Gå til innhold

Du som fikk din egen bolig i alder av 30+

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg ikke på egen leilighet eller leie andre steder. Tenker på egen bolig, som hus. 

Ja til dere som fikk etter 30+, hang du etter de andre med tanke på økonomien osv?

Anonymkode: 853b3...37b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?

• Liker 1
Skrevet

????? 

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Hva mener du med fikk? Og er det slik at du kun er interessert i svar fra folk som fikk eller kjøpte rekkehus eller enebolig?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg ikke på egen leilighet eller leie andre steder. Tenker på egen bolig, som hus. 

Ja til dere som fikk etter 30+, hang du etter de andre med tanke på økonomien osv?

Vi kjøpte vårt første hus da vi var 32, men vi hang ikke etter andre med tanke på økonomi.

På den tiden var det ikke vanlig å skulle ha sin egen bolig nesten før man hadde flyttet hjemmefra.

Anonymkode: 414b3...bb2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan «hang etter» ? Hva er vanlig i det hele tatt her? 
Og hvorfor kun enebolig? Mange steder i landet får du både to og tre eneboliger for hva du må gi for en temmelig vanlig tre-fireroms leilighet i en bygård på St.hanshaugen.

Anonymkode: 29bbe...049

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor enebolig? Det har jeg ikke, ettersom jeg ikke vil ha det, men jeg eier egen leilighet som jeg kjøpte da jeg var i slutten av 30 årene. Og, ja, dels hang jeg litt etter jevnaldrende økonomisk siden jeg tok utdanning i flere runder. Dels orket jeg ikke tanken på å kjøpe før jeg fikk jobb et sted der jeg var rimelig sikker på at jeg ville bli boende noen år. Inntil da syntes jeg det var mest komfortabelt å leie. 

AnonymBruker
Skrevet

Hang nok godt etter jevnaldrende med tanke på inntekt ja, men utgiftene var kuttet inn til beinet så det gikk greit. Jeg har vent meg til å klare meg med lite, og det gir meg mer glede å putte en hundrings inn på sparekontoen enn å bruke en hundrings på kino. Jeg valgte konsekvent billigste boligform, møblert så jeg slapp bruke penger og tid på å skaffe/flytte på møbler, og klarte, på tross av laber inntekt, å spare opp ca 600.000. Det er mer enn hva mange jevnaldrende med langt høyere inntekt klarer. Jeg og mannen kjøpte enebolig da vi begge var over 30. 

Anonymkode: f5cee...107

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bare hus og ikke leilighet?!

Anonymkode: 67515...3d3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Betyr det å ikke ha enebolig at man henger etter?

Og hva med oss som faktisk ikke ønsker enebolig, men trives best i leilighet? 

Å implisitt skrive at vi henter etter blir jo bare merkelig (nå skal det sies at jeg ikke ennå er 30, men jeg kommer nok aldri til å kjøpe enebolig). ;) 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eeeehhh? Ok? Så leilighet er ikke definert som bolig lenger? Uansett om den er større enn en liten enebolig? Og "egen bolig, som hus" - hva er alternativene? Egen gamme?

Hvor mange fikk enebolig? Tror ikke jeg kan si jeg kjenner noen i kategorien som fikk enebolig, de har kjøpt eneboligen sin/rekkehuset sitt/leiligheten sin helt selv med egenkapital og banklån.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...