Runnershigh Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 (endret) Jeg og mannen skal starte prøvingen straks, og jeg er så ufattelig spent. Jeg har akkurat startet på provera fordi jeg har PCOS, og ikke har regelmessig menstruasjon. Gynokologen min har gitt meg Femar som jeg skal ta fra 5. menstruasjonsdag, eventuelt dag 20 dersom ikke mensen kommer. Jeg har så store forventninger til at dette skal klaffe i sommer, noe jeg tror har med en kommentar Gynokologen sa. Han sa "Du kan bli gravid bare av å se på en mann du". Dette fordi de ikke er noe galt med meg, foruten PCOS. Men er ikke dette litt lite gjennomtenkt og dumt å si til en nylig prøver som har store ønsker om at alt skal klaffe så fort som mulig? Jeg har tilfeldigvis en time hos han til høsten (en årlig kontrolltime). Jeg spurte om jeg nå skulle avbestille denne timen, siden jeg var hos han nettopp. Men neida, timen kan vi forhåpentligvis bruke til ultralyd sa han. Jeg merker hans holdning og utsagn gir meg enorme forventninger. Men for alt vi vet, kan jo sedkvaliteten til mannen være på bunn. Vet ikke hva jeg ville med dette innlegget, annet enn å få ut litt tankekaos og forundringer en søndags formiddag. Endret 19. juni 2016 av Runnershigh Skrivefeil
Gjest Chroma Skrevet 19. juni 2016 #2 Skrevet 19. juni 2016 Utrolig teit sagt. Han mener det gjerne godt, men å skru opp noens forhåpninger på den måten er ikke snilt. Selv helt friske par kan bruke tid på å bli gravid, det er helt normalt at det tar opptil ett år.
Runnershigh Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2016 2 minutter siden, Chroma skrev: Utrolig teit sagt. Han mener det gjerne godt, men å skru opp noens forhåpninger på den måten er ikke snilt. Selv helt friske par kan bruke tid på å bli gravid, det er helt normalt at det tar opptil ett år. Takk for tilbakemelding Jeg prøver å innstille meg på at det kan ta tid ja, samtidig går jeg i "underbevisstheten" å forestiller meg at vi skal på ultralyd til høsten. Noe som er helt tulleruskt når jeg enda ikke har hatt eggløsning til å prøve å bli gravid en gang Må le litt av meg selv!! 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 Dumt å si. En sykepleier på fertilitetsklinikken sa til meg at siden du er så ung så skal vi få deg gravid fort. Jeg hadde i utgangspunktet kun PCOS som problem. Men etterhvert så fant dem ut at eggene mine ikke lot seg befrukte og at vi derfor måtte ha ICSI for å bli gravide. Og det var ikke mulig å se før ved IVF behandling når sædcellene ikke lot seg trenge inn i egget. Så mye kan være årsaken og den er ikke alltid synlig. Anonymkode: 832e4...d42 3
Gjest Chroma Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 8 minutter siden, Runnershigh skrev: Takk for tilbakemelding Jeg prøver å innstille meg på at det kan ta tid ja, samtidig går jeg i "underbevisstheten" å forestiller meg at vi skal på ultralyd til høsten. Noe som er helt tulleruskt når jeg enda ikke har hatt eggløsning til å prøve å bli gravid en gang Må le litt av meg selv!! Forstår deg veldig godt, det er vanskelig å ikke håpe og være spent. Håper du blir gravid fort :D
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 Jeg også har fått beskjed om at det mest sannsynlig ikke kom til å ta så veldig lang tid å bli gravid.. Her sitter jeg etter fem års prøving, flere hormon kurer, flere ivf runder, to spontan aborter (etter ivf forsøk) og venter på testdato etter enda en ivf runde. Ting kan ta veldig lang tid... Anonymkode: d576e...f72
Runnershigh Skrevet 20. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg også har fått beskjed om at det mest sannsynlig ikke kom til å ta så veldig lang tid å bli gravid.. Her sitter jeg etter fem års prøving, flere hormon kurer, flere ivf runder, to spontan aborter (etter ivf forsøk) og venter på testdato etter enda en ivf runde. Ting kan ta veldig lang tid... Anonymkode: d576e...f72 Håper det klaffer for deg! Underlig at profesjonelle gir slike forhåpninger når de vet hvor komplekst det her kan være. Uff! Klarer absolutt ikke instille meg på at dette kan ta tid... 2
Biloba Skrevet 21. juni 2016 #8 Skrevet 21. juni 2016 Den Monday, June 20, 2016 at 17.53, Runnershigh skrev: Håper det klaffer for deg! Underlig at profesjonelle gir slike forhåpninger når de vet hvor komplekst det her kan være. Uff! Klarer absolutt ikke instille meg på at dette kan ta tid... Folk har så forskjellig syn på det, han har kanskje erfaring for at veldig mange med en diagnose krisemaksimerer og ser for seg å aldri kunne få barn omtrent før de har prøvd. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #9 Skrevet 21. juni 2016 Du ville jo håpet på ultralyd til høsten uansett, det er jo det du ønsker. Tror ikke hans kommentar ville spilt noen rolle, bedre det enn " du vet at mange ikke klarer det" ol. Anonymkode: 20330...490
Gjest Blondie65 Skrevet 21. juni 2016 #10 Skrevet 21. juni 2016 Det går da an å være profesjonell nok til å si "lykke til med prøvingen, håper at du er gravid neste gang jeg ser deg" eller noe i den duren, fremfor å skape forventninger uten noen som helst grunnlag.
Runnershigh Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #11 Skrevet 21. juni 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ville jo håpet på ultralyd til høsten uansett, det er jo det du ønsker. Tror ikke hans kommentar ville spilt noen rolle, bedre det enn " du vet at mange ikke klarer det" ol. Anonymkode: 20330...490 Timen var satt opp til et annet formål, så jeg ville ikke ha tenkt på ultralyd nei.. Men nå som jeg vet timen vil brukes til ultralyd om jeg blir gravid, så stresser jeg plutselig med å ikke "rekke" at det klaffer innen den tid. Han har syyyykt lang ventetid også.. Selvfølgelig mente han sikkert bare å være positiv. Dette er jo i grunn bare bagateller, men jeg blir jo helt tullerusk i hode av disse forventningen jeg skaper
maid Skrevet 23. juni 2016 #12 Skrevet 23. juni 2016 Utrolig teit sagt. Forstår frustrasjonen din! Med tenke på at det kun er 20% sjans for å lykkes hver syklus, så var påstanden hans svæært tynn. Spesielt om du har pcos! Jeg har også det, og det handler ikke BARE om uteblibende mens, men om cyster, hormonell ubalanse og en kropp som faktisk ikke er helt i vater. Har han ikke en gang tatt blodprøver av deg, for å skjekke om du har eggløsning eller ikke? Skikkelig uproft. Hadde aldri dratt på ultralyd til han om jeg var gravid. !
Mippi Skrevet 23. juni 2016 #13 Skrevet 23. juni 2016 Min gynekolog sa noe lignende til meg. "Du har så mange modne og fine egg at du ikke vil ha noen problemer med å bli gravid". Nå er ikke jeg prøver, men skjønner at du får forhåpninger og at følelsene settes i sving. For min del ble jeg bare ekstra nøye med å ta p-pillene til riktig tid og vurderte om jeg skulle be partner bruke kondom i tillegg. Ble jo skremt. Så ja, naturlig at en slik kommentar får deg til å tenke på ting.
Fortunatus Skrevet 24. juni 2016 #14 Skrevet 24. juni 2016 Jeg har også fått høre slike kommentarer. Ene gynekologen jeg var hos etter 8 mnd prøving sa st rundt 75% ble gravide etter 6 mnd. Og 90% etter et år. Vet ikke helt om jeg skulle ta det positivt eller negativt. Nå sitter jeg her i min 10 syklus og har ikke vært i nærheten av en positiv graviditetstest. Jeg skjønner jo at de får endel engstelige damer som kommer inn etter kort tid, men det blir jo noen av oss som faktisk må utredes videre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå