Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal være her en uke. Det er jo en flott Jugendby, ikke for stor, så det går greit å ta en "dagstur" med å gå rundt i gatene og utforske, ta bilder osv. Ta seg en is og sitte på en benk ved vakre Brosundet...
og ta bussen til Atlanterhavsparken: Jeg har ikke med meg bil, tar fly...

men trenger forslag til ting vi kan gjøre her i Ålesund. 
Har hørt de har bowling ikke så langt unna, der må vel jeg ta bussen?
Og gå tur i fjellet, er det langt å kjøre til Sunnmørsalpene med buss? Vi tenkte og å gå opp trappene til fjellstua og innover fjellet der, da slipper vi å ta buss, men kunne tenkt oss å utforske noen andre topper og. Sukkertoppen har jeg også hørt om, da kan vi kanskje gå dit etter å ha vært på Atlanterhavsparken da det ikke er så langt unna.

Også tenkte vi oss på Sunnmørsmuseet og se på middelalderbygninger osv og besøke Dyreklubben der.

Har dere andre tips til ting vi kan oppleve her - som passer for hele familien? (Barn på 6 og 9 år).

Anonymkode: d4c2b...08e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bowling har de i Spjelkavika, ikke langt unna Moa (kjøpesenter). 618-bussen går ned dit :) 

Når det gjelder Sunnmørsalpene, kan du ta buss til f.eks Stranda (bussen går videre til Stryn tror jeg). Husker ikke hvor langt det er, rundt 1,5 time kanskje. På Strandafjellet er det sommeråpen gondol opp på fjellet. Har vært der om vinteren, fantastisk utsikt. Jeg har ikke gått på fjelltur der da, men det er veldig mange muligheter i området.

Sukkertoppen og Atlanterhavsparken kan godt kombineres, men husk at akvariet er veldig stort. Med barn går det nok fort en del timer der.

Andre alternativer kan være Geiranger, tidligere gikk hurtigruta fra Ålesund og inn dit, vet ikke om det gjør det nå lenger. Om det mot formodning skulle bli varmere, kan dere ta bussen ut til Giske, der er det en fin strand. Alnes er også fint, men kanskje ikke så spennende for barn. Hvis dere lurer på ulike rundturer, tror jeg 62 grader nord (turistinfoen ved Skateflukaia) har mange alternativer. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet når sommerfesten i Giske er? Det hadde vært gøyt å få med seg den!

jeg reiser om en ukes tid og blir der litt over en uke, er ikke sikker på dato, men reiser i neste uke en gang :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet når sommerfesten i Giske er? Det hadde vært gøyt å få med seg den!

jeg reiser om en ukes tid og blir der litt over en uke, er ikke sikker på dato, men reiser i neste uke en gang :)

Den er 2. juli :)

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler dere å sjekke ut hjemmesiden til 62gr Nord: www.62.no - de har mange flotte turer.

Anonymkode: 208a6...f69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...