AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 Hei, Så at datert i dag har jeg fått overført et beløp jeg ikke kjenner igjen å ha krav på, samt at avsender oppdateres jo ikke før om et par dager. Kan banken lokalisere avsender før den tid? Fakta er vel fakta, og pengene er sendt. Er de fra en privatperson så er det vel deres feil å type inn feil kontonummer. Er dette derimot feilsendt lønn (småjobb-beløp) fra et offentlig registrert firma, så vil vel pengene forsvinne temmelig fort, men likevel være disponible innen den tid, slik at jeg kan risikere å gå i minus hvis jeg bruker dem? Anonymkode: c7742...af1
Gjest Blondie65 Skrevet 19. juni 2016 #2 Skrevet 19. juni 2016 Søndag er ingen virkedag. Det er mandag til fredag som er det. Jeg kjenner ikke til en eneste bank som er åpen på en søndag. Hvis du er redd at du uheldigvis har fått penger som ikke er dine og redd for at du kommer til å bruke dem sett dem over på en konto uten kort tilgang. Og så ringer du banken mnandag.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 Hvis man har samme bank kommer de vel inn på én gang? Kanskje derfor du ser de selv om det er søndag. Anonymkode: 71ddf...2ac 3
Vattenflaska Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 (endret) Sett pengene vekk og så ringer du banken imorgen vel. Har du noen skrevet feil kontonummer så overfører du de tilbake når du vet hvem avsenderen er! Gud bedre meg hva type folk det finnes. Endret 19. juni 2016 av Vattenflaska
applestories Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 4 minutter siden, Vattenflaska skrev: Sett pengene vekk og så ringer du banken imorgen vel. Har du noen skrevet feil kontonummer så overfører du de tilbake når du vet hvem avsenderen er! Gud bedre meg hva type folk det finnes. Hvordan får man vite hvem avsender er? Er det en privatperson får man jo bare vite kontonummeret.
Vattenflaska Skrevet 19. juni 2016 #6 Skrevet 19. juni 2016 7 minutter siden, applestories skrev: Hvordan får man vite hvem avsender er? Er det en privatperson får man jo bare vite kontonummeret. Er det vits i å henge seg opp i en så liten ting noen sier? Avsender/kontonummer!
applestories Skrevet 19. juni 2016 #7 Skrevet 19. juni 2016 5 minutter siden, Vattenflaska skrev: Er det vits i å henge seg opp i en så liten ting noen sier? Avsender/kontonummer! Dette er da virkelig ikke en "liten ting" dersom man skal prøve å finne ut hvorfor pengene har kommet. Hadde man visst hvem avsender var kunne man enkelt funnet ut om det var penger man hadde glemt man skulle få. Og ikke bare anta at dette var en feil og sendt pengene tilbake.
Vattenflaska Skrevet 19. juni 2016 #8 Skrevet 19. juni 2016 (endret) 37 minutter siden, applestories skrev: Dette er da virkelig ikke en "liten ting" dersom man skal prøve å finne ut hvorfor pengene har kommet. Hadde man visst hvem avsender var kunne man enkelt funnet ut om det var penger man hadde glemt man skulle få. Og ikke bare anta at dette var en feil og sendt pengene tilbake. Hvis det er penger TS glemt hn skulle få av en privatperson så kommer det nok til minne før hn evt skal sende noe beløp tilbake. Er det bidrag, stønad, lønn, feriepenger eller fra en bedrift så vil det stå i transaksjonen itte noen dager. Banken klarte å si meg opp hvem som hadde overført til meg når jeg hadde fått overført en viss sum med penger som jeg ikke visste jeg sku få. Endret 19. juni 2016 av Vattenflaska
applestories Skrevet 19. juni 2016 #9 Skrevet 19. juni 2016 1 time siden, Vattenflaska skrev: Hvis det er penger TS glemt hn skulle få av en privatperson så kommer det nok til minne før hn evt skal sende noe beløp tilbake. Er det bidrag, stønad, lønn, feriepenger eller fra en bedrift så vil det stå i transaksjonen itte noen dager.Banken klarte å si meg opp hvem som hadde overført til meg når jeg hadde fått overført en viss sum med penger som jeg ikke visste jeg sku få. De fortalte det til deg uten at det var synlig i selve overføringen? Så bra! Men tviler på om det er vanlig praksis.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #10 Skrevet 19. juni 2016 Pengene kan bli krevd ført tilbake uansett hvem som har sendt dem, og de blir ikke dine av at du bruker dem opp fortest mulig. Anonymkode: c476d...8e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå