AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 Etter å ha lest trådene skitne barn og hvor ofte dusjer barna dine, så lurer jeg rett og slett på hvor ofte dere kler rene klær på barna deres? Hvor gamle er barna, må de ha dusjet for å få rene klær på? Anonymkode: b89d9...fe2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #2 Skrevet 19. juni 2016 9 og 11 år. Får rene klær hver eneste morgen. Dusjer et par ganger i uken, men vasker seg hver dag. Anonymkode: f7bbd...662 1
stan Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 Rene klær hver dag. Noen ganger i løpet av dagen og.
ToveM Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 En stund siden mine var små da (yngstemann blir snart 18) Rene klær om morgenen, ble de skitne i løpet av dagen, fikk de rene klær hvis vi skulle noe senere på dagen. Nei de måtte ikke dusje for å få rene klær på seg. Om klærne var flekkete vile ikke se at hele kroppen var skitten. 2
Gjest simsam Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha lest trådene skitne barn og hvor ofte dusjer barna dine, så lurer jeg rett og slett på hvor ofte dere kler rene klær på barna deres? Hvor gamle er barna, må de ha dusjet for å få rene klær på? Anonymkode: b89d9...fe2 Hver dag, av og til flere ganger om dagen da de skitner seg fort ut.... Så det går en del vaskemaskiner om dagen kan man si :D
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #6 Skrevet 19. juni 2016 De får rene klær hver morgen. Om de blir våte eller ekstremt møkkete så skifter de såklart. De er 8 og 9 år. Anonymkode: a6729...20b
Gjest Fjotteri Skrevet 19. juni 2016 #7 Skrevet 19. juni 2016 2,5 år- de kommer hjem med solkrem og sand absolutt alle steder(inkludert inni øret) og må bades/dusjes hver dag. Rent klesskift 1 gang hjemme, og gjerne 1-2 ganger i bhg om de også blir våte. Må vaske klærne som brukes i bhg etter 1 gangs bruk, er fulle av sand og skitt. En liten flekk skifter jeg ikke for- da må man jo skifte omtrent annenhvert minutt 😛
Kristanna Skrevet 19. juni 2016 #8 Skrevet 19. juni 2016 Hver dag. Dusjer 2-3 ganger i uken. Oftere om sommeren når de leker mer ute og blir skitne. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #9 Skrevet 19. juni 2016 Ved behov. Ber ham ikke skifte rene klær. Annen hver dag, noen ganger hver dag. Er helt uaktuelt å gå i skitne og flekkete klær.han er 12. Dusjer ved behov, hver andre til 3 dag. Anonymkode: ae584...77d 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #10 Skrevet 19. juni 2016 Rene klær hver morgen og somregel skiftes han flere ganger i løpet av dagen fordi han søler mye og spiser på klærne sine. Bader/dusjer 1-2ganger i uken og ved behov, men vaskes hver dag med klut (ved bleieskift). Snart 6år gammel, men bruker altså bleie fordi han er psykisk utviklingshemmet og inkontinent som følge av den funksjonsnedsettelsen. Anonymkode: fcda7...982
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #11 Skrevet 19. juni 2016 Rene klær hver morgen selvfølelig. Skulle hun bli vår eller sikkelig møkkete i løpet av dagen får hun selvfølgelig rene klær da. Trenger ikke nødvendigvis å dusje/ bade først, kommer ann på om kroppen også er skitten eller bare klærne. Anonymkode: 7f2a9...c36
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #12 Skrevet 19. juni 2016 Jeg har en venninne som lar barna gå i skitne klær, for de skitner seg jo til så fort likevel, hva er vitsen med å ha på seg rene klær? De er jo bare 4 år, og da er det no helt normalt å være møkkete. De får rene pene klær når de skal i bursdagsselskap og til jul og 17. mai, men ellers så går de gjerne med møkkete klær. Så lenge de er tørre og ikke stinker. Anonymkode: 893f6...f92 4
GammelKaktus Skrevet 19. juni 2016 #13 Skrevet 19. juni 2016 Han får rene klær hver dag, av og til nye hvis han er ekstremt skitten etter å ha vært i barnehagen og vi skal på noe. Han bader hver dag, og er snart 5.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #14 Skrevet 19. juni 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som lar barna gå i skitne klær, for de skitner seg jo til så fort likevel, hva er vitsen med å ha på seg rene klær? De er jo bare 4 år, og da er det no helt normalt å være møkkete. De får rene pene klær når de skal i bursdagsselskap og til jul og 17. mai, men ellers så går de gjerne med møkkete klær. Så lenge de er tørre og ikke stinker. Anonymkode: 893f6...f92 Det er forskjell på å ikke skifte hver gang barnet har fått en liten flekk på genseren og det å ta på barnet møkkete klær hver morgen. Hvis det er sånn at hun ikke legger møkkete klær i vask når barna skiftes for å legge seg, men sparer de til neste morgen for å kle på samme klærne igjen så syns jeg det er ekkelt. Men om det er sånn at hun bare ikke skifter hele tiden igjennom dagen, så er nok det normalt. Jeg skifter ikke hver gang gutten min er litt skitten på klærne, men skifter når det er søl som "ligger utpå klærne" eller når det er vått. For hadde jeg skiftet plagg for hver minste flekk igjennom dagen så hadde jeg gått tom for skift før 12:00 hver dag legger selvsagt flekkete tøy til vask når han skiftes for kvelden og tar på rent tøy neste morgen Anonymkode: fcda7...982 2
Hactar Skrevet 19. juni 2016 #15 Skrevet 19. juni 2016 Nå om dagen må fireåringen totalrenoveres før han kan komme inn etter barnehagen. Det inkluderer rene klær, hårvask og skrubb av absolutt hele kroppen. Hvordan gutten klarer å få svarte tær når han går med strømper og dekkende sko, er meg en gåte. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #16 Skrevet 19. juni 2016 Hvorfor bades barn hver dag? Sett bort fra grus i håret, og slike ting. Dere ødelegger huden på de små. Nye klær hver dag, bader 2-3 ganger i uka. Er 8 år Anonymkode: 314cd...f86 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #17 Skrevet 19. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bades barn hver dag? Sett bort fra grus i håret, og slike ting. Dere ødelegger huden på de små. Nye klær hver dag, bader 2-3 ganger i uka. Er 8 år Anonymkode: 314cd...f86 Ja, mine har atopisk eksem, og bør derfor ikke dusje så ofte, maks 2-3 ganger i uka. Da tar jeg hårvasken i samme slengen. Eldstejenta får fort fett hår, så det må vaskes 2 ganger i uka. Syns ikke det hjelper å ha olje i vannet. Men smører de godt etter dusj. Anonymkode: 893f6...f92
hironakamura Skrevet 19. juni 2016 #18 Skrevet 19. juni 2016 Rene klær hver morgen og skifter ellers ved behov. Blir ofte 1-2 skift hver dag. Tar av møkkete bukse etter å ha lekt i sandkassa f.eks, orker ikke få skitt/sand/støv i sofaen. Skifter også om det er synlige flekker hvis vi skal på besøk eller noe, men skal vi bare være hjemme er jeg ikke nøye på det. 15 mnd. Bader ca 3 ganger i uka, oftere når det er finvær pga solkremsøl, går barbeint ute og det blir generelt mer støv og sand overalt 🙈 Må ikke dusje/bade først for å få rene klær på.
Forundret.. Skrevet 19. juni 2016 #19 Skrevet 19. juni 2016 (endret) Hun får rene kler hver dag og ellers ved behov. Hun er 3 år. Hun vaskes hver dag, morgen og kveld. Og dusjer og bader min tre ganger i uka, nå i solkremtiden så blir det litt oftere da solkremen gjør håret seigt og sand, støv osv henger fast. Endret 19. juni 2016 av Forundret..
Gjest Jessica Skrevet 19. juni 2016 #20 Skrevet 19. juni 2016 (endret) Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke tåler skitne unger 🙈 De får gjøre akkurat det de vil ute, men jeg skifter på dem så fort som mulig. Mine unger får reine klær hver eneste morgen. Dusj annen hver dag eller ved behov. Eldste dusjer oftere enn yngste pga fritidsaktiviteter flere ganger i uken. Ser jeg at en av mine har flekker og søl på seg så skifter jeg. Blir de snørrete eller skitne blir de vasket og tørket. Jeg har også naboer der det nesten ser ut som at barna hennes har kronisk snørr. Inntørket, skitne på klær og sko. Noen ganger ser jeg de samme klærna par dager etter hverandre. Ikke bare litt skitten, men ordentlig møkkete. Og de lukter. Jeg høres så slem ut nå , men akkurat de barna får ikke lov til å sitte på sofaen min. Endret 19. juni 2016 av Jessica
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå