nett. Ikke om barna,men om meg,om barnefordeling,politikk,sex.. Mye drøye ting. Legger ikke ut konkrete ting her,det søker han vel opp. 

Jeg vet dette fordi vi har felles venner som ser dette og som har sendt en del screenshot. Den en ene profilen hans er også åpen for alle. 

Det aller verste står gjerne bare over natta/utpå formiddagen. Tror han skriver det i fylla og sletter når hsn rr edru. Dette er gjerne midt i uka.

Barna er så store at de snart kan være på sosiale medier selv. De bruker også Google,og har i alle fall googlet meg.

Å stenge Google er ingen vits,de har tilgang på nett hos venner og på skolen osv. 

Hva i all verden gjør jeg.? Nå er de for små til Facebook osv,men når de er gamle nok kan jeg ikke nekte dem å være venn med faren der. 

Fvk er lite til hjelp,de sier han må tenke på at han er en rollemodell osv,men ham mener at ytringsfriheten står så sterkt i Norge,det er hans rett,jeg/andre overvåker ham osv. 

Hjelp mottas med takk. 

Og bare sånn til info. Jeg er veldig anonym av meg,deler og skriver minimalt i sosiale medier. Ingen stillingskrig her,altså. 

Anonymkode: 9076b...bbd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff, det hørtes skikkelig stusslig ut. Nei, jeg tror dessverre ikke det er så mye du får gjort med akkurat han og hans skriverier, han har jo lov til å uttrykke seg og de sterkeste forkjemperne av ytringsfriheten her i landet er typisk desom bare gnåler om helt snåle saker. Det du heller kan håpe på er at barna er fornuftige nok til å se at det er han som er på bærtur. Tenker du på om de vil bli mobbet for å ha en slik pappa?

Anonymkode: 0556f...fa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ytringsfrihet, faktisk. For en idiot.

Grove hetsende kommentarer på nett kan være straffbart. Du kan jo stikke innom politiet, vise dem et utvalg av det han skriver om deg og be om råd. Kanskje de kunne tatt en prat med ham og gitt ham en realitetsorientering.

Anonymkode: e38e3...c9d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Uff, det hørtes skikkelig stusslig ut. Nei, jeg tror dessverre ikke det er så mye du får gjort med akkurat han og hans skriverier, han har jo lov til å uttrykke seg og de sterkeste forkjemperne av ytringsfriheten her i landet er typisk desom bare gnåler om helt snåle saker. Det du heller kan håpe på er at barna er fornuftige nok til å se at det er han som er på bærtur. Tenker du på om de vil bli mobbet for å ha en slik pappa?

Nei,de har så lite kontakt med ham at jeg tror ikke mobbing blir et problem. 

Nå er jo mer samvær noe han skriver om,jeg gjør alt for å forhindre dette. Skriver ikke alt her,men trusler og alkohol er stikkord. 

De er jo lojale og glad i ham,er mer hva de tenker når de ser hvordan han ordlegger seg. Blir de lei seg,får

de traumer av dette..

• Liker 1
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

De fleste som leser dette vil forstå at problemet ligger hos far. MEN: barn elsker sine foreldre uansett. Ta vare på alle screenshots, i værste tilfellet printer du det ut og tar vare på det. For en dag kan far finne på å dumpe skylda over på deg, når barna spør hvorfor de så lite til ham i barndommen. Skulle den dagen komme (tenker de er voksen/tenåringer da) - ville jeg tatt fysisk vare på alt han har skrevet og gjort, så kan de dømme selv. Om du er redd for at barna skal lese det, så tenker jeg at de vet da best av alle hva for type mor du er. De vil dermed også evne å se hva som er riktig og hva som er galt, av far sine påstander. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

De fleste som leser dette vil forstå at problemet ligger hos far. MEN: barn elsker sine foreldre uansett. Ta vare på alle screenshots, i værste tilfellet printer du det ut og tar vare på det. For en dag kan far finne på å dumpe skylda over på deg, når barna spør hvorfor de så lite til ham i barndommen. Skulle den dagen komme (tenker de er voksen/tenåringer da) - ville jeg tatt fysisk vare på alt han har skrevet og gjort, så kan de dømme selv. Om du er redd for at barna skal lese det, så tenker jeg at de vet da best av alle hva for type mor du er. De vil dermed også evne å se hva som er riktig og hva som er galt, av far sine påstander. 

Jeg har tatt screenshot av alt,SMS,ting på nett,spart på mailer.. :)

Håper det er sånn du skriver. En gang kom yngste gråtende hjem fra samvær fordi han hadde fortalt at de ville ha det bedre hos ham enn hos meg. Uff,stakkars lille.

Han tror jo dette selv og mener seg motarbeidet siden de ikke får bo hos ham. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Ja, alle barn elsker sine foreldre, men de fleste har også perioder hvor de er skikkelig flaue over dem ;) noen med bedre grunn enn andre.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei,de har så lite kontakt med ham at jeg tror ikke mobbing blir et problem. 

Nå er jo mer samvær noe han skriver om,jeg gjør alt for å forhindre dette. Skriver ikke alt her,men trusler og alkohol er stikkord. 

De er jo lojale og glad i ham,er mer hva de tenker når de ser hvordan han ordlegger seg. Blir de lei seg,får

de traumer av dette..

Men kanskje du kan snakke med dem, fortelle dem at faren deres egentlig ønsker å være sammen med dem, men at han er "syk" og derfor ikke kan være sammen med dem. Og at når han savner de, så skriver han om det på internett, og sier at de har det bedre hos han, og at du (mamma) har snakket med noen som har greie på det for å høre om det lar seg gjøre, men at de sier at det ikke går an. At de derfor ikke må tro på alle de tingene han sier. At de alltid kan stole på at han er glad i de, men ikke på alt det andre han sier. Han gjør sitt beste, men han er "syk" og da går det ikke. Dessverre.

• Liker 5
Skrevet

Meld han til politiet hvis han ikke gir seg. Trakassering og ærekrenkelse er forbudt her i landet :klem:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ytringsfrihet, faktisk. For en idiot.

Grove hetsende kommentarer på nett kan være straffbart. Du kan jo stikke innom politiet, vise dem et utvalg av det han skriver om deg og be om råd. Kanskje de kunne tatt en prat med ham og gitt ham en realitetsorientering.

Anonymkode: e38e3...c9d

Jeg har vært en del hos politiet. 

Har faktisk en fast person jeg har snakket med der. 

Far har blitt oppringt flere ganger og har enten lovet bot og bedring eller nektet. 

Anmeldelsene har blitt henlagt,men "de følger med"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, alle barn elsker sine foreldre, men de fleste har også perioder hvor de er skikkelig flaue over dem ;) noen med bedre grunn enn andre.

Men kanskje du kan snakke med dem, fortelle dem at faren deres egentlig ønsker å være sammen med dem, men at han er "syk" og derfor ikke kan være sammen med dem. Og at når han savner de, så skriver han om det på internett, og sier at de har det bedre hos han, og at du (mamma) har snakket med noen som har greie på det for å høre om det lar seg gjøre, men at de sier at det ikke går an. At de derfor ikke må tro på alle de tingene han sier. At de alltid kan stole på at han er glad i de, men ikke på alt det andre han sier. Han gjør sitt beste, men han er "syk" og da går det ikke. Dessverre.

Gode råd,takk. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Meld han til politiet hvis han ikke gir seg. Trakassering og ærekrenkelse er forbudt her i landet :klem:

Har gjort det,det blir bare henlagt. Men som sagt følger de med og har kontaktet ham noen ganger.

Han er rasende for det og,jeg har bare funnet på alt osv. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det,det blir bare henlagt. Men som sagt følger de med og har kontaktet ham noen ganger.

Han er rasende for det og,jeg har bare funnet på alt osv. 

Har du tatt vare på alle meldinger du har fått og alt som han har skrevet om deg? Når politiet ikke hører på deg, bør du kanskje få en liten avtale hos en advokat, for å høre hva du skal gjøre

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Honey Dew skrev:

Har du tatt vare på alle meldinger du har fått og alt som han har skrevet om deg? Når politiet ikke hører på deg, bør du kanskje få en liten avtale hos en advokat, for å høre hva du skal gjøre

Ja,alt er tatt vare på. 

De hører forsåvidt,men de kan ikke nekte ham å være på nett heller. 

Advokat vurderer jeg ja

AnonymBruker
Skrevet

Så god mor du er som ønsker å beskytte barna dine fra dette!! Dessverre høres det ikke ut som at faren er mottagelig for tilbakemeldingene dine/fra andre. På sett og vis kan du også være "glad" for det. Han virker jo å være såpass ustabil at han fullstendig mangler filter. Det betyr også at omverden nok har bedre forståelse for deg og barnas situasjon. Dessverre er det mange som nok får mer samvær med barna enn de burde ha hatt fordi de gjør ting mye mer i det skjulte/vanskeligere å dokumentere. 

Jeg er også enig i rådet du har fått om å forsøke å være ærlig med barna. De skjønner mye fra tidlig alder og trenger hjelp til å forstå. Godt de også kommer hjem til deg og spør, det gjør ting også litt lettere enn om de føler de må holde ting skjult!

Anonymkode: ed24d...a36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld igjen og igjen og igjen og igjen og igjen. Før eller siden tar de tak i det

Anonymkode: cd68a...3c2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anmeld igjen og igjen og igjen og igjen og igjen. Før eller siden tar de tak i det

Ja,jeg burde det. 

Han blir så forbanna når jeg gjør det,tar på det og..

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så god mor du er som ønsker å beskytte barna dine fra dette!! Dessverre høres det ikke ut som at faren er mottagelig for tilbakemeldingene dine/fra andre. På sett og vis kan du også være "glad" for det. Han virker jo å være såpass ustabil at han fullstendig mangler filter. Det betyr også at omverden nok har bedre forståelse for deg og barnas situasjon. Dessverre er det mange som nok får mer samvær med barna enn de burde ha hatt fordi de gjør ting mye mer i det skjulte/vanskeligere å dokumentere. 

Jeg er også enig i rådet du har fått om å forsøke å være ærlig med barna. De skjønner mye fra tidlig alder og trenger hjelp til å forstå. Godt de også kommer hjem til deg og spør, det gjør ting også litt lettere enn om de føler de må holde ting skjult!

Anonymkode: ed24d...a36

Takk for gode råd!

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,jeg burde det. 

Han blir så forbanna når jeg gjør det,tar på det og..

Det er fordi han innerst inne forstår at det han gjør er straffbart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi han innerst inne forstår at det han gjør er straffbart.

Tja. Jeg tror i blant at hans virkelighet ikke helt er som alle andres..

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Har ingen gode råd utover det som allerede er blitt skrevet, men jeg føler virkelig med deg!

En ting du kan vurdere når barna blir gamle nok for Facebook er å ordne i innstillingene på profilene dere at de ikke ser statusene far legger ut. De vil gjerne lure på hvorfor de ikke ser noe på veggen hans, men..  Når de blir så store kan du kanskje prøve å forberede de litt på at han skriver mye rart som ikke stemmer.. 

Forferdelig vanskelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...