Gå til innhold

Du som spiser ca 1200kcal om dagen :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy er du og hvor mye vil/har du gått ned i vekt ?

hvor lenge har du tenkt å ligge på 1200kcal ? 

Trener du ? 

Anonymkode: 0ed71...f83

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor høy er du og hvor mye vil/har du gått ned i vekt ?

hvor lenge har du tenkt å ligge på 1200kcal ? 

Trener du ? 

Anonymkode: 0ed71...f83

Ikke vær dum og slutt med sulteforinga. Gå low carb. Kutt ut brød, pasta, ris, tilsatt sukker og ferdigmat. Å leve på 1200 om dagen er jo galskap om man ikke er en dverg ffs!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg slanker meg og spiser 1400-1500 kcal til dagen. Hadde ikke klart å ligge lavere enn det pga mangel på energi og risikoen for å sprekke. Går ned ca 1 kg i uken. 

Anonymkode: 7a4be...4b1

Endret av Bond
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 160 høy og går på ca 1200 kcal. Der går kjempebra. Kun en vane. Skeier ut litt av og til, dersom vi er I selskap eller det skjer noe spesielt. Men sånn til hverdags går det greit ned så lite. 

Anonymkode: bef30...781

AnonymBruker
Skrevet

Mann 180cm, Levende bevis på å spise 1200kcal/dagen i 6 måneder hittil går kjempe bra :) 

Startvekt 126kg 1. januar, nå: 94kg

Trener kondisjon 3 ganger i uken, liker ikke trening i det hele tatt så trener kun på Tredemølla. Har prøvd annet å men ingenting pusher meg bedre enn tredemølla, der har man ikke no valg, man må bevege seg ellers faller man av :P Både går og jogger, men går mest i kjappe intervaller. Trener maks 30-45min hver gang, ikke mer. Fort inn, fort ut!

0 styrke trening så langt. Målet er 80kg, liker bare ikke styrke trening så gjør det bare ikke. Så ikke hør på alle som sier "men du MÅ trene styrke" Jeg har gått ned 32kg uten noe som helst styrke trening. Jeg har gått ned 1,2kg/uken i snitt siden 1. januar!!!!

Jeg vil gå ned i vekt uansett om jeg ikke trener, så lenge jeg spiser 1200kcal/dagen<--- Dette prøvde jeg i 2 uker og jeg gikk ned, men mindre. Bare google BMR kalkulator for din kropp.

Det 1. jeg gjør når jeg når 80kg er å KNUSE den lille vekten jeg måler maten med hahahah! Skal også slutte å ligge på 1200kcal/dagen og spise uten å måle noe som helst. Det er slitsomt og kjedelig azza! Men det er absolutt et MUST for å gå ned i vekt. Hvertfall når du er så sykelig overvekt som jeg var... 

Jeg var DUM nok til å tillate meg selv til å synke så lavt og nå 126kg! ALDRI MER! Ikke no noen andre raringer og "eksperter" kan si som forandrer min mening om 1200/kcal! Det har vært helt toppers for meg. Alt ligger i kunnskaper om mat og hva du putter i deg. Er du smart nok så er du god og mett gjennom hele dagen. Jeg går aldri rundt sulten, tillater ikke meg selv det. Jorbær,tomater,agurk,druer,paprika, gulrotter,sopp,spinat,asparges og grapefrukt er noen av matvarene jeg stappa i meg kjempe masse :) 

Bare husk at vi bare er mennesker og det er greit å skeie seg ut noen ganger, på 6 måneder har jeg sklidd ut 4 ganger totalt. Da var jeg som en støvsuger som sugde opp all maten jeg så :ohmy:Spiste sikkert 4000-5000kcal hver gang da...

som 94kg så føler jeg meg utrolig deilig! Tar masse bilder av meg selv nå for hver 5. kg jeg går ned. Skjorter og t-skjorter er på str M nå :P Litt stor rumpe og lår da men :fnise: Er i toppform når det gjelder gåing,jogging og løping. Er drit kult å se forskjell på bildene for hver 5kg man går ned. GLEDER MEG TIL JEG NÅR 80! IK LANGT UNNA NÅ!!!!!!

Start 

073db9c05f9a151caea1bb6ad1569c5d.jpg

Idag

2a990123d08874f819de59ed717850bc.png

Anonymkode: 73511...7c6

• Liker 5
Skrevet

Dere som teller kalorier, veier dere all maten dere spiser?

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, TrineMe skrev:

Ikke vær dum og slutt med sulteforinga. Gå low carb. Kutt ut brød, pasta, ris, tilsatt sukker og ferdigmat. Å leve på 1200 om dagen er jo galskap om man ikke er en dverg ffs!

Hvorfor er low carb så mye bedre? Brød, pasta, ris gjør deg jo ikke feit, man må jo bare begrense seg, og grovvarianten er selvsagt å foretrekke. Er så lei av dette hysteriet!! 

Anonymkode: 160bd...469

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, TrineMe skrev:

Lavkarbo handler også om kalorier inn og ut. Det er bare mange som føler seg lengre mett ved å kutte ut brød og pasta og spise mer fett og derfor fungerer lavkarbo for dem som slankemetode fordi det ikke føles som noe offer. Når alt kommer til alt handler alle dietter om kalorier inn og ut.

Anonymkode: 9cf2c...853

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, TrineMe skrev:

For en som bare spiser mat for å mette er lavkarbo perfekt. Har prøvd det og det holder deg svært mett hele dagen... Men i lengden blir det veldig kjedelig, alt for strengt.... Jeg sluttet etter 5 uker..Ble drit lei....

Med 1200 kcal/dagen kan du spise hva som helst bare i riktige mengder. Det fins ikke usunn mat, bare usunne mengder. Jeg spiste pasta 3-4 ganger i uken, noen ganger også risotto og gikk forsatt ned i vekt :) Jeg liker friheten av matvarene du kan spise, derfor droppet jeg lavkarbo...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, ♥Missy♥ skrev:

Nei, men jeg er ganske god til å anslå vekter og mengder. Jeg veide mange ting i begynnelsen, og fikk raskt en erfaring på hvor mye de ulike tingene jeg spiser til vanlig veier. Kontrollerer av og til, så jeg ikke ubevisst øker porsjonene. Siden jeg lager det aller meste av mat fra bunnen, så er det gjerne ting som skal måles opp undervegs uansett. Bruker dessuten en app som hjelpemiddel, og i appen står det hvor mye kalorier det er i f.eks en tomat, en middels stor løk, et middels stort eple osv. Om det ikke er helt nøyaktig, så regner jeg med at det vil jevne seg ut over tid. 

Anonymkode: 2fd08...74e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, ♥Missy♥ skrev:

Nei. Men jeg bare regner ut ca., også legger jeg på litt, fordi jeg tror at nesten alle regner feil og at antall kalorier egenlig er høyere. Et eksempel på en vanlig dag: ett fullkornsknekkebrød med makrell i tomat. Litt gresk youghurt (mindre enn ett vannglass). To wraps med rucola, cherrytomater, parmesan og litt tomatpurre. 

Anonymkode: 06f53...eb2

Skrevet
Den 19.6.2016 at 17.49, TrineMe skrev:

Ikke dersom man vil gå ned i vekt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lavkarbo handler også om kalorier inn og ut. Det er bare mange som føler seg lengre mett ved å kutte ut brød og pasta og spise mer fett og derfor fungerer lavkarbo for dem som slankemetode fordi det ikke føles som noe offer. Når alt kommer til alt handler alle dietter om kalorier inn og ut.

Anonymkode: 9cf2c...853

Ikke bare holder man seg mett lengre, men søtsuget forsvinner!!

Jeg digger lavkarbo, er dog 'bare' moderat og kan ha inntill 100 g om dagen. Raser plutselig ned i vekt her. Var 65 kg i starten av mai, er nå 58 kg. 155 cm 'høy' ;)

Anonymkode: 2ca52...5a2

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, ♥Missy♥ skrev:

Ja. Vet ikke helt hvordan man skal kunne telle kalorier ellers☺

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, ♥Missy♥ skrev:

Jupp veier alt. Er fryktelig mye du bommer på hvis du ikke veier... Litt og litt feil blir ganske mye i lengden. Tar ingen sjanser når jeg vil ned i vekt. ALT VEIES :P Man får også masse kunnskaper om mat. Loggfører også på pcen når jeg spiser ting så jeg vet hvor mye jeg har igjen av dagen. Tar jo bare sekuner å regne og føre det inn, neste dag stryker jeg alt og fører igjen... Enkelt!

http://www.matvaretabellen.no/ + en vekt er alt du trenger for å ha kontroll

Starter ofte dagen min med 100kcal frukt/bær + 2 knekkebrød+ 3x kokt skinke = 200kcal 

Galiamelon, Cantaloupe melon, vannmelon og jordbær spiser jeg masse av! Btw, spiser også mye Lollipop is, kun 74 kcal per pinne og det går ofte 2-3 pinner i de varmeste dagene :P 

Her er 2 eksempler av hvor lite kcal det er i frukt og bær :) 

100kcal jorbær, 34kcal/100g

637677c9f9870731b222d7eb7fbaeb76.jpg

Her er 65kcal av Galia Melon, 26kcal/100g

49ad472d210eca1e59e881b14b64f80b.jpg

• Liker 2
Skrevet

Tråden ryddet for innlegg som beskriver et for lavt matinntak og som dermed bryter med forumets retningslinjer. 

Bond, forumansvarlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...